E-Ticarette Ürün Resimleri ve Önemi

E-Ticaret işletmelerinde tüketici ile ürünleriniz arasındaki en önemli bağ ürün resimleridir. Görsellerini ne kadar kaliteli olursa tüketicinin ürün hakkındaki fikride o kadar çok olur.

Ürün detay müşterilerimizin satın alma eylemine geçmesinde son noktadır diyebiliriz. “Sepete Ekle” butonuna basması için yeterince güven ve ikna olmasını sağlamak için detaylı ve bir kaç tane kaliteli resmimizin olması lazım.

Ürün resimlerini SEO açısından kısaca bakacak olursak, aynı içerik metinleri gibi resimlerimizin de özgün ve başka sitelerden kopyalanmaması gerekir. Burada ufak bir ayrıntı vermek gerekirse, marka ürünlerin resimleri tektir. Dünyaca ünlü bir spor markasının ayakkabı resmini değiştiremeyiz.

E-Ticaret sitemizde ürün resimlerini küçük maliyetlerle kendimiz çekebiliriz. İhtiyacımız olan fotoğraf kabini, ışık ve fotoğraf makinesi. Bir parfümü 30 cm lik fotoğraf kabininde 360 derece çekimini kendimiz yapabiliriz.

Ürün resimleri arama motorları tarafından çok detaylı bir şekilde sınıflandırılır. Gelişmiş algoritmalar sayesinde bir resmin neye ait olduğu, rengi, boyutu rahatlıkla anlaşılabiliyor. Bu nedenle etek ürünü yerine gömlek resmi koymanız, arama motorlarını kandırmaya yönelik bir hareket olarak algılanacak ve indexlenmeyecektir. E-Ticaret siteniz için büyük bir puan kaybı!

Arama motorları resimleri tanımak için resim title ve alt etiketlerinden yararlanır. Ürün ismi aynı zamanda resimlerinizin ismi olmalıdır. Bu yapıyı sağlayan E-Ticaret yazılımları sayesinde ekstra zaman harcamanıza gerek kalmaz.

Ürün resimlerini yayınlarken her açıdan çekim yapmanız, ürün hakkında detaylı bilgi tüketici için yeterlidir. Eğer giyim ürünü satıyorsanız kumaş hakkında detayı yine yakın çekilmiş doku fotoğrafı çok yararlı olacaktır.

E-Ticaret sistemlerinde ürün fotoğraflarını yakınlaştıracak zoom özellikleri bulunur. Bu özelliği mutlaka kullanın.

Projesoft E-Ticaret sistemlerinde seo için ürün resim optimizasyonu ve otomatik ayarların tümü bulunmaktadır.