Blog, Dijital Pazarlama

E-ticaret Sitelerindeki Facebook Girişinin Artıları ve Eksileri

Sık sık bir web sitesini kullanıyorsanız, bir noktada Facebook kimliğinizi kullanarak bir siteye giriş yapmanız istenir.

Yayıncıların ve içerik sitelerinin, markasını daha geniş bir kitleye sunmanın kolay bir yolunu sunduğu için popüler bir seçenek olma eğilimindedir. Ancak, e-ticaret sitelerinin, müşterilerin Facebook kullanarak giriş yapmasını istemesi nadir değildir.

Bununla birlikte, bir Facebook girişi sunan e-ticaret sitelerinin hala azınlıkta olduğu belirtiliyor.

Eylül 2012’de Sociable Labs tarafından yapılan bir araştırmada, en iyi 500 çevrimiçi satıcının sadece 30’unun Facebook ile giriş yaptıklarını, bu da e-ticaret sitelerinin çoğunun onsuz daha iyi olduklarını düşündüğünü gösteriyor.

Ancak bu, bir Facebook giriş seçeneğinin e-ticarette yeri olmadığı anlamına gelmez. Aslında, geçen yıl tüketicilerin% 40’ının bir misafir hesabı üzerinden sosyal girişleri tercih ettiğini gösteren bir infografik yayınladık.

Dolayısıyla, sitenizde sosyal bir giriş yapmayı düşünüyorsanız, ilk olarak düşünmeniz gereken bunun bazı artı ve eksilerinin var olduğudur.

Artıları

 

Birçok servis için bir şifre

Online güvenlik konusunda söylediklerimize aykırı olabilir, ancak bir dizi hizmet için tek bir giriş yapmak kullanıcı için son derece uygundur.

Bu nedenle; Facebook kullanarak giriş yapma olanağı sunma, giriş sayfasındaki hayal kırıklığını azaltabilir ve genel kullanıcı deneyimini iyileştirebilir.

Aşinalık

Dünyaca ünlü bir e-ticaret sitesi kullanmadığınız sürece, müşterilerinizin büyük bir kısmının markanız için yeni olması muhtemeldir.

Ancak, Facebook’a aşina olmaları daha muhtemeldir ve daha önce bir üçüncü taraf sitesinde bir Facebook girişiyle karşılaşmışlardır.

Bu nedenle, kullanıcı yolculuğuna aşina olacaklar ve sitenizi ilk kez kullanmaları konusunda onlara güvence verecektir.

Eklenen Kolaylık

Zorunlu kayıt, ödemenin iptal edilmesinin önemli bir nedenidir ve son zamanlarda yapılan bir e- danışmalık araştırmasında katılımcıların üçte biri (% 26) kayıt yaptırmak zorunda kalmanın bir satın alma işlemini terk etmelerine neden olacağını belirtmektedir.

Kalbinizi kullanarak, kullanıcıları hizmetinizi kullanmadan önce kayıt yaptırmaya zorlarsanız, Facebook kullanarak kimliklerini doğrulamasına izin vermeniz durumunda, siteden ayrılan kişilerin sayısı sınırlanabilir.

Paylaşım Potansiyeli

Tüm müşterilerinizin markanızı arkadaşlarıyla paylaşması, muhtemelen Facebook Connect’in ana satış noktasıdır.
Facebook kullanarak birkaç siteye giriş yapmama rağmen arkadaşlarımla hiçbirini paylaşmadığım için bunun tamamen gerçekleşip gerçekleşmediğine dair şüphelerim var. Ancak, muhtemelen en sevdikleri e-ticaret sitelerinin, ücretsiz paylaşımlar ile satın alma işlemlerini paylaşarak mutlu bir şekilde sağlayacak olan müşterilerin bir oranı söz konusudur.

Profil verilerine erişim

Bir kullanıcı Facebook Connect kullanarak oturum açtıysa site sahibi potansiyel olarak profil verilerine erişebilir ve ürün önerilerini sosyal grafiğine göre kişiselleştirebilir. Bu, hediye önerilerine ikna etmek veya doğum günü hatırlatıcıları için yararlı olabilir.

