Blog, Dijital Pazarlama

Müşteri Sadakati ile Cironuzu Artırın

Bu hafta size 4 mayıs 2018 tarihinde düzenlenmiş olan 4.Discover The Intelligence etkinliğindeki açılış konuşmamızı paylaşmak istedik.

Haftada Ortalama 10 ayrı müşteri veya müşteri adayı ile toplantı yapıyorum. Toplantı yaptıklarım arasında Tekstilciler, Elektronikçiler, Mobilyacılar gibi sektörler oldğu gibi, el işi ürünler üreten veya hizmet satan işletmeler de var. Ortalama 1-2 saat süren toplantılarda konu dönüyor dolaşıyor ve rakiplere geliyor. Şöyle ki Cam İşi ile kendi ürününü yapan bir müşterimiz var ve o arkdaşımız bile Rakipler ile ilgili rahatsız oldğu noktaları anlattıyor bize. Bu kadar farklı firma ile toplantı yapıp fikir alışverişinde bulunuyorum ve hepsi ile ortak konuşabildğimiz tek konu ürün fiyatlama ve rakipler olayı. Tekel diye düşündüğümüz Büyük holdinglerde bile bu karşımıza çıkıyor.

1.Burada bulunan kaç kişinin bir eticaret sitesi var veya eticaret sitesi yönetiyor?

2.Kaçınız Google ve facebook üstünde reklam veriyor ve yönetiyorsunuz?

3. Kaçınız sitenizden alışveriş yapan müşterinin sizi sadece uygun fiyat için tercih ettiğini düşünüyorsunuz?

Eminim hepiniz site trafiğinizi artırmak için google facebook ve benzeri mecralara reklam veriyorsunuzdur. Sadece reklam vermekle de kalmıyorsunuz, her gün veya her saat de bu reklamları optimize etmek için uğraşıyorsunuzdur.

Peki siz optimize ederken genelde yapılan işler A/B testi ve rakipleri takip etmek değil mi?

Siz bir konuda ilerleme sağladıkça rakiplerinizin de sizi takip etmeme gibi bir durumları olabilir mi sizce?

Ve işleri daha da zorlaştıransa Fiyat Sarmalı dediğimiz olay. Sitenize gelen müşteriler sizi Reklam Mecralarından bulduğu için sadece sizi değil sizin rakiplerinizi de buluyor ve Dolayısı ile Alışveriş tercihi yaparken ilk yaptıkları şey Fiyatları kıyaslamak. Eğer o gün şanslıysanız / En iyi alımı siz yaptıysanız ve En güzel fiyat sizde ise Dönüşümü sizin skor hanenize yazıyoruz.

Ama hepimiz biliyoruz ki bu oyun ne tek günlük, ne de tek ürünlük bir oyun değil. Sitenizde ürün sayısı her gün artarken her üründe iyi fiyatı yakalayıp müşteriyi almak ne kadar mümkün sizce?

Hem kar marjları düşerken hem de Google Facebook gibi mecralarda reklam maliyetleri artarken Şirketinizi nasıl ayakta tutacaksınız?

Bu paradoks dünyada ilk sizin başınıza gelmiyor tabi ki. Eminim son kişi de siz olmayacaksınız. Fakat bunu çözebilen firmalar var ve bunu çok akıllıca bir yöntemle çözmüşler: Müşteri Sadakati.

Eminim hepiniz bu kavramı duymuştur ? Pazarlamaya Giriş 101 dersinde herkese ilk TANIMI ÖĞRETİLEN ama içeriği çoğunlukla boş kalan kavramlardan bir tanesi.

PEKİ MÜŞTERİ SADAKATİNİ NASIL SAĞLAYACAĞIZ?

Her sektörde bu konuda yapılan çalışmalar farklıdır. Fakat genelde insanoğlunun Rekabet içgüdüsünü göz önünde bulundurmak en etkili sonucu verecektir.

Bu yüzden de yapmamız gereken insanoğlunun genlerinden gelen içgüdüsünü dinleyerek rekabet etmesini sağlamaktır.

Eminim bu konuda hepinizin belli deneyimleri vardır?

Neler için rekabet ettiniz mesela ?

Peki e-ticaret sitelerinde insanların bu içgüdülerinden nasıl faydalanabiliriz?

Bu semineri tam olarak bu konu için hazırladık ve karşınızda bu konuda iki duayen var ….

Oyunlaştırma ve İş’te Oyunlaştırma kitaplarının yazarı ve 3 kez TedX konuşması yapmış olan Ercan Altuğ Yılmaz

Türkiye’de oyun dendiğinde ilk akla gelen isimlerden biri olan Ali Cevat Ünsal ve günde ortalama 3000+ gönderi çıkaran Kitap İşleri kurucusu Oğuzhan Yiğit konuğumuz oluyor. Oğuzhan Bey’in süreçleri hakkındaki deneyimlerini paylaşacağı sunumundan da hep beraber faydalanacağız.

Konuşmacılarımızı dinlerken uygulanabilecek bir çok yeniliği zihninizdeki iş listenize yazacağınızı tahmin ediyorum. Hepimiz için verimli bir akşam olması dileğiyle…