Rakip Analizinin SEO İçin Önemi

İletişim

Rakip Analizinin SEO İçin Önemi

Rakibini bilen; bir anlamda da kendini ve eksiklerini bilir. Bu nedenle SEO stratejilerinizi şekillendirmeden önce mutlaka rakip analizleri yaparak artı ve eksilerinizi listelemeniz gerekir. Bu liste üzerinden şekillendireceğiniz SEO stratejileriyle daha verimli çalışmalara imza atmanız mümkün olabilir. Ancak rakip analizi yapmadan sadece kendi eksikleriniz üzerinde yapılan bir değerlendirme sonucu oluşturulan stratejiler zayıf kalabilir.

Sektörünüzdeki önde gelen bir iki rakip üzerinde yapacağınız analiz çalışmaları sayesinde SEO çalışmalarınızın haritasını çıkarmış olacaksınız. Rakip analizin sunacağı başlıca fayda ve öngörüler ise şunlardır:

  1. Rakip hangi anahtar kelimeleri kullanılır?

En önemli sorulardan birisi de budur. Aynı sektör içerisinde olduğunuz rakibinizin potansiyel müşterilere hangi kelimeleri kullanarak ulaştığını görmeniz, sizin için hangi kelimelerin de doğru olduğunu pratik şekilde öğrenmeniz anlamına gelir. Ancak rakip tarafından odaklanılan ve başarı sağlanılan kelimelerde sizin de başarı göstermeniz izleyeceğiniz SEO çalışmasının rakipten daha iyi olmasına bağlı olacak.

Rakibin hangi anahtar kelimelere odaklandığını anladıktan sonra hangilerine odaklanmadığını ve gözden kaçırdığını analiz etmek de önemlidir. Bu da, rakipten arındırılmış bir sahada potansiyel müşterilere ulaşmanız için önemli fırsatlar sunar. Rakibin başarısız olduğu anahtar kelimeleri yeniden değerlendirerek kullanacağınız kelimelere de ekleyebilirsiniz.

  1. Domain otoritesinin ne olduğunu anlamak?

Rakiplerinizle ilgili analizlerin en önemli aşamalarından birisi, otoritesini ölçmek olacaktır. Eğer rakiplerinizin başarılı bir SEO çalışması varsa bu durum domain otoritesine yansır. Dolayısıyla başarılı oldukları kelimelerde onları geçebilmek için çok çalışmanız gerektiğini anlayabilirsiniz. Domain otoritesi oldukça iyi olan bir rakibe karşı yapılacak en iyi şey; kendi domain otoritenizi yükseltmek için rakipten farklı anahtar kelimeleri tespit ederek bunlar üzerinde verimli çalışmalar yapmaktır.

  1. İçerik pazarlama stratejileri hakkında neler yapıyorlar?

Yine rakibinizi geçmek istiyorsanız, ondan daha iyi ve parlak bir içerik pazarlama stratejisine yer vermelisiniz. SEO denildiği zaman içerik pazarlaması oldukça önemlidir ve asla ihmal edilmeyecek alanlardan birisidir. Rakibinizin hangi pazarlama kanallarına yönelik içerik sağladığı veya hangilerine yönelik sağlamadığı bilgilerini dikkatlice derlemelisiniz. Ayrıca hangi tür içeriklerle hedf kitleye ulaştıkları ve eksik olan taraflarını da belirlemelisiniz.

Rakip tarafından çalışma yapılmayan kanallarda da çalışmalar yapmak ondan bir adım önde olmayı sağlayabilir. Ancak rakibin çalışma yapmadığı herhangi bir kanalın olması iştahınızı kabartmamalıdır. Çünkü ilgili alanda hedef kitleniz olmayabilir. Dolayısıyla yapacağınız içerik pazarlama çalışması ekstra masraftan başka bir anlam ifade etmez.

  1. En çok trafik alınan anahtar kelimeler hangileri?

Rakibin organik trafiğini ölçümlemeniz oldukça önemlidir. Çünkü organik trafik demek satış demektir. Burada dikkat etmeniz gereken şey; rakibin otoritesidir. Otoritesi yüksek bir rakibe organik sonuçlardan trafik sağlayan anahtar kelimeler üzerinde çalışma yapmak oldukça maliyetli bir iştir. Bunu daha az maliyetli ve yönetilebilir kılmak için ilgili kelimelerin değişik varyasyonlarına yönelmek olmalıdır. Böylece rakipten az da olsa trafik koparabilmek ve organik sonuçlarda yükselerek ürün satmak mümkün olabilir.

 

Share this post?

admin

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir