Blog, Dijital Pazarlama

E-Ticaret Sitelerinde Müşteri Güveni Kazanmanın 4 Yolu

güven, müşteri güveni- e-ticaretGüven sadece e-ticaret sitenizin içerisinde bulundurduğunuz ürünlerinizden ibaret değil, aynı zamanda firma çizginiz için de çok önemlidir. Müşterilerinizin güvenini nasıl kazanacağınız ile ilgili en etkin 4 yol ile başarılarınızı artırabilir, büyümenizi hızlandırabilirsiniz.

Bir e-ticaret işletmesi sahibi olarak kendinizi müşteri olarak değerlendirdiğinizde bir şirketten satın alım gerçekleştirmeden önce gözden geçirdiğiniz süreçler nelerdir?  Mesela bir şirketten herhangi bir ürün satın almadan önce neler yaparsınız? Çevrimiçi yapılmış olan  yorumları okuyor musunuz? Şirketin geçmişini ve deneyimlerini araştırır mısınız? Peki ürün ile ilgili sorularınız oluyor mu? 

Bunlar, bir markanın güvenilir olup olmadığını öğrenmek için tüketicilerin kullandığı stratejilerden bazılarıdır.

Profesyonel ilişkiler kurmak ve bu ilişkilerin karşılığında dönüşümlerinizin artmasını istiyorsanız tam bu noktada güveni fazlası ile önemsemelisiniz. Araştırmalara göre, üç tüketiciden biri herhangi bir e-ticaret sitesindeki alış veriş yapma kararlarını en önemli etkiye sahip üç nedenden biri olan “markaya güven” ile netleştiriyorlar.

Özellikle yeni bir şirketseniz ve güveni oturmuş bir müşteri potansiyeline sahip değilseniz müşterilerinizle güvenli ve kalıcı ilişkiler kurmak için zaman ve çaba harcamalısınız. Bu süreçte müşterilerinizin güvenini kazanabilmenizin en etkili dört yolu şöyle;

1. Değerli İçerikler Oluşturun

Müşteri güvenini oluşturabilmenizin en etkili yollarından biri onlara sektörünüz ile alaka içeren değerli eğitim içerikleri sunmanızdır. Yararlı blog gönderileri ile öğreticiler ve kılavuzlar sunarak şirketinizi sektörünüzde lider bir uzman olarak sunmanın yanı sıra müşterilerinizin sorunlarını da çözebileceksiniz. Bu müşteri güveni ve şirket kalitesi için çok önemlidir.

Blogunuzun yorum kısımları tüketiciler ile doğrudan yakın ilişkiler geliştirmek için harika bir yerdir. Blogunuzda olan tavsiyeleriniz için size teşekkür dönüşü yapan kısa bir açıklama alırsanız, bu size müşteriniz ile  doğrudan konuşma ve daha kişisel bir ilişki kurma fırsatını da verir. Kitleniz blog yayınlarınızı okuyarak zaman içinde markanıza daha aşina olacak ve değerli içgörülerinize güven hızla büyüyecektir.

2. Sorular İçin Canlı Sohbetlerde Aktif Olun

Bir müşteri olarak şöyle düşünün: Eğer bir e-ticaret sitesi içerisinde bir ürün ile ilgili acil öğrenmeniz gereken bir bilgi ihtiyacınız varsa ve sorunuza cevap vermeleri günler sürüyorsa muhtemelen bu sizi hiç mutlu etmeyecektir. Peki güven durumunuz nedir?

Çoğu tüketici bugün hızlı, hatta neredeyse anında yanıt istemektedir ve telefon veya e-posta yerine canlı sohbet yoluyla müşteri desteğine ulaşmayı tercih etmektedir. E-ticaret sitenizde canlı sohbet yoluyla 7/24 sorular ve yardımlar için aktif olmanız yalnızca müşteri hizmetlerinizi geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda bir tüketicinin başlangıçta sahip olduğu güveni de yükseltecektir.

Peki siz böyle bir hizmeti çevrenize tavsiye eder miydiniz?

Tüketiciler, ödeme gerçekleştirmeden önce bilinçli bir karar verebilmeyi isterler. Dolayısıyla, bir kullanıcı bir sorusu veya endişesi olduğunda ve sizden hemen bir yanıt alacağını bildiklerinde, sipariş vermekten çekinmeyeceklerdir. Canlı sohbet, tüketicilerle satın alma hakkında tam olarak gerçek zamanlı bir görüşme yapmanıza olanak tanır. Bu da yalnızca güveni değil, aynı zamanda dönüşümlerinizi de artırır.

3. Müşteri Başarı Öykülerini Paylaşın

Müşteri başarı öyküleri sosyal kanıtı gösterir ve sosyal kanıt tüketicilerle güven oluşturmanın anahtarıdır. Bir tüketici bir şeyden emin olmadığında, başkalarının nasıl hissettiğini görmek için sosyal kanıtlara bakar. Aslında, olumlu müşteri başarısı içeriğini okuyan alıcıların yüzde doksanı satın alma kararlarını bu şekilde etkilerler. Müşteri başarı öykülerini gündemde tuttuğunuzdan emin olun; bu şekilde, tüketiciler sizden daha rahat ve daha güvende satın alma eylemi gerçekleştireceklerdir.

Tabi ki başlangıçta binlerce olumlu yorumunuz olmayabilir; ancak bir ya da birkaç muhteşem müşteri başarı öyküsüne sahip olduğunuz  zaman oranlarınız yükselecektir. Bazı gerçek referanslar ve incelemeler de toplayın ya da başarılı bir eski müşteri ile ilgili bir örnek olay incelemesi yapın. Bunları tüketicilere göstermekte güven kazanmanız için faydalı olacaktır.

4. Başarılı Bir İade Politikası Sergileyin

Harika bir iade politikası, müşterilerinizi önemsediğinizi ve ürününüze güvendiğinizi gösterir. Her ikisi de, tüketicilerin sizi  güvenilir bulacağı inanılmaz niteliklerdir. Örneğin; müşterilerinize hiç soru sormadan ilk 15 gün içinde ücretsiz geri dönüş sağlayın. Sizden yaptıkları alışverişten memnun olmasalar bile, sağladığınız mükemmel müşteri hizmetinden memnun olurlar ve gelecekte sizden tekrar satın almaya daha istekli olurlar.

Güven kazanmak sadece itibarınız için değil, aynı zamanda şirket alt yapınız için de önemlidir. E-ticaret şirketinizin müşterilerinizin güvenini kazanmasına yardımcı olacak bu basit ipuçlarıyla işinizi hayat boyu hayranları olan bir topluluğa dönüştürebilirsiniz.

 

Author Profile

Cenk Pınarcı
İnternational Relations | Department for İnternational Trade - helping businesses | Digital Marketing Manager

1 Comment(s)

  1. Büyük Veri, Büyük Etki(Big Data): Veriler Sosyal Medya Pazarlamanızı Nasıl Geliştiriyor?

    […] E-Ticaret Sitelerinde Müşteri Güveni Kazanmanın 4 Yolu […]

    12 Ekim 2018 at 10:00

Comments are closed.