Blog, Dijital Pazarlama

Amazon FBA Kılavuzu

Amazon’un iş modeli Amazon FBA (The Fulfillment by Amazon (FBA)), popülerlik ve iyi bir sebeple büyümeye devam ediyor. Temel olarak, geleneksel bir e-ticaret işletmesiyle aynı şeydir. Ancak, siparişlerinizi tek tek yerine getirmek zorunda kalmanız, Amazon ürünlerini sizin için depolar ve hatta alır, paketler ve müşterilere gönderir.

Bu, işlerinizi, depoların, ambalaj malzemelerinin, kuryelerin ve benzerlerinin lojistiği hakkında endişelenmenize gerek kalmadan inşa etmenizi kolaylaştırır. Özel etiketleme ile kendi markanızı ve web sitenizi oluşturma ve böylece işinizin değerini artırma fırsatına da sahipsiniz.

Amazon tarafından Amazon FBA nedir?

Amazon tarafından Amazon FBA iş modeli, Amazon’un güçlü dağıtım ağını ve müşteri tabanını kullanmanıza olanak tanır. Belirtildiği gibi, Amazon, ürünlerinizi depolayacak, siparişleri yerine getirecek ve hatta müşteri hizmetleri sunacak, böylece işin her yönü ile uğraşmak zorunda kalmayacaksınız.

Bu girişimciler için, büyük şirket olmadan, büyük şirket gibi davranabilecek anlamına geliyor. Amazon ürün geri kalanını sizin adınıza ele alırken, ürün fırsatları bulmaya odaklanabilirsiniz.

Tipik bir e-ticaret işletmesinde, müşterilere zamanında ürün gönderme lojistiğini anlamanız gerekir. Ancak, FBA ile, Prime üyeleri çoğu siparişin iki ile beş gün içinde kapısına gönderilmesini sağlıyor.

Bir e-ticaret mağazasıyla ilgili bir diğer yaygın sorun da, satış için ek ürünlerin envanterinin çıkarılması ve listelenmesi, işletmenizin karmaşıklığını artırabilir. FBA ile yapmanız gereken tek şey ürünleri Amazon’un deposuna göndermek ve şirket oradan devralacak. Ürün seçiminizi iş yükünüze önemli ölçüde eklemeden kolayca artırabilirsiniz. 

Bir Amazon satıcı hesabı oluşturun.

İlk önce ilk şeyler: FBA işinizi yükseltmek ve yayınlamak için bir Amazon satıcı hesabı oluşturmanız gerekecek. Amazon’un web sitesine gidin, altbilgiye gidin ve “Bizimle Para Kazanın” başlıklı başlığı arayın. Ardından, “Amazon’da Satış” yazan bağlantıyı tıklayın.

Bu noktada, “Bireysel” veya “Profesyonel” olarak kayıt olabilirsiniz. “Bireysel” olarak kaydolduğunuzda, aylık abonelik ücreti ödemezsiniz. Uzun mesafe, sonra bir “Profesyonel” olarak kaydolmak isteyeceksiniz. İlk ay ücretsizdir ve bundan sonra, aylık 39.99 dolar artı satış ücretleri.

Bunun dışında, kayıt süreci nispeten basittir. Ekrandaki talimatları izleyin ve kurulumu tamamlayın.

Ürün fırsatlarını ortaya çıkarın ve özel etiketinizi oluşturun.

FBA modelini kullanmanın birçok farklı yolu vardır, ancak en popüler yöntem özel etiketleme. Fikir, bir marka veya etiket oluşturmak, ürününüze uygulamak ve Amazon’da satmaktır.

Öncelikle, Amazon ürün araştırmalarınızı yapmalısınız. Bu çeşitli nedenlerden dolayı en önemli adımdır. Eğer popüler olmayan bir ürün kategorisine girerseniz ve rekabetten daha fazlasını satmak için bir ürün satıyorsanız, bu ürün için para kaybedebilirsiniz. Popüler bir ürün kategorisi bulmak için zaman ayırırsanız, rekabetçi analizler yapın, ürün incelemeleri inceleyin ve daha iyi bir fiyatla geliştirebileceğiniz veya daha iyi bir fiyattan satış yapabileceğiniz bir ürünü tanımlayın, tatlı noktayı bulmuş olacaksınız.

Ürünleri Amazon üzerinden satmanın bir başka popüler yolu da perakende arbitrajıdır – bir markalı ürün satın almak ve Amazon’da kâr için çevirmek. Bu, en azından kısa vadede, Amazon’da para kazanmanın çok daha kolay bir yoludur.

Özel etiketleme ile sermayeye ihtiyacınız var. Özel etiket ürünleri sipariş etmek size birkaç bin dolara mal olabilir, ancak daha sonra satılabilecek bir varlık oluşturmak istiyorsanız, o zaman gitmek istediğiniz yön budur.

Bulmacanın bir başka önemli parçası da tedarikçiniz. Stokta ürününüz yoksa para kazanamazsınız. Bu nedenle, siparişin yerleştirilmesi ve teslim edilmesi arasındaki zaman gecikmesinin, olabildiğince kısa olmasını sağlamanız gerekir.

FBA işinizi büyütmek ve büyütmek için ipuçları

  • Tutkunuzu takip edin. Bunu yapmaktan hoşlanıyorsanız, onunla daha uzun süre dayanacaksınız. İlgilendiğiniz ve sizi heyecanlandıran bir ürün kategorisi bulun.
  • Ürün tekliflerinizi artırın. Yarattığınız her yeni ürün için uygun araştırmalar yapmalısınız. Daha fazla ürüne sahip olmak, işletmenizin tek bir ürüne bağımlı olma riskini azaltabilir.
  • En İyi Satıcılar Sıralamanızı geliştirin. BSR, hem müşterileriniz hem de satışlarınız için önemli bir metriktir. Bu, işinizi satmak için zaman geldiğinde de önemli bir faktördür. Alıcılar, zamanla BSR sıralamasında istikrarlı bir büyüme görmek isteyeceklerdir.
  • Marka web sitenizi oluşturun. Özel etiket ürün tekliflerinizi genişletmeye devam ederken, işletmeniz için profesyonel ve özel bir site oluşturmak istersiniz. Bu, ürünlerinizi pazarlamanın başka bir yolunu sunar ve işinizi potansiyel alıcılar için çekici hale getirebilir.
  • Bir Amazon Associate ol. Amazon ile iştirak olunarak gelirlerinizi artırın. Müşterileri kendi sitenizden ürünlerinize yönlendirin ve komisyon kazanmaya başlayın.

Kazanç potansiyeli

FBA işletme sahipleri ne kadar kazanıyor? Bir FBA işinin kazanç potansiyeli nedir?

Niche Pursuits’ten Spencer Haws, FBA işine başladığı tarihten itibaren 30 gün içinde yaklaşık 40.000 dolar kazanabileceğini bildirdi. UpFuel’den Chris Guthrie 30 gün içinde neredeyse 3,000 dolar kazandı. Feedbackz’ın kurucusu James Amazio, sadece sekiz ayda sıfırdan 50.000 dolara çıktı.

Bu sonuçlar mutlaka tipik değildir, ancak FBA modelini kullanarak beş, altı ya da yedi rakamlı bir işletme inşa etmenin mümkün olduğunu göstermektedir.

Son düşünceler

Bir FBA işine başlamak, ön sermaye gerektirse de, çaba geleneksel bir e-ticaret işinde olduğu kadar yoğun olmayacaktır. İşinizi zeminden çıkarmak kolay kısımdır. FBA işinizi büyütmenin yollarını bulmak daha zor kısımdır. Kullanabileceğiniz kaynaklardan yararlanın ve süreçlerinizi ilerledikçe sistemleştirin.

KAYNAK: https://www.entrepreneur.com/article/282277

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.