Arama Motoru Optimizasyonu, Blog

E-ticaret SEO: Satışlarınızı Artırmanın Basit Birkaç Yolu

Bugün insanların alışveriş alışkanlıklarını gözlemlediğimiz zaman, fiziksel mağazalarda olan varlıklarının önceki yıllara oranla azalmış olduğunu ve süreç içinde dijitalde varlıklarını oluşturmuş e-ticaret sitelerine yakınlaştıklarını söyleyebiliriz. İstatistiksel verilere bakıldığında her iki kişiden biri, herhangi bir ürünü satın almadan önce internet üzerinden araştırırken her dört kişiden birinin de net bir şekilde online alışveriş yapıyor olduğunu gözlemleyebiliriz. Bununla birlikte işletmeler de tüketici potansiyelinin yüksek olduğu bu alanda ürün satın almak isteyen çoğunluğa hizmet verebilmek için hızla online varlıklarını artırdılar. Bu artışın beraberinde alandaki rakipler çoğalmış ve böylelikle rekabet durumu da kaçınılmaz olarak açığa çıkmıştır. Mesela; herhangi bir ürün sattığınız bir e-ticaret siteniz olduğunu düşünün. Markanız ile aynı ürünleri satan diğer e-ticaret sitelerine kıyasla sizi onlardan farklı kılan bir şeyler olmalıdır. Fiziksel bir mağazada farklılıklar ile öne çıkmanızın gerekliliği aynı şekilde dijital ortamda da geçerlidir.

Dijital alanda kendinize bir e-ticaret sitesi olarak yer edindiniz ve dolayısı ile müşterilerinizin rakipleriniz arasından sıyrılarak arama motorlarında işletmenizi bulmalarını istiyorsunuz bir anlamda da e-ticaret sitenize daha fazla müşteri potansiyeli oluşturmanın yollarını arıyorsunuz!

Tabi ki; bir e-ticaret sitesine sahipsiniz ve aranılan ürünün ilk sayfalarda görünürlük kazanması sizin satış hedeflerinizi artırmak için en önemli kıstastır. Ürününüzün ilk sayfada gösterimde olması dönüşümün birinci koşulu iken ikinci koşul ise mutlaka marka bilinirliği ve verilen güvendir.

O halde şu soru ile başlayalım;

Müşterilerinizin E-Ticaret Sitenizi Bulmalarını Nasıl Sağlayacaksınız?

Dijital dünyada bunu yapabilmeniz için arama motorları üzerinde kullanabileceğiniz bazı yollar tabi ki mümkün.

Bunlardan ilki, işletmenizi herhangi bir maliyet harcamadan arama motorları sonuçlarında üst sıralara çıkararak tanıtmanıza olanak veren arama motoru optimizasyonu yani Search Engine Optimization (SEO).

Diğeri ise;  Search Engine Marketing (SEM) arama sonuçlarında reklam alanları satın almanızı mümkün kılan arama motoru pazarlamacılığıdır.

SEO çalışmalarınızın etkisi e-ticaret siteniz için temel olarak çok daha uzun vadeli olur ve çok daha az maliyet gerektirir. Edinilen trafik ve değerler de aynı zaman da ölçülebilir olduğu gibi kampanya bitimi gibi sınırlar da taşıyarak varlığını bir anda kayba uğratmayacaktır. Yalnızca e-ticaret siteniz üzerindeki SEO çalışmalarınızı sürekli geliştirmeniz gerekir. Devamlılığı sağlamak markanız ya da işletmeniz açısından daima iyi sonuçlar elde edip bulunduğunuz dijital pazarda öne çıkar bir varlık haline gelebilirsiniz. Bu da işletmeniz açısından daima çok daha iyi sonuçlar elde etmeniz anlamına gelir. Doğal olarak bu rekabet ortamında rakiplerimizi SEO ile geride bırakıp arama motorlarında üst sıralara çıkmak  güzel ve net dönüşümler sağlayacaktır. Bu anlamda arama motoru botlarını memnun edip yükselmeyi sağlamak için SEO konusunda aşağıdaki adımlara dikkat etmeniz gereklidir.

  • Ürünleriniz İçin Anahtar Kelime Analizi

Anahtar kelime analizinde ürünleriniz için anahtar kelime analizi yaparken önemli olan unsur ürün segmentinizin dışına çıkmamak ve anlamı değiştirmeyen kelimeler kullanılmasına dikkat etmektir.

Örneğin; değişik tasarımcılara ait takı ticareti yapıyorsanız takı kelimesini hedeflemeniz sizin ile tam alaka içermez. Nedeni basit; takı araması yapan birinin amacı beğenilerine hitap edecek bir takı iken sizin ürünleriniz özel tasarım takı arayan kişilere hitap ediyor. Bu durumda takı araması yapan kişiler sitenize ulaşsa bile onların beklentileriyle örtüşmeyeceği için daimi ziyaretçilere dönüşmezler. İşte bu sebeple anahtar kelime analizi yaparken anahtar kelimelerle siteye gelecek kullanıcıların isteklerini ne kadar karşılayabileceğinizi göz önünde bulundurmalısınız.

  • Rakip Analizi

Kelime analizinin içerisinde bir tür olarak düşünebileceğimiz rakip analizinde; rakiplerimizin kelime analizlerini yaparak Google aramalarında onların bizden daha başarılı olan ya da bizim onlardan daha başarılı olduğumuz kelimeleri tespit edebiliriz. Bu analizleri yapmak için Google Keyword Planner’dan destek alabiliriz. Bu analizler neticesinde rakiplerimizin devamlılıkla bizden daha üst sıralarda yer alması durumunda bunu hangi etkenler ile bizden daha üst sıralarda olduğunu araştırmamız ve çözüm önerileri geliştirmemiz süreci kendi lehimize çevirmemizde etken olacaktır.

  • Site Açılış Hızı

SEO’yu etkileyen unsurlardan biri de e-ticaret sitemizin açılış hızıdır. Kullanıcı olarak değerlendirirsek sayfa açılış süresi uzun olan bir e-ticaret sitesinde alışveriş yapmaktan keyif almayız. Dolayısı ile de sitede kalmak istemeyiz. İşte tam da bu noktada kullanıcı deneyimini artırmak ve kayıp olan süreler içerisinde potansiyel müşterimizi rakip sitelere kaptırmamak için site hızımızı optimize etmeliyiz.

Site hızınızı buradan ölçebilirsiniz.

Site hızınızı düşüren sorunların nelerden kaynaklandığını ve nasıl ortadan kaldırılacağı ile alakalı raporları takip edebilirsiniz.

  • Mobil Uyumlu Olmalı (Responsive)

E-ticaret sitenizin hızı kadar mobil uyumlu olup olmaması da son derece önemlidir. İnsanların günlük yaşamdaki alışveriş alışkanlıklarının mobile kaydığı ve mobil cihazların daima yanlarında olduğu düşünüldüğünde mobil cihazlarla uyumlu olmayan bir site tasarımı sitemize gelebilecek kullanıcı oranını düşürecektir. Bu sebeple telefon, tablet gibi araçlara kolayca kolayca entegre olabilen bir tasarım kullanmanız lehinize olacaktır.

Web sitenizin mobil uyumluluk testini buradan yapabilirsiniz.

  • Görsellerin Optimizasyonu

E-ticarette ürün görselleri kullanıcının ürünü satın alma sürecinde belki de en önemli noktadır. SEO’nun kullanıcı deneyimleri odağında bir şekil alması ile beraber sitede kullanılan görsellerin kullanıcılara uygun olması ve SEO uyumlu olması zaruridir. Kaliteli görsel kullanımı ile kullanıcıların site içerisindeki oturum süreleri artırırken ürünlerimizin Google aramalarında üst sıralarda yer alması için de görsel isimlerinin anahtar kelimeleri yeniden adlandırılmalıdır ve piksellerin düşürülmüş olması da SEO ve site hızı artımı açısından faydalı olur.

Ayrıca ;

Çift sayfalar, başlıklar, meta açıklamaları, 404 sayfaları, 301 ve 302 yönlendirmeleri gibi teknik hataları bulmak ve düzeltmek de e-ticaret sitenizin SEO açısından değer kazanmasına fayda sağlayacaktır.

Genel meta yönetimi, akıllı etiket sistemleri, URL rewrite, kategori bazlı etiket belirleme sistemleri, Google Adwords satış raporlamaları ,Google sitemap oluşturma sistemi ,Google Analytics entegrasyonu ve Google Webmaster Tools entegrasyonu gibi kullanıma hazır e-ticaret paketlerinin sunduğu entegrasyonlar ile  arama motorlarında olan varlığınıza  performans kazandırabilir ve müşterilerinizi arttırabilirsiniz.

Author Profile

Cenk Pınarcı
Stratejik Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı
| Dijital Performans | Sosyal ve Dijital Medya Planlama | Arama Motoru Reklamcılığı

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.