growth hacking strategies

Kolay, Ama Bir O Kadar Etkili 5 E-Ticaret Growth Hacking Yöntemi

Çoğu e-Ticaret sektörü, büyümeye ve başarıya giden hızlı yolu arıyor.

Ne yazık ki böyle bir şey yok. Ancak, hızlı yolu unutun… Daha da iyi bir yol var.

Yüzlerce işletme ile sohbet ederken, trafiği ve geliri sürdürülebilir bir şekilde artırmanıza yardımcı olacak beş e-ticaret büyüme yolu keşfettik.

Hile yok. Hurda yok. Dolandırıcılık yok. Sadece e-ticaret işinizin büyümesine yardımcı olmak için kanıtlanmış taktikler.

Haydi, hemen içine girelim.

  • [Yol #1] “En Çok Satılan” Büyüme Yolu
  • [Yol #2] Ürün İncelemesi Üretimi Büyüme Yolu
  • [Yol #3] Canlı Sohbet E-posta Yakalama Büyüme Yolu
  • [Yol #4] Ürün Yetersizliği Büyüme Yolu
  • [Yol #5] Cart Casino E-posta Büyüme Yolu

[Yol #1] “En Çok Satılan” Büyüme Yolu

Satışlar yalan söylemez!

En çok satan ürünleriniz, işletmeniz için düşük bütçeli kapitalize olan ürünlerdendir. Herkes, herkesin satın aldığını bildiği ürünleri sevme eğilimi vardır. Sosyal kanıt, insanların ürünlerinizi almasını sağlamak için inanılmaz derecede güçlü bir araçtır.

Bu noktada “en çok satan” büyüme yolu devreye girer. Nasıl mı çalışır?

  1. Adım: En çok satan ürününüzü belirleyin.

Bu muhtemelen çok fazla açıklama gerektirmez, ancak mevcut en çok satan ürünlerinizden emin değilseniz, bunları bulmak için adım adım yapılacaklar şu şekildedir.

Ancak önce, en çok satan ürünlerinizi tanımlamanızın, yalnızca toplam satış rakamlarını değil, çeşitli faktörleri göz önünde bulundurmanızı gerektirdiğini unutmayın. İşletmeniz için en uygun ürünü seçtiğinizden emin olmak istersiniz. İyi bir “en çok satan” ürün; sağlam kar marjı olan ürünler, kolayca üretilebilen ürünler, stokta bulunan ürünler, kolayca nakledilebilir ürünler ve daha fazlasını içerebilir.

Web sitenizde Google Analytics kuruluysa, web sitesi sayfalarını Trafik ile Davranış >> Site İçeriği >> Tüm Sayfalara göre hızla sıralayın:

Bir adım daha ileri giderek, hangi ürün sayfalarının işletmeniz için en çok gelir getirdiğini belirlemek için Sayfa Değerine göre sıralayın. Trafik her zaman satışa eşit değildir:

Web sitenizde gerçekleştirilen belirli işlemlere eklenmiş bir değeriniz yoksa bunların ayarlanmasını öneririz. Satışları, açılış sayfalarını, tıklamaları, kayıtları ve daha fazlasını izlemek için Google Analytics’te belirli “Hedefler” oluşturarak bunu yapabilirsiniz.

En çok satan ürünlerinizi belirledikten sonra sıra, bir açılış sayfası hazırlamanın zamanı geldi.

  1. Adım: Ürününüz için bir açılış sayfası oluşturun.

Mükemmel açılış sayfasına giren çok şey var, ancak bu başka bir zaman için.

“En iyi satıcı” ürün açılış sayfanızın mükemmel olması gerekmez (pratik olarak kendini satar). İnsanların ziyaretçiden müşteriye dönüşme işini yapması gerekiyor.

Bunu Brent Black Panama Hats’de gözlemleyebilirsin. Bu “En İyinin En İyisi” şapkanın her biri 25.000 dolar değerinde. Ve tahmin et?  Tonlarca satıyor.

Bu, ürünü satmak için uzun formlu bir satış sayfasıdır.

