Blog, E-ticaret Rehberi

Başarılı E-Satış Dönüşümleri İçin E-Ticarette Tema Seçiminin Önemi

E-ticaret siteleri söz konusu olduğunda, en önemli unsur mutlaka ki işlevsellik fakat bu süreçlerin birleşimini oluşturan; farklı ödeme seçeneği altyapıları, kampanya ve promosyon yönetimleri, tedarikçi ve distribütör entegrasyonları, kargo fiyatlama yönetimi sistemleri, içerik ve haber yönetim aktivasyonları gibi genel özelliklerin olduğu e ticaret paketi özelliklerinin yanı sıra sektörlere göre site karakterleri hakkında fikir veren kreatif e-ticaret tema tasarımlarının da e-ticarette başarılı e-satış geri dönüşümleri elde etmekte kayda değer oranlarda fayda sağladığını yapılan tüm araştırmalar ve sonuçlar doğruluyor.

E-Ticarette Başarılı Olabilmenizi Sağlayabilecek En Temel Tema Özellikleri Nelerdir?

Hadi keşfedelim,

Modern Tasarım

E-ticaret sitenizin Tablet, telefon ya da bilgisayar gibi farklı cihazlarda verimli bir şekilde uyumluluk sağlayabilmesi için yüksek Duyarlı Web Tasarımı‘na (Responsive Web Design) sahip olması önemlidir. Böylece sunucu tüm cihazlara her zaman aynı HTML kodunu gönderir ve CSS kullanarak sayfanın cihazdaki oluşturulma biçimini değiştirir ve tek bir URL ile kolayca içerikler paylaşabilir olup bağlantılar oluşturabilir ve aynı içerikler için de birden fazla sayfanın bakımını yapmaya kıyasla çok daha az teknik çalışmaya zaman ayırmış olursunuz. En önemlisi ise; Google sitenizi tararken kaynak tasarrufu sağlar.Birkaç defa farklı Googlebot kullanıcı aracıları ile taramak yerine, duyarlı tasarıma sahip site içeriğini tek bir Googlebot’un sadece bir kez taraması yeterlidir bu da kalite ve performans açısından farklılık oluşturur. Web sayfanızın Mobil Uyumluluk Testini buradan yapabilirsiniz.

Modern tasarım içerisinde bir diğer detay ise geri sayım aracıdır. Bu özelliğin entegrasyonunda ürün detayında belirlediğiniz ürünlere yönelik belirli sürelerde kampanyalar tanımlayabilirsiniz. Süre bittiğinde ise kampanya sona erecektir ve kampanyalı satın alma işlemi de yapılmayacaktır.

Temanızda Slider kullanımı; Modern tasarım açısından iyi bir görsel sunum olabilir fakat slider kullanmış olmanın dezavantajlarını risk değerlerinize eklemeyi göze almalısınız. Arama motorları tüm sayfalarda sadece bir adet h1 tag ı ister birden fazla sliderda h1 başlığın olması, bu sayfanın birden fazla başlığı olduğunun anlamını taşır ve bu durum SEO için sağlıklı olmayacaktır ve dolayısıyla google doğru bir şekilde indeksleme yapamayacaktır. Yanı sıra dikkat dağınıklığına sebep olabileceği bir ihtimal iken mobilde de iyi bir deneyim de oluşturmayabilir.

Bir diğer etken ürün listeleme sayfaları; e-ticaret temalarında ürün listeleme sayfaları, modern bir görünüm sağlamasıyla beraber e-ticaret sitenizin yönetilmesi açısından da çok önemlidir.Ürünlere kolay ulaşılması, kolay bir şekilde ekleme yapılabilmesi, listelemelerin ve tanıtımın daha hissedilebilir yapılması ve aynı ekran üzerinden bir çok işlemin yapılabilmesi  bir e-ticaret teması için önemli avantajlardandır.

Görsel tasarım ile renk çeşitliliklerinin olması ve bu renklerin de doğru bir şekilde kullanılması modern bir tasarıma sahip olmanın koşullarındandır. Renklerin doğru kullanılması; kategori ve vitrin tasarımları, farklı buton tasarımları, ürün-stok buton setlerinin rengi, görselleri  ve  aynı zamanda işlevselliği açısından da önem taşır.

Temanın Özelleştirilebilir ve Kullanımının Kolay Olması

E-ticaret teması ile önemli ürünlerinizi görsel olarak daha güzel, daha hissedilebilir bir şekilde sunabilmeniz için kategori ve ürün öne çıkarma araçlarının kolay kullanılabilir olması önemlidir. Bu şekilde istediğiniz bir ürüne vurgu yapmanın ve kategorilerinizi özelleştirmenin kolaylığı ile işleyişinize müdahale ederek farklı satış stratejilerinizi oluşturabilirsiniz. Kod bilmeniz gerekmeksizin her bir bölümün rengini değiştirebilir, logo değişikliği yapabilir, e-ticaret sitenizin tipografik yapısına dokunarak satış stratejilerinize yeni fikirler üretebilirsiniz. Unutmayın tipografi sitenizin görsel bir özetini sunar, içeriklerinizi dikkat çekici hale getirir ve kitleniz ile aranızda bir bağ oluşturarak markanızı geleceğe taşır.

Çoklu Kullanıcı Özelliği

E-ticaret siteleri, müşterilerin tek hesap ile üye olmaları sonrasında birkaç farklı kullanıcının oluşturulan bu hesap üzerinden işlem yapabilmesini sağlayacak seçme yetkisini sağlamalıdır. Bir hesap üzerinden birkaç farklı kullanıcının operasyonları yürütebilmesi, sipariş verme, kontrol sağlama ve sipariş takibi yönetimi gibi adımları farklı kullanıcılar tarafından problem yaşanmadan yürütülebilmesine olanak tanır. İşletmenizin büyüklük ya da yoğunluk gibi değerlendirmeleri ile çoklu kullanıcı özelliğinin temanıza entegre edilmiş olmasını ihtiyaçlarınıza göre tercih edebilirsiniz

Tüm bunların yanı sıra; kurulum kolaylığı ve seo optimizasyonu entegrasyonları da değerlendirilerek sektöre, amaca, pazarlama stratejilerinize  ve mağazanızın büyüklüğüne göre içeriğinde ürün zoomlama, kupon sistemi, sosyal paylaşım, ajax alışveriş filtreleri, ajax özellikli aramalar gibi ekstra çarpıcı özelliklerin olduğu bir  tema seçimi değerlendirilebilir.

Birçok e-ticaret sitesinin başarısı, sadece sunduğu ürünler ve sitesinin ne kadar iyi pazarlanmış olduğu ile ölçümlenemez. E-ticaret çözüm ortağınızın hem müşteriye hem de e-ticaret sitesi sahibine prezante ettiği tema özellikleri bu süreçlerde büyük rol üstlenir. Bir işletme sahibi olarak, e-ticaret sitenizi yönetmek ve stratejilerinizi gerçekleştirmek  için gerekli olan doğru araçlara sahip olmanız ve bu yönetim araçlarının iş süreçlerinize uygunluğunu tespit etmeniz başarılı e-satış dönüşümleriniz için çok önemlidir.

Author Profile

Cenk Pınarcı
İnternational Relations | Department for İnternational Trade - helping businesses | Digital Marketing Manager

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.