Blog, Dijital Pazarlama

7 Adımda Doğru Reklam Mecrasının Seçimi

Her yeni başlayan projede müşterimiz ile temelde konuşulan iki konu var.

  • Reklam yapmalı mıyım?
  • Ne zaman reklam yapmalıyım?

İnternet üzerinde satış yapacak her firma veya müşterinin amacı satış yapıp para kazanmaktır ve bunu yaparken de öncelikle bunu en düşük reklam maliyetleri ile yapmak ister ve sitenin SEO özellikleri hakkında bilgi alır. SEO konusunda durumu ve Google üstünde seo işinin artık ne kadar zor (önce ürün reklamları, daha sonra aranan kelilr ile ilgli reklam, onun altına gelen resim sonuçları ve onun altında gelen SEO etkili sonuçlar) ve rekabetin yüksek olduğunu gösterdikten sonra (ki sürecin ne kadar vakit aldığını da gösteriyoruz bu arada) müşteriler reklam vermeleri gerektiğine inanıyorlar. Tabi bu arada reklamın faydalarını da kısaca özetliyoruz müşterilere :

1-Reklamlar müşterilerimizin içeriğini, sonucunu ve zamanlamasını kontrol edebildikleri tek ortamdır.

2-Reklamlar sizin doğru hedef kitleye doğru sonucu göstermenizi sağlar.

3-Reklamlar sizin ürün ve hizmetleriniz hakkında farkındalık oluşturmanız için etki sağlar.

4-Reklamlar ürün veya hizmetleriniz konusunda size güven sağlar.

5-Reklamalar işinizle ilgili her konuda sizin vites yükselterek zaman ve para kazanmanızı sağlar.

Bu beş konu çerçevesinde örnekler vererek reklamların SEO ya göre farkını anlatmayı seçiyoruz. Bu arada asla ve asla SEO gereksiz gibi bir izlenim oluşturmuyor tam tersi bunların bütünün birer parçası olduğunu ve bu çerçevede birlikte çalışması gerektiğini müşterimize detaylı olarak anlatıyoruz.

Müşterimiz reklam konusunda ikna olunca (Biz reklamlardan bir gelir elde etmiyoruz çünkü müşterimizin kendi google, facebook vb hesaplarını ona oluşturtuyoruz ve işi oradan yönetmesini sağlıyoruz, tek amacımız müşterimizin düzenli bir gelir elde edip bizimle uzun süreler çalışması) satılacak ürün veya ürün gruplarına göre reklam tiplerini seçme işi devreye giriyor. Bu da teoride işin en zor kısmı: hangi ürün / hizmet hangi mecrada satılır. Bu konuda oluşturduğumuz Algoritma da şu sorulardan gelen cevaplara göre çalışıyor:

1.Satılan ürün veya hizmet kelime ler ile tarif edilebilen bir ürün mü? (Iphone 8 beyaz 32 GB veya mavi gömlek).

2.Satlan ürün veya hizmet için sıkı sıkıya takip edilmesi gereken bir fiyat / stok entegrasyon durumu var mı?

3.Ürün adı ve açıklaması satış için yeterli mi yoksa reklam verilen mecralar için ayrı kelimeler içeren bir ürün adı veya açıklama gerekiyor mu?

4.Satılan ürün sadece online sitede mi satılıyor yoksa Platformlarda da satılıyor mu? (Ona göre entegrasyon ile hızlı bir şekilde fiyat / stok / statüsüne müdahale etmek gerekecek)

5.Ürün hakkındaki bilgi (fiyat / stok )müşteri tarafından mı sağlanıyor yoksa XML vasıtası ile bir veya birden çok kanaldan aynı anda belirli kurallar ile mi çekiliyor.

6.Ürün karlanabilir bir ürün mü yoksa yerinde bir hizmet mi ?

7.Ürün teslimat süresi (Bu reklamları etkileyen en önemli faktörlerden birisi).

Bu yedi soruya müşterimiz ile birlikte cevap veriyoruz ve daha sonra reklamın ürün veya arama ağı reklamı mı olduğunu ve google, facebook, criteo gibi hangi mecraları kullanacağımızı veya daha önemlisi ne oranda kullanacağımıza karar veriyoruz.

Projesoft olarak buradaki algoritmayı oldukça şeffaf tutuyoruz ve elde ettiğimiz her sonuca göre de bir daha akışımızı düzenliyoruz. Yardımcı olabileceğim bir konu varsa size bir mesaj kadar uzağım.