Blog, Dijital Pazarlama

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriğin Artıları ve Eksileri

Kendi ürünlerinizin sağladığı ilginç faydalardan saatlerce bahsedebilirsiniz ancak ürünlerinizin satılmasında potansiyel müşterilerinizin söylemleri çok daha etkilidir. Öte yandan, bir başkası dürüstçe ürünlerinizin faydalarını gösterir ve ürünleriniz hakkında  konuşursa, müşterilerinizin inanmaları daha hızlı olur. Aslında, çalışmalar tüketicilerin% 92’sinin, markalı içerikten çok tanımadıkları kişilerin önerilerine güven duyduğunu göstermiştir. Bir tüccar olarak, kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler (UGC) sizin cephanenizi oluşturur.

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik Nedir?

Basitçe açıklarsak, UGC müşterileriniz (kullanıcılarınız) tarafından oluşturulan bir inceleme veya görüntü içeriğidir. Mesela sosyal medyada hızla yayılan bir tweet, bir instagram postu gibi şeyler.

 

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriğin Yararları

Kullanıcı düşüncelerinin en önemli yararı sosyal bir kanıt oluşturmalarıdır. Sosyal kanıt, insanların nasıl davranacaklarını belirlemek için etraflarındakilerden yardım istedikleri zaman oluşur. Bu fırından yeni çıkmış bir simit için insanların sıraya girdiğini görmekle açıklanabilir. Simidin lezzetli olduğunu düşünürsünüz çünkü insanlar sıraya girip simit almaya isteklidir. Online işiniz için, bu sosyal kanıtı oluşturabileceğiniz ve markanızın olası alıcılarının güvenini sağlayabileceğiniz çeşitli yollar vardır. Sosyal açıdan kanıtlanmış UGC, markanıza güvenir.

Müşteriler, çalışanlarla aynı finansal teşviklere sahip değildir. Bu nedenle, müşterilerin ürünlerle ilgili düşünceleri daha objektiftir. Dünyanın en iyi kopyası bile ürünlerinizle ilgili algıları değiştirmez, bu nedenle müşterilerinize fikirlerini paylaşma fırsatı vermeniz önemlidir. Potansiyel müşterilere, mevcut müşterilerinizden daha cazip gelecek içerik oluşturmak kimin için daha iyi? Mevcut müşterileriniz de ürünlerinizi satın almadan önce potansiyel müşterilerinizdendi. Onların ürünlerinizin özelliklerini, faydalarını ve yaşattığı hayal kırıklıklarını tartışmalarına izin verin. Müşteri perspektifini anladığınızda, onlara uygun şekilde tarz oluşturabilir ve potansiyel müşterilerinizin de bu tarzınızı tanımasını sağlayabilirsiniz.

Aslında, bu Amazon pazarının en önemli avantajlarından biridir. Böyle daha yüksek bir kullanıcı tabanıyla, Amazon satın aldığınız her şey için bir inceleme sürecini otomatikleştirir. Gelen kutunuzdaki e-postaları görmüşsünüzdür. Herkes tıklamayacak, ama birkaç irade ve birkaç daha gözden geçirme bile bırakacak. Bu, bu ürün sayfalarında SEO’nuzu artırır ve sosyal kanıtı artırır. Negatif yorumları silmemeye dikkat edin. Müşterileriniz bunun farkına varacaktır. Son olarak markanızı sürekli tercih eden ve ona sadakat gösteren müşterileriniz sizin için büyük öneme sahiptir. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, satışları etkilemek için bu sadık ve tutkulu müşterilerden yararlanma fırsatı sunar.