Bir hikayeyi anlatan bu tür sayfalar, Google Görüntülü Reklam Ağı (GDN) gibi ağlarda reklam yayınlamak için harikadır. Burada daha az arama amacı olan ve kullanıcıların ürün üzerinde satılması gereken alanlar vardır.

Açılış sayfası değeri iletir, müşteri sorularını ön tarafa kadar yanıtlar, 50’den fazla dil çevirisi sağlar ve tüm eylemleri (CTA’lar) net bir şekilde görür.

Böyle bir hikayeye dayalı açılış sayfası oluşturma araçlarına sahip değilseniz veya nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, Sumo Welcome Mat aracı, bir jiffy’de yüksek dönüşümlü bir açılış sayfası oluşturmanıza yardımcı olabilir.

  1. Adım: Açılış sayfasının reklamını yapın.

“En iyi satıcı” ürün açılış sayfanız dolduğunda ve yayınlandığında, reklam verme zamanı.

E-ticaret pazarlamacılığı dünyasında, e-posta ve Facebook Reklamcılığı ile ilgili yeni açılış sayfanız hakkında iki kelimelik test yöntemini kullanmanızı öneririz.

Ürünü satın almayan müşterilerin bir segmentini hedefleyerek, çok etkili bir organik e-posta pazarlama yöntemiyle başlayın. Ya da, en etkili kopya ve görüntü kombinasyonunu bulmak için Facebook ile başlayarak tüm süreci tersine çevirebilirsiniz. Ardından, açılış sayfanız için çok daha etkili bir e-posta ilanı oluşturmak için kazanan kombinasyonu kullanabilirsiniz.

İşte size nasıl yapılacağını göstermek için derlediğim bazı reklamlar:

Reklam A:

Reklam B:


Facebook, reklamları yayınlayacak ve en popüler reklam öğesini belirleyecektir.

E-postanızı en iyi performansa sahip kopyalara, resimlere ve CTA’ya göre taslak olarak gönderin ve e-posta listenize gönderin. Bu örnek için, Reklam B’nin kazandığını varsayalım. E-postanız şöyle görünebilir:

İyi bir e-postayı boşa harcamamanın kusursuz bir yolu! Artı, orada dönüştürme (bir kazan-kazan) olan bir Facebook reklamının avantajı da var.

Hangisini seçerseniz seçin, yeni ürün açılış sayfanızı bolca pazarlayın ve satış dökümü izleyin.

[Yol # 2] “Ürün İncelemesi Üretimi” Büyüme Yolu

Alışveriş yapanların yaklaşık% 95’inin bir satın alma işlemi yapmadan önce çevrimiçi yorumları okuduğunu size söylersem ne olur? Ya da yorumları göstermenin %270 oranında değişimi artırabildiğini? Ya da başarılı olmak için beş yıldızlı yorumlara ihtiyacınızın olmadığını? Dört yıldızlı yorumlar da işe yarıyor!

Bilgi çağında, yorumlar alt sınırınız için kritik öneme sahiptir. İnceleme olmadan ürünleriniz satmaz.

Bu nedenle, bu “ürün inceleme üretimi” yolu, tüm şekil ve boyutlardaki işletmeler için mükemmeldir. İşte yapılacaklar.

  1. Adım: Yorumlarınızı web sitenizde yayınlama izni isteyin.

Bir ürünü bir üreticiden satıyorsanız, sattığınız belirli ürünle ilgili çok sayıda ürün yorumu zaten var. Müşterilerinize yeni incelemelerden bahsetmenin yanı sıra (her zaman işletmelerin her satışla birlikte yapmasını öneririm), üreticiye yorumlarını web sitenizde yayınlama izni için doğrudan isteyebilirsiniz.

  1. Adım: Ürün sayfanızdaki yorumlar bölümünde yayınlayın.

Üretici, büyük olasılıkla incelemeyi web sitenizde doğru bir şekilde ilişkilendirdiğinizden emin olmak ister. Ayrıca, alıcıyla ön plana çıkmak sadece iyi bir iş uygulamasıdır. Üreticinin incelemesini web sitenizde yayınladığınızda, “orijinal olarak [üretici sitesi] sitesinde yayınlanan” satırlara bir şey eklediğinizden emin olun. 40 milyar dolarlık şirket, Target, bunun Bazaarvoice’ı kullanarak bunda ustalaşmıştır:

Target, üreticinin web sitesinde yayınlanmış olduğu yorumları (sattığı Sunbeam elektrikli battaniyesi için) kullanıyor.

Ama gerçek deha iki yönlü olmasında.

Bunlardan bir tanesi, bu ürünlerin birçoğu:

1) İçin başlangıçta çok fazla yorum yapılmamış veya

2) Ortalamadan kötü yorumlara vardı. Doğrudan üreticiden dört ve beş yıldızlı incelemelerin çekilmesi, ürünlere derecelendirmelerde büyük bir destek verir.

İki, müşteriler yalnızca “Daha Fazla Bilgi” yi tıklarlarsa, incelemelerin orijinal olarak üreticiden olduğunu görebilirler. Diğer bir deyişle, üreticilerin incelemeye başlamadan önce birkaç kez “daha ​​fazla inceleme” incelemesi yapmalısınız.

Bu sene daha fazla ürün satmak istiyorsanız, bu yolu denemeyi unutmayın.

Dillard’ın bu tekniği, PowerReviews adlı bir araç kullanarak oldukça etkili bir şekilde uygular:

Dört ve beş yıldızlı incelemelerle birlikte “UGG’de İncelendi” (sosyal kanıt) ‘ın öne çıkan görüntüsüne dikkat edin. Unutmayın, araştırma bu yolun başlangıcında görüldüğü gibi, dört yıldızlı eleştiriler beş yıldızlı yorum kadar etkili olabilir (eğer daha fazla değilse!)

[Yol # 3] Canlı Sohbet E-posta Yakalama Büyüme Yolu

E-ticaret adreslerini e-ticaret işi olarak kaydetmek, geliri artırmanın kesin yoludur.

İnanmıyor musunuz?

Yalnızca beş gün içinde ücretsiz kullanıcıları ödeme yapan müşterilere dönüştürmek için yedi günlük bir e-posta e-postası hazırlayan bir şirket olan Shopify’a sorun.

Bu “canlı sohbet e-posta yakalama” yolu, Shopify gibi başarılı olabilmeniz için daha fazla ziyaretçiyi e-posta abonelerine dönüştürmenize yardımcı olacaktır.

  1. Adım: Otomatik yanıtlara izin veren canlı bir sohbet aracı edinin

Web sitenizde sohbet araçları uygulamanız gerekip gerekmediğini merak ediyorsanız, daha fazla merak etmeyin.

Şimdi yeni müşterilere ulaşmanın en etkili yollarından birini denemek için mükemmel bir zaman. Sağlık ve fitness sektöründeki bir e-Ticaret markası, canlı bir sohbet aracı kullanarak% 50 daha fazla potansiyel müşteri yakalayabilmiştir.

Tabii ki, bizim önerimiz Sumo Live Chat aracı:

Ancak piyasada aynı görevi yerine getirmenize yardımcı olabilecek birçok başka araç var. Olark, LiveChat ve SnapEngage gibi araçlar, ziyaretçileri e-posta abonelerine dönüştürmenize yardımcı olabilir.

Ama asıl sihir 2. adımda gerçekleşir.

Adım 2: 19 kelimelik sihirli canlı sohbet otomatik cevapları

Bahsettiğim sağlık ve fitness e-ticaret markasını hatırlıyor musunuz?

İşte,% 50 daha fazla potansiyel müşteri yakalamalarına yardımcı olan 19 kelimelik yanıtlar:

Dâhiyane.

Sumo Live Chat aracını, bir soru sorduran veya sohbet başlatan herhangi bir ziyaretçiye otomatik olarak bir “uzak” mesaj göndermek için kullandılar.

Müşterinin ürünle ilgili bir sorusu olmaması ve yalnızca bir indirim istemesi durumunda bile, sohbet aracınız bununla başa çıkabilir ve herhangi bir sohbeti tekrar açmanıza ve ilgili bilgileri sağlamanıza olanak tanır:

İyi bir canlı sohbet aracı, 7/24 (hatta gece 4’te bile) için bir lider nesil makine olacaktır.

Hala canlı sohbet araçlarının sizin için uygun olduğuna ikna olmadın mı?

Akıllı Analizler, canlı sohbeti kullanan ziyaretçilerin, sohbet etmeyen ziyaretçilerin oranını yaklaşık 8 kat artırdığını ortaya çıkarmıştır.

[Yol # 4] Ürün Yetersizliği Büyüme Yolu

Hiç bir ürüne çevrimiçi alışveriş yaparken aniden satın almanız gerektiğine inandığınız çünkü bu konuyla ilgili şunun gibi bir şey gördüğünüz oldu mu:

“Stokta sadece 5 tane kaldı – yakında sipariş verin.”

Ya biterse? Şimdi satın almalıyım!

Bu, “ürün kıtlığı” yolunu en iyi şekilde anlatıyor ve bu bazı şirketlerin satışları % 226’ya kadar artırmasına yardımcı olmuştur.

Maryland Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, yetersizliğin etkileri üzerine bir araştırmalarında kusursuz bir şekilde açıkladılar.

Bir şey nadir olduğunda, bahsettiğiniz değerli taşlar ya da Action Comics’in ilk sayısının bozulmamış bir versiyonu olsun veya olmasın, bu onları çekici kılar. Bir ürünün nadir olduğunu göstererek, onu daha fazla arzu edilebilir gözükebileceğini psikologlarca uzun zamandır bilinmektedir.

Başka bir deyişle, sadece ürünlerinizi nadir göstererek, onları daha da cazip hale getiriyorsunuz.

Satışları ve geliri artırmak için kullanabileceğiniz iki tür yetersizlik yolu şu şekildedir:

Tip 1: Miktar

Miktarla ilgili kıtlık korsanları en çok gördüklerimiz.

Neden?

E-ticaret pazarlama planınıza uygulamak çok kolay ve sadece işleri düzleştiriyorlar.

Bir dış mekan perakendecisi olan REI, daha fazla satmak için ürün kıtlığını kullanmanın harika bir örneğini uyguluyor:

Kıtlık # 1 – “HAYDİ! Gümrükleme miktarları sınırlıdır. En iyi seçim için şimdi alışveriş yapın. ”

Kıtlık # 2 – “Düşük envanter! Yakında sipariş et.”

Burada sana iki kere vuruyorlar. Birincisi, bu boşluğun uzun sürmeyeceğini söylüyorlar. Ve ikincisi, bu botların envanteri de düşük durumda. Bir çifte sorun!

Profesyonel İpucu: Ürünlerin her birinde ürün kıtlığı yolunu kullanmayın. Seçici olun ve bu yolu şu ürünler için kullanın 1) raflardan çıkması gereken, 2) envanterde gerçekten düşük olan, 3) indirimde olan, ya da 4) son zamanlarda satışlarda düşüş yaşayan.

Tip 2: Zaman

Zamana bağlı ürün kıtlığı yolu miktarla ilgili olarak yaygın değildir, ancak yine de etkilidirler. Fiziksel bir ürün satmasanız bile, bir etkinlik veya web semineri gibi şeylere satış yapmak için hala zaman yetersizliği kullanabilirsiniz. Social Media Examiner, yıllık Sosyal Medya Pazarlama Dünyası etkinliğine bilet satmak için yıllarca ürün kıtlığı yolunu kullanıyor.

Etkinlik Kıtlığı: “Şimdi kayıt olun ve All-Access biletlerinde 270 $ tasarruf edin! 12 Ocak SON GÜN ”

All-Access biletlerinde sınırlı zaman satışı, Dr. Dan Herman’ın 1996’da FOMO fenomeni olarak etiketlediği işe yarar. “Kaybeden Korkusu” kısaca FOMO, “mevcut fırsatlar ve bunu başarmakla ilişkili beklenen sevinci kaçırmak, başarısız olma olasılığına karşı alınan tutum” olarak tanımlanıyor.

Sen. Ben. Hepimiz bir şeyleri gözden kaçırmaktan nefret ediyoruz. Bu durumda, bir pazarlık.

Korku, güçlü bir motivasyon aracıdır ve e-Ticaret şirketleri, ürünlerine, etkinliklerine, web seminerine ve daha fazlasına daha fazla satış yapmak için korku (ahlaki bir şekilde) kullanabilirler.

En iyi kısım? Sumo pop-up’ınızda bir geri sayım sayacı kullanarak, bugün kendi işinizle kıtlıkla denemeye başlayabilirsiniz.

[Yol #5] Cart Casino E-posta Büyüme Yolu

Sadece bir e-posta yakalama yoluna gitmene izin verdiğimi düşünmüyorsun, değil mi?

E-posta, etkili bir e-ticaret pazarlaması ve büyümesinin ana bileşenlerinden biri olup, bir makalenin en az iki e-posta stratejisi olmadan tamamlanamamasıdır. Son derece etkili olan Cart Casino e-Posta Yakalama” yolunun devreye girdiği yer burası.

İlk testlerimizde, bir günde 100.000 ABD dolarından fazla para elde etmek için Cart Casino’yu kullanabildik!

İşte nasıl çalışır:

Ziyaretçileriniz web sitenize geliyor Cart Casino’yu kullanarak, ziyaretçileriniz e-posta adreslerini girer ve önceden belirlediğiniz ödülleri kazanmak için “spin” yaparlar. Belirli bir indirim yüzdesi, alışverişlerde veya ücretsiz ürünlerde ücretsiz gönderim gibi ödüller verebilir ya da, insanların hiçbir şey kazanamayacakları bir seçenek de ekleyebilirsiniz (ve sorun olmaz).

Örneğin, bir ziyaretçinin web sitenize gelip parlak yeni Cart Casino aracınızı gördüğünü varsayalım. Çevirirler ve bütün siparişlerine % 25 indirim kazanırlar. Harika!

Bu müşterinin artık web sitenizde alışveriş yapması ve satın alma işlemini gerçekleştirmesi için daha fazla teşvike sahip olmuş olur. En azından, şimdi e-posta adreslerine sahipsiniz ve hatta sosyal medya yeniden hedefleme kampanyalarınız için bunları çerezlere ayırabilirsiniz.

Başka bir örnek. Bir ziyaretçinin web sitenize ulaştığını ve e-postalarına tekerleği döndürmeye davet ettiğini varsayalım. Hiçbir şey kazanamazlar ve bir ürünü satın almadan web sitenizden ayrılırlar.

Bunu işiniz için hala bir “kazan” haline dönüştürebilirsiniz.

Elde ettiğiniz tüm e-posta yollarını, kendi segmentine ayrılmış e-posta listesine (Kazananlar ve kazanamayanlar şeklinde ayırmak bir bonus olabilir.) yerleştirebilirsiniz. Ardından araştırmalarınızla onlara özel fırsatlar sunun.

Şunun gibi görünebilirler:

Müşterilerinizden ne çıkarsa çıksın, onlara sunacak değerli bir şeyiniz olur.

Cart Casino, e-Ticaret ve Ekip planlarımızın bir parçasıdır.

HIZLI BAŞARI YOLUNUZU KENDİNİZ BULUN

Pazarlamacıların ve işletmelerin söylediklerine rağmen, e-Ticaret başarısı için hızlı bir yol yoktur. Bununla birlikte, kanıtlanmış, zamana göre test edilmiş e-Ticaret büyüme yolları vardır, bu da işinizin hızlı yolda olduğu gibi hissettirebilir.

“En çok satan ürün” ve “canlı sohbet” ten “ürün incelemeleri”, “ürün yetersizliği” ve “Cart Casino” yolları, daha fazla ürün satmanız ve gelirinizi arttırmanız için işinizin çekilmesine yardımcı olur.

Tek bir e-ticaret pazarlamasıyla başlayın ya da beş yolu aynı anda deneyin. Ardından rakiplerinize siz uçuşa geçmişken el sallayın.

Kaynak: https://sumo.com/stories/ecommerce-growth-hacks