Blog, Dijital Pazarlama

Yerel İşletmeler İçin 8 Mobil Ticaret Taktiği

Günümüzün alıcı merkezli pazarlama döneminde, alıcılar sürekli olarak ürün bilgisi arayışında, sorgulamalarda bulunmakta ve satın alma kararlarını bu mevcut bilgilere dayanarak vermektedir. Akıllı telefonlar bu bilgileri parmaklarımızın ucuna getirerek tüketici davranışlarında değişime sebep olmuştur. Mobil e-ticaret 100 milyar dolarlık bir sektördür ve çevrimiçi alışveriş yapanların% 60’ı bir ürün bulmak için akıllı telefonlarını kullanır. Yerel işletmelere, tüketicileriyle nasıl etkileşimde bulunacaklarını yönetme avantajı sağlayan, iş sonuçları bir çentiğe çıkabilen ilk 8 mobil ticaret taktikleri:

1)Duyarlı Web Sitesi