Blog, E-ticaret Rehberi

E-Ticaret Sitenizi Yeniden Düzenlemeniz İçin 4 Neden

Sorunun kaynağını bilmiyorsanız, e-ticaret satışları için bir çözüm üretmek neredeyse imkansızdır. E-ticaret web sitesi tasarımında yapılan en yaygın 4 dönüşüm hatası nedir ve bu hatalar nasıl düzeltilebilir?

E-ticaret sitelerini yeniden gözden geçirmek işletmeler için her zaman ertelenen ya da ihmal edilen bir durumdur. Elbette, teknik sorunlar ya da güncel olmayan bilgiler gibi bir takım sorunlar yeterince sitemizde olabilir. Bunlar mutlaka düzenlenmelidir. Ancak; daha hassas sorunlarında olabileceği ayrıntısı her zaman değerlendirilme süreçlerinde yer edinmelidir.

Bu değerlendirmeleri yaparken kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

  • Online satışlarımız azaldı mı?
  • Web trafiğimiz azalıyor mu?
  • Hemen çıkma oranlarımız artıyor mu?

Bu soruların herhangi birinden evet yanıtı alabiliyorsanız e-ticaret sitenizin gözden geçirilmesinin kesinlikle gerekli olduğundan hiç şüphe etmemelisiniz.

Sorunun nedenini bilmiyorsanız, bir çözümde bulmanızın olanağı yoktur. Aşağıda e-ticaret web sitelerinin tasarımında en yaygın olarak yapılan 4 dönüşüm hatası ve bunların nasıl düzeltileceğinden bahsedeceğiz.

1. E-Ticaret Siteniz Arama Motorları İçin Optimize Edilmemiştir

SEO stratejisi, güçlü ve başarılı bir e-ticaret şirketi olabilmenin en önemli unsurudur. Müşterileriniz arama motorlarında işletmenizi bulamıyorsa, ürün veya hizmetinizi erişemeyip satın alamayacaklar. Çoğu e-ticaret sitesi, ürün açıklamalarında güçlü anahtar kelimelerin önemini artık anlamış durumda fakat bu e-ticaret sitenizin gerçekten tam olarak optimize edilmiş olduğu anlamına gelmez.

E-ticaret sitelerinin yüzde 18’i 404 hata sayfaları veya kötü yönlendirmeler ile müşterilerini kaçıran link yapılarına sahipler. Google içerisinde çok fazla 404 hatası bulunan web sitelerinin arama motorları değerini düşürerek sonuçlarda alt sıralara düşmesini sağlar. Ayrıca; etki alanı yüksek öncü web sitelerinden gelen backlink’ler kendi e-ticaret sitenizin sıralaması için son derece faydalı olabilir, ancak bu bağlantılar doğru biçimlendirilmemiş veya alakasız sayfalara yol açmıyorlarsa fayda alabilirsiniz aksi halde fayda yerine daha yüksek hemen çıkma oranlarına sebep olarak Google değeriniz düşebilir.

SEMRush’a göre, geri bağlantılara ek olarak, web sitenizdeki diğer SEO faktörleri yani web sitenizin güvenliği ve anahtar kelimelerinizin içeriği gibi durumlar da arama motoru sıralamalarınızı etkilemektedir.

Bu yüzden daha iyi SEO uygulamaları kullanarak optimize edilmiş bir e-ticaret platformu kullanmak ve teknik donanıma sahip SEO uzmanları ile çalışmak istenilen dönüşümleri elde etmeniz için akıllıca bir tercih olacaktır. Özelleştirilmiş gezinme bağlantılarını, sayfa başlıklarını, URL’leri, etiketleri ve meta açıklamaları eklemeyi kolaylaştıran özellikleri değerlendirin. Böylece, e-ticaret sitenizin içeriği arama motorlarının sıralamalarında üst sıralarda görünür.

2. UX’iniz Güncel Değil

Müşterilerinizin e-ticaret sitenizde sahip olduğu olumlu deneyimler tamamen markanızın rakiplerinizden farkını oluşturur. UX’e yönelik yapılan araştırmalarda müşterilerine güncel ve kusursuz UX deneyimleri sunan işletmelerin kâr oranlarını yüksek oranlarda artırdıkları kanıtlanmıştır. Müşterilerin ödemeye ne kadar hazır olduklarını, markanıza ne kadar sadık olduklarını ve hatta  sizi diğer tüketicilere ne kadar tavsiye edeceklerini dahi etkiler.

Mükemmel bir UX, son derece rekabetçi bir pazarda net bir avantaj olabilir. Aslında, müşterileriniz için ürün fiyatı kadar bir e-ticaret sitesinin diğer tüm UX faktörlerinin kullanılabilirliği de çevrimiçi alışveriş yapan kişiler için oldukça önemli bir konudur. E-ticaret siteniz ziyaretçilerinizin ne istediklerine cevap sağlayan güncel bir UX sunmuyorsa eğer müşterilerinizin başka bir siteye gitmeleri de muhtemeldir.

