Long Tail SEO Nedir ? Neden Kullanılması Gerekir ?

Contact Us

Long Tail SEO Nedir ? Neden Kullanılması Gerekir ?

Long Tail SEO Nedir? Neden Kullanılması Gerekir?

Birçok araştırmanın yanı sıra elde edilen tecrübeler de organik aramalar üzerinden gelen trafiğin müşteriyle eşdeğer olduğunu gösteriyor. Bu nedenle organik sıralamadaki rekabet her dönem daha da zorlaşıyor. Arkasında büyük finans ve uzman kadroların olduğu e-ticaret sitelerini geçebilmek için onların çalıştıkları gibi her daim SEO çalışmaları yapmak gerekiyor. Long tail SEO da bu çalışma stratejileri içerisinde mutlaka yer alması gereken bir taktiktir.

 


Long tail SEO ile ne elde edilir?

Hem site trafiğinin artması hem de dönüşüm sağlayabilmek için uzun kuyruk olarak da ifade edilen kelimeler üzerinde çalışılması gerekiyor. Bu kelimeler jenerik kelimelere oranla daha az aranır; ancak jenerik kelimelere göre rekabet daha düşüktür. E-ticaret sitelerinin uzun kuyruklu kelime öbeklerini hedeflemeleri trafiklerini ve siteyle olan etkileşimleri daha çabuk artırmalarını sağlamaları anlamına geliyor. Bu da, arama hacmi ve rekabeti yüksek jenerik kelimelerdeki sıralamaları için yapılan SEO çalışmalarına da katkı sunuyor.

Bir örneklem üzerinden Long Tail SEO

“Siyah klasik ayakkabı” kelimesinin hem arama hacmi hem de rekabet oranı oldukça yüksektir. Bu kelimede yükselebilmek için önemli bir zamana ve belki de bütçeye ihtiyaç olabilir. Ancak siyah klasik ayakkabı kelimesinin uzun kuyruklu ifadesi olan “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” kelimesi belli bir dönem için aranan, rekabetin ve arama hacminin düşük olduğu kelimedir. Bu kelime üzerinde çalışma yaparak potansiyel ayakkabı alıcılarını siteye çekmek ve dönüşüm elde etmek jenerik kelimeye göre çok daha ucuz ve kolaydır.

Neden geniş eşlemeli bir kelime hedeflemek gerekir?

Jenerik kelimelere odaklanıldığında niş bir kitleyi ifade eden potansiyel müşterilerin kaçırılması söz konusu olacaktır. Üstelik SEO için büyük bütçeleriniz yoksa jenerik kelimelerde yükselebilmeniz oldukça zaman alır ve bu zaman dilimi içerisinde sürekli pazarlama maliyetleriyle uğraşmak durumunda kalabilirsiniz. Ancak uzun kuyruklu kelimeler için bütçe ayırmanız daha doğru ve yönetilebilirdir.

Kısa sürede dönüşüm elde edebilir, site trafiğini arttırabilir ve yeni müşteriler kazanacağınız için gelir elde etmeye başlayabilirsiniz. Üstelik uzun kuyruklu kelimeler üzerinde yapılan çalışmalar sitenize organik kanal üzerinden kaliteli bir trafiğin gelmesi anlamını içeriyor. Dolayısıyla bu trafiğin site SEO değerlerinizi de olumlu yönde etkilemesi jenerik kelimelerdeki SEO çalışmalarının meyve verme sürecini de olumlu yönde etkileyebilir.

Share this post?

admin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir