Instagram’da İlgi Çekmek İçin Yapmanız Gereken 6 Canlı Yayın Türü

Instagram’da İlgi Çekmek İçin Yapmanız Gereken 6 Canlı Yayın Türü

Sosyal medya kanalları markaların kendilerini ifade edebilmeleri için hem pratik hem de işlevsel bir pazarlama kanalı olmaya devam ediyor. En çok kullanılan sosyal kanallardan Instagram’a gelen canlı yayın özelliği sayesinde şimdi de masrafsız ama etkili bir canlı yayın yapma imkanı sunuluyor. Markaların Instagram’a gelen canlı yayın özelliğini avantaja dönüştürmek için nasıl bir canlı yayın tarzı izlemeliyiz soruları içeriğimizde cevabını buluyor.

  1. Soru ve cevap etkinliklerini asla hafife almayın

Kimsenin oturup bir senaryo yazması beklenmiyor. Markanız için sosyal medya kanalı üzerinden yayınlanacak bir reklam filmi çekmenize de gerek yok. Instagram’daki canlı yayın özelliğini avantaja dönüştürecek ilk yayın etkinliğiniz soru cevap üzerine olabilir. Markanızın yeni çıkan ürünü veya yeni çıkacak ürünleri hakkında takipçilerinizle verimli bir fikir alışverişi akışı sağlanabilir. Ya da, müşterilerinizin sizin hakkında merak ettikleri ve gece uykularını kaçıran soruları cevaplamak için de bir canlı yayın etkinliği düzenleyebilirsiniz.

  1. Şirketinizin uzaylılar tarafından yönetilmediğini onlara gösterin

Bazı marka ve şirketler oldukça gizemlidir. Yönetiminden, çalışanlarına kadar kimsenin ortalıkta görünmediği markaların müşterileriyle bütünleşmeleri zor olabiliyor. Canlı yayın sayesinde ise, müşteriler ve şirket arasındaki mesafeleri ortadan kaldırabilirsiniz. Ofisten karelerin sunulması, çalışanların iş sırasındaki davranışlarını veya daha farklı renkli kareleri takipçilere canlı olarak sunabilirsiniz. Özellikle sosyal medya kanallarını otomatik paylaşım programlarına havale eden ve sürekli olarak otomatik botlar tarafından yazılan mesajların yer aldığı şirket profilleri;  canlı yayın özelliğini bu havayı dağıtmak için kullanabilir.

  1. Oldukça sihirli kutu açılış videolarını mutlaka çekin

En çok izlenilen videolar arasında herhangi bir ürünle ilgili yapılan kutu açılışları listenin ciddi bir yerinde duruyor. İnsanlar alacakları ürünleri önceden değerlendiren ve kutu açılışını gösteren videolara bayıldığı bir gerçek. Bunun canlı olarak Instagram hesabı üzerinden gerçekleştirilmesi, sosyal medya hesabınızı hareketlendirmeniz ve yeni takipçiler kazanmanız açısından oldukça önemlidir.

  1. Yeni bir ürünün lansman çekimleri asla es geçilmez

Satış sitenize eklenecek yeni bir ürünle ilgili tartışma yaratarak gündeme oynayabilirsiniz. Bunu yapmadan önce yeni ürünün sunacağı deneyimler hakkında önceden bilgi verici paylaşımlar yapmanız gerekir. Ayrıca lansmanla ilgili yayın tarihini de birkaç gün önceden takipçilerinize paylaşmayı asla unutmayın. Katılımı arttırmak için önceki içeriklerinizin hangi zaman dilimi içerisinde daha fazla etkileşim aldığını hesaplamanız yeterlidir. Doğru bir gün ve saat tayininden sonra yeni ürünün lansmanı için canlı yayın özelliğini kullanabilir ve kısa sürede ürünü birçok kişiye tanıtabilirsiniz.

  1. Söyleşiler her zaman merak uyandırır

En iyi canlı yayın türlerinden birisi de, söyleşidir. Sektörünüzün önde gelen bir ismi veya sektörle ilgili merak edilen soruların cevaplandırılacağı bir söyleşi düzenlemeniz halinde Instagram hesabınız hareketlenebilir. Söyleşinin hedeflenilenden daha fazla etkileşim getirmesi için hedef kitlenizin meraklarını araştırmalısınız. Forumlarda ve kendi sosyal hesaplarınızda nasıl bir söyleşiye imza atılmasının fayda sağlayacağı sorusunu yöneltebilirsiniz. Alacağınız cevaplara göre söyleşinin konusunu ve konuğunu belirleyebilirsiniz.

  1. Bonus: kampanya ve promosyon tanıtım ve dağıtımları yapın

Instagram hesabınıza biraz hareket katmak için en iyi seçeneklerden birisi, kampanya tanıtımı için düzenleyeceğiniz bir canlı yayın olabilir. Üstelik söz konusu canlı yayın için indirim kodu dağıtacağınıza dair duyurular da canlı yayını izlemeye yönelik önemli bir teşvik edici harekettir.

 

No Comments Yet.

Leave a reply

Sign in
classic
Forgot password?
×
Sign up

(*) Required fields

I agree with OptimaSales Terms & Privacy Policy

×