Eksileri

Verilerin doğruluğu

Çoğu zaman insanlar Facebook’a kaydolurken yanlış bilgi veya takma ad kullanırlar ve gerçekten eski hesaplara sahip olanlar (benimki gibi) artık kaydettikleri e-posta adresini kullanmayabilir. Kullanıcılar ayrıca doğum tarihi, cinsiyet vb. için kendi gizlilik ayarlarını da kontrol eder ve bu bilgilere kimlerin erişebileceğini kısıtlayabilir.

Kontrol kaybı

1 milyardan fazla kullanıcı ile Facebook’un yakın bir zamanda ortadan kalkması pek olası değildir, ancak sunucularıyla (üçüncü taraf bir hizmetle ilgili olarak kabul edilebilecek şekilde) felaketle ilgili bir sorun yaşarsa veya yalnızca hizmet şartlarını değiştirmeye karar verirse ne olur? Ya da, müşteriniz artık Facebook kullanmak istemediğine ve hesabını iptal etmeye karar verirse ne olur? Muhtemelen bunu fark etmeden bile hesabını iptal edebilirler. E-ticaret stratejinizin bu kadar önemli bir parçası üzerinde üçüncü taraf kontrolü vermek uzun vadede riskli olabilir.

Bazı kullanıcılar her şeyin bağlanmasını istemiyor

Facebook harika bir hizmettir ve arkadaşlarla iletişim kurmak için yararlıdır, ancak bu, çevrimiçi yaptığım her şeyin Facebook üzerinden paylaşılıp bağlanmasını istediğim anlamına gelmez. Alışveriş yapmak ve sosyalleşmek iki ayrı şeydir, bu yüzden insanları Facebook kullanarak giriş yapmaya zorlamak çok sayıda kullanıcıyı rahatsız eder. (sadece @lakey’e sorun).Bir Facebook girişinin genellikle kaçınılmaz bir parçası olan paylaşım seçenekleri; sistemi kullanan sitelerin, marka savunucuları ve isteksiz reklam verenler olarak kullanıcıları hareket etmeye zorlamak için gizlice çaba sarfettikleri talihsiz izlenimini verdikleri anlamına gelir.

Bazı insanlar Facebook’u kullanmıyor

Dünya çapında 1 milyar Facebook kullanıcısı ile kuşkusuz hâlâ oldukça büyük bir kitleye sahipsiniz, ancak inanın ya da inanmayın hala Facebook hesabına sahip olmayan insanlar var. Ve bu kişileri tamamen Facebook girişine güvenerek tamamen görmezden gelmek istiyor musunuz?

Gerçekten hiçbir şeyi basitleştirmiyor

Kullanıcı adı ve şifre haricinde, müşteriler hala faturalama ve ödeme bilgileri gibi diğer verilerin çoğunu girmeye ihtiyaç duyacaktır. Dolayısıyla, kayıt işlemini kullanıcılar için daha uygun hale getiren argüman gerçekten düzenlenmedi.

Marka resminizin kirlenmesi

Kuşkusuz bu bir e-ticaret örneğidir, ancak MailChimp Aarron Walter’ın bu mükemmel vaka çalışmasında, şirketin başarısız oturum açma girişimlerinin miktarını azaltmanın bir yolu olarak sosyal oturum açmaları uyguladığını belirtmektedir. Ancak MailChimp, sosyal oturum açmaların sadece sınırlı bir katılımı olmadığını (ziyaretçilerin sadece% 3,4’ü) değil, aynı zamanda sitenin görünümü ve hissini de olumsuz etkilediğini belirtti. Öyle ki, CEO Ben Chestnut kaldırılmasını istedi. Asıl önemli olan, başka bir markanın logosunu sitenizdeki en çok ziyaret edilen sayfalardan birine yerleştirmenizdir. Aarron’un belirttiği gibi: Bizi kontrol ucubeleri olarak adlandır, ama bu markayı biz yarattık ve kendimizi yönünü şekillendirmekle ilgili güçlü hissediyoruz. Giriş sayfamızdaki bir logo yeterlidir. Peki ya Facebook ya da Twitter korkunç bir şey yaparsa ve büyük bir tüketici tepkisi çekerse? Bir kullanıcı, giriş sayfanızdaki logoyu her gördüğünde, kendinizi bu olumsuz duyguyu hissedeceği bir konuma koyuyorsunuz.

Kaynak: https://econsultancy.com/blog/61911-the-pros-and-cons-of-a-facebook-login-on-ecommerce-sites

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.