Tasarım kusurlarını değerlendirelim;

  • Müşterileriniz e-ticaret platformunuzda sıkılmayacakları bir şekilde gezinebiliyorlar mı ? veya sitenizde kategorileriniz çok mu fazla ya da çok mu az?
  • Satın alma sürecine ilerleyen yollar ne kadar açık ya da ne kadar karışık?
  • Tasarımınız markanızı gerçekten yansıtıyor mu ?

Analitik veri kümelerinize göz atın ve müşterilerinizin e-ticaret sitenizden ayrılmaya başladıkları yerleri görün. Müşteriler sık ​​sık sepet terk ediyorlarsa, satın alma sürecinin UX’i ile ilgili bir sorunu işaret edebilir. Ya da kullanıcılar ürün sayfalarını görüntüledikten sonra genellikle çıkıyorlarsa, mizanpaj veya açıklama bazı yeniden çalışmalar ile güçlendirilmelidir.

3.Veri Toplama Stratejiniz Açık Değildir

E-ticaret şirketleri, kitleleri ile alakalı kalmak ve onlara daha iyi deneyimler sunmak için müşteri verilerine her zaman daha fazla güveniyor. Ağırlıklı olarak veriye dayalı markalar, müşteri verilerini kapsamlı bir şekilde stratejilerinde kullanmayan diğer şirketlerden çok daha hızlı büyüyorlar.

Kişiselleştirilmiş marka deneyimleri ile belirlenen yüksek beklentiler için e-ticaret markaları, sadece gerekli veri setlerini toplamakla kalmayıp daha iyi bir müşteri deneyimi için bunları uygulayabilecekleri bir sisteme de sahip olmalıdırlar.

Geniş bir bilgi veri tabanı oluşturmaya çalışmak yerine, daha iyi bir müşteri yaklaşım veri minimizasyonu oluşturulması daha akıllıcadır. Veri toplama stratejilerini bulmak söz konusu olduğunda, çevrimiçi markaların yapması gereken en önemli şey bunu neden yapıyor olduklarını tam olarak bilmek ve bu daralmayı hangi hedeflere göre sağlamak istediklerinin tam olarak bilincinde olmaktır.

  • Neden bu bilgileri topluyorsunuz?
  • Ne için kullanılacak?
  • Nasıl organize edilecek ve uygulanacak?

Önce stratejinizi tanımlayın ve kişiselleştirilmiş alışveriş önerileri, özel teklifler veya daha iyi pazarlama mesajları oluşturun. Ekibiniz ile müşteri verilerini uygulayabileceğiniz kesin yolları belirleyin. Burada, hangi veri noktalarının gerekli olduğunu belirlemek çok faydalı olacak. Ekibiniz ile e-ticaret sitenizde veri çözümleme yöntemleri aracılığı ile bu ayrıntıları toplayabilir stratejilerinizi düzenleyebilirsiniz.

4. Mobil Optimizasyon

Alışveriş yapanların daha fazla araştırma yapmak ve ödeme gerçekleştirmek  için mobil cihazları tercih etmesi nedeniyle e-ticaret markalarının küçük ekranda  benzersiz alışveriş deneyimlerini sunması önemlidir.

Perakende e-ticaret satışlarının yüzde yirmi dördü artık teknik olarak e-ticaret yapıyor. Dolayısıyla, çevrimiçi markalar sitelerini akıllı telefonlar ve tabletler aracılığıyla gezinen müşterileri için optimize etme konusunda ihmalkar olmamalılar.

M-ticaret ( Mobil ticaret) satışlarının sayısı artmaya devam etse de, markaların hala müşterilerin beklediği ya da hak ettiği deneyimi sunmadığı görülmektedir. Araştırmalara göre bir mobil site daha az güvenli görünüyor. Ürün bilgileri veya ödeme ile ilgili sorunlar ya da bu tür zorluklar gibi UX hataları varsa müşterilerin bu e-ticaret markasından satın alma olasılığı çok daha az bir duruma düşer.

E-ticaret sitenizin mobil sürümünün iyi tasarlanmış ve UX masaüstü sürümünüz olarak optimize edilmiş olduğundan emin olun. Müşterinin sık sık karşılaştığı hayal kırıklıklarından kaçınmak için, çeşitli ekran boyutlarına uyum sağlaması gerekir. Böylece, müşterilerin sitenize göz atmak için sürekli olarak yakınlaştırıp uzaklaştırması gerekmez. Kolay okuma için metin boyutlarını ayarlayın ve kolay arama için navigasyon sekmelerinin basitleştirildiğinden emin olun.

Author Profile

Cenk Pınarcı
İnternational Relations | Department for İnternational Trade - helping businesses | Digital Marketing Manager