Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nedir ?

Contact Us

Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nedir ?

Facebook, her marka için cazip reklam tekliflerinin oluşturulabileceği ve binlerce kişiye hızlı şekilde ulaşılabilecek önemli bir kanaldır. Buradaki 10 farklı reklam modelinin tanınarak sağlayacakları avantajların neler olduğunu anlamak isabetli reklam kampanyaları ve modellemeleri yapmak için olmazsa olmazımızdır. Şimdi Facebook reklam modelleri ve bize sunduklarını hemen keşfedelim.

    1. İnternet sitesi tıklamaları

    Eğer hedefiniz internet sitenizin trafiğini artırmak ise, internet sitesi tıklamaları reklam modeli oldukça ideal bir kampanyadır. Bu kampanya sayesinde sitenizin hızlı ve kısa sürede binlerce kişiye ulaşması mümkündür. Üstelik tıklama başına ücretlendirilen reklam modeli sayesinde düşük bütçelerle binlerce tıklama elde edebilirsiniz. Facebook hedeflenilen bütçeye ulaşmak için reklam kampanyanızı; dolayısıyla site isminiz ve markanız yüz binlerce kişiye de gösterilir. Bu da, marka bilinirliliği için oldukça iyi bir şeydir.

    1. İnternet sitesi dönüşümleri

    Facebook reklam kampanyalarınızı daha profesyonel şekilde planlamak için Facebook reklamlarının sağladıkları dönüşümleri izleyebilir ve reklamlarınızı optimize edebilirsiniz. Özellikle site üzerinden üyelik, satış veya abonelik gibi kazanımlar elde etmek istiyorsanız, dönüşüm reklam modelini kullanmalısınız. Facebook reklam dönüşümlerini optimize edebilmek için reklam kodunun siteye eklenmesi gerekir.

    1. Sayfa gönderisi ile etkileşim

    Önemli bir kampanya, haber veya duyuruyu ön plana çıkarmak için bu modelin kullanmak gerekir. Böylece hem sayfa gönderisiyle etkileşim oranı artar hem de kampanyada yer alacak sayfayı beğen butonu sayesinde beğeni kitleniz artacaktır. Bir taşla iki kuş vurmaya benzeyen bu reklam modelini beğeni kitlenizle de sınırlayabilir; böylece sayfayla ilgili veya sadece beğeni kitlenizin tamamına erişmesini istediğiniz haberleri duyurabilirsiniz.

    1. Sayfa beğenmeleri

    Sayfanızla ilgili öncelikli hedefinizin hayran kitlenizi artırmak olduğu kanaatindeyseniz, bu reklam modelini kullanabilirsiniz. Düşük ücretlerle beğeni kazanarak hayran kitlenizi kısa sürede artırabilir ve hedeflediğiniz çalışmaları yapabilirsiniz. Hayran kitlenizle ilgili cinsiyet, coğrafya, yaş gibi sınırlamalar yaparak en ideal kitleye ulaşabilirsiniz.

    1. Uygulama yükleme reklamları

    Facebook mobil kullanım oranlarından söz etmeye sanırım gerek yok Neredeyse Facebook kullanan herkes mobilden de siteye giriyor. Bu nedenle Facebook uygulama yükleme reklamları için en iyi mecralardan birisidir. Bu tür reklamların sadece mobilde gözüktüğünü de ifade edelim. Uygulama reklamına tıklayan kişi, direk olarak yükleme sayfasına yönlendiriliyor.

    1. Uygulama etkileşim reklamları

    Uygulamanız hakkında fikir, görüş ve daha fazlasını sağlamak için Facebook uygulama etkileşim reklamlarını kullanabilirsiniz. Bu reklamlar sayesinde hem uygulamanız daha fazla indirilir hem de daha fazla konuşulur hale gelebilir. Uygulamanızın kullanım sayısını daha da artırmak hedefinde olanlar için iyi bir reklam modelidir.

    1. Yerel bilinirlik reklam modeli

    İşletmenizin çevrenizde bilinmesini sağlamak için kullanılacak reklam modelidir. Bu reklam modeli sayesinde Facebook sayfanız belirlediğiniz lokasyonda yaşayan kişilere gösterilir. Böylece işletmenizle ilgilenebilecek kişileri sayfanıza ve dolayısıyla işletmenize çekmiş olursunuz. İşletmenizde sunulan fırsatların olduğu bir gönderiyi de lokal hedefleme yaparak tanıtabilirsiniz.

    1. Etkinlik etkileşim reklamları

    Düzenleyeceğiniz bir etkinlikle ilgili hem duyuru yapmak hem de katılım gösterecekler hakkında fikir sahibi olmak için bu reklam modeli oldukça uygundur. Etkinlikle ilgisi olanların cevap vererek etkileşime geçtiği reklam modeli sayesinde ilgili etkinliğe kesin katılacakları, ihtimal dahilinde olanları ve katılmayacaklar hakkında fikir sahibi olmak mümkündür.

    1. Teklifler

    Facebook, e-ticaret ve benzer siteler için indirim ve kampanyalarını daha iyi duyurabilecekleri reklam modeli sunuyor. Teklifler reklam modeli sayesinde e-ticaret firmaları kampanya ve indirim gibi fırsatlarını daha fazla kişiye duyurur ve etkileşimleri artırabilirler.

    1. Video reklamları

    Video daha kolay tüketilebilen bir içerik türü olarak ortaya çıkmaya başladı. Bu nedenle de firmalar ve markalar videoya oldukça önem veriyor. Etkileşim sağlamak ve video izlenme oranlarınızı arttırmak için Facebook video reklam modeli kullanılabilir. Ham haber kaynağı akışında hem de video haber kaynağı akışlarında videonuz sponsorlu içerik olarak ilgili kitleye gösterilir.

Share this post?

admin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir