E- Ticaret Sitelerinin İdeal Ödeme Sayfası Nasıl Olmalıdır?

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin güvenli alışveriş yapabildiğinden emin olmasını sağlamak çok önemlidir. Bu özelliğe sahip olan siteler sepet terk oranını minimum düzeye kadar indirmeyi başarmışlardır. Bu da satış hacminin doğru orantılı olarak artması anlamına gelmektedir. Tüketici güvenli ödeme yaptığından emin olduğunda e-ticaret sayfasının sadık bir müşteri kitlesi yaratabilmesi de daha kolay sağlanmaktadır. E-ticaret paketinde alışveriş yaparken kart bilgilerinin ve kişisel bilgilerinin 3. kişilerle paylaşılmayacağından emin olan tüketiciler, herhangi bir ihtiyaç halinde doğrudan bu sitelere yönelmektedir. Bu güvenin oluşmasında e-ticaret’te ödeme yöntemleri ve sitenin ödeme sayfası da büyük rol oynamaktadır. Ödeme sayfasında dikkat edilmesi gereken belirli unsurlar vardır.

Üye Olmadan Alışveriş Yapabilme İmkanı

Birçok e-ticaret sitesi alışverişin ödeme aşamasına geçilmeden önce üye olmayı zorunlu kılmaktadır. Bu sepet terk oranını yükselten bir detaydır. Bunun sebebi birçok online alışveriş tüketicisi bu üyelik şartını gereksiz bir süreç olarak görmektedir. Üye olmak yerine ürünü bulabileceği muadil sitelere yönelmektedir. Bu sebeple üye olmadan tüketicinin doğrudan ödeme sayfasına geçebilmesinin imkanı sunulması e-ticaret sitesi için olumlu bir gelişmedir.

Güvenli Alışveriş Sertifikaları

İnternette bilinçli tüketici sayısı her geçen gün artmaktadır. Sertifikası olmayan sitelerden alışveriş oranları da düşmektedir. Bu sebeple e-ticaret sitesi tüketici güvenini oluşturmak istiyorsa, ödeme sayfasında net bir şekilde 3D Secure ve SSL sertifikası olduğunu vurgulamalıdır. Böylece tüketici kredi kartı veya banka kartı bilgilerinin diğer kişilerle paylaşılmadığından daha rahat bir biçimde emin olabilmektedir. SSL sertifikası kredi kartıyla yapılan alışverişler sırasında şifreleme yaparak bunların bankaya gönderilmesini ve depolanmasını sağlayan bir önlemdir. Aynı zamanda uluslararası güvenlik protokollerine de uyulduğunu göstermektedir. Aynı şekilde 3D Secure de kredi kartı veya banka kartı ile yapılan ödeme işlemlerinde yalnızca bankadan onay alınmasını değil tüketiciden de sms yoluyla onay alınmasını sağlamaktadır. Tüketiciye gönderilen kod sayfa tarafından onaylanmadan alışveriş ve ödeme gerçekleşmemektedir. Bu sa tüketiciler için güven problemini ortadan kaldırmakta ve güvenilir alışverişin önünü açmaktadır.

Ek Ücretler Gösterilmelidir

E-ticaret sitelerinden bazıları kendi politikalarına göre, ödeme sayfasına gelinceye kadar ürünlere KDV fiyatları ve varsa diğer ek ücretleri dahil etmeden göstermektedir. Aynı zamanda kargo gibi ücretler de sayfada gösterilmiştir. Ancak ödeme sayfasına gelindiğinde ödenecek tutarın arttığını gören tüketiciler bu noktada bir aldatılmışlık hissine girmektedir. Ödeme sayfasından doğrudan çıkma eğilimi göstermektedirler. Bu tür uygulamalar kullanıcılarda online alışverişe ve o e-ticaret sitesine güvensizlik oluşmasına sebep olmaktadır. Ürünler incelenirken KDV fiyatları ve kargo bedellerinin ne kadar olacağı tüketiciye net bir şekilde gösterilmelidir. Böylece siteyi terk etme oranları da daha aza indirilmiş olur.

Ödeme Yöntemi Çeşitliliği

Online alışveriş sürecinde tüketicilerin alışverişten vazgeçmesinin en büyük sebeplerinden biri de ödeme yöntemlerinin az ve sınırlı olmasıdır. E-ticaret’te ödeme yöntemleri çeşitli olmalıdır. Ödeme yöntemlerinin fazla olması hem daha kurumsal bir izlenim yaratırken hem de tüketiciye güven vermektedir. Tüketicinin kullandığı kredi kartına taksit yapılmaması ya da kullandığı kart ile ödemelerde tutarın fazlalaşması tüketicinin vazgeçmesine sebep olabilmektedir. Bu sebeple e-ticaret sitelerinde ödeme yöntemlerinin ve sanal POS çeşitliliğinin fazla olması gerekmektedir.

Gereksiz Ayrıntılardan Arınmış Ödeme Sayfası

Ödeme sayfası içerisinde banner’lar olması, tüketicilerin başka siteye geçmesine sebep olan linkler olması sitenin kalitesini düşüren unsurlardır. Bu sayfada yalnızca tüketicinin iletmesi gereken ödemeye ilişkin bilgilerin girileceği alanlar yer almalıdır. Bu çok daha kaliteli bir sayfa düzeni olacaktır. Aynı zamanda tüketicinin dikkatinin dağılmamasına ve alışverişi tamamlamasına da yardımcı olmaktadır.