 

Online İşletmeniz için Kullanıcılar Tarafından Oluşturulan İçerik Çalışması Yapmak

Yorumları ve müşteri geri bildirimlerini teşvik edin. Bu size basit gelebilir, ancak müşterilerinden fikirlerini isteyin! Müşterilerinize son bir satın alma işlemi için inceleme isteğinde bulunmak üzere bir takip e-postası gönderin. İnceleme isteği ön ve orta derecede önemli olmakla birlikte, bu müşteri katılımı için başka bir fırsattır. Çapraz satış için sosyal paylaşım bağlantıları, faydalı blog makaleleri veya ürün önerileri ekleyin. Özellikle Sephora bunu çok iyi yapıyor. Takip ettiği e-postaları, müşterinin bir inceleme yapmasına ve bir yandan da en son güzellik haberlerine kadar güzellik sorularının yanıtlanmasına kadar gözden geçirmenin dışında bir etkileşim fırsatı sunmaya teşvik eder.

 

Sosyal Paylaşımı Teşvik Etmek

Benzer şekilde, müşterilerinizi ürünlerinizle ilgili deneyimlerini sosyal medyada yayınlamaya teşvik etmelisiniz. Müşterilerinizi ürünlerinizin resimlerini gerçek hayatta yayınlamaya teşvik etmek için seçtiğiniz sosyal platformlarda bir etiketle kampanya başlatın. Kullanıcı tarafından oluşturulan görüntüler ürünlerinize hayat verebilir, daha çok kendi resimleriniz olabilir. Madewell’in #everydaymadewell  bunun için harika bir örnek. Madewell müşterilerini görüntülerini #everydaymadewell hashtag’iyle paylaşmaları için teşvik ediyor ve web sitesinde bir galeride “favorileri” yer alıyor. Bu özellik, öne çıkan öğeler üzerinde bazı marka kontrollerine olanak tanır,ancak tüm kullanıcılarını kendi ağlarıyla paylaşım yapmaya teşvik eder.

Online Şöhretinizi Proaktif Olarak Yönetin

İnternet, size hem en mutlu hem de en mutsuz müşterilerinizin seslerini duyurma şansı verir. Dışarı çıkıp kendi internet sitenizden bile çevrimiçi itibarınızı yönetme konusunda proaktif olmanız gerekir. Özellikle işletmenizle alakalı üçüncü bir göz olabilecek  inceleme siteleri var mı? Ününüze dikkat ettiğinizden emin olun. Deneyimlerinden haberdar olmak için her üçüncü taraf inceleme sitesine götüren son derece mutsuz bir müşteriniz var mı? Herkesin endişelerini dile getirmeleri için neler yapabileceğinizi görün ve sorunu özel bir foruma taşıyın (daha sonra bunun üzerine).

 

Olumsuz Geri Bildirimden Korkmayın

Olumsuz yorumlar hayatın bir gerçeğidir. Büyük işletmeleri öne çıkaran şey, olumsuz geri bildirimlere gösterdikleri tavırlardır. Evet, bazı insanlar markalara bağlanamaz, ancak herkes için, müşteri hizmetleri becerilerinizi gösterebilir ve eylemleriniz yoluyla onları marka savunucularına dönüştürebilirsiniz. İşini geri kazanmasanız bile, markanızı başkalarına karşı düşünen potansiyel alıcıların güvenini kazanabilirsiniz. Bu örnekte Club W’den, olumsuz yorumların ve geribildirimin gücüne kafa yoruyorlar. Bir ambalaj tasarım değişikliğinden olumsuz geri bildirim aldılar ve bildirimde bulunmadan geri değiştirmek yerine, herkesin geri bildirimlerinin önemli olduğunu bilmelerine izin veriyorlar.

 

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik ve İşletmeniz

İster beğenmeyin ister beğenmeyin, internet çağında, işletmenizin kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler  çevresinde bir stratejiye sahip olması gerekir. Gücünüzü kullanmak için herhangi bir proaktif adım atmamış olsanız bile, markanızla ilgili kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, sosyal medyada ve üçüncü taraf inceleme sitelerinde yer alabilir. Müşterilerinizin gücünü  onları marka savunucularına dönüştürmek ve satışları etkilemek için kullanın.

KAYNAK: https://www.bigcommerce.com/blog/the-ins-and-outs-of-user-generated-content-and-how-to-make-it-work-for-your-online-business/

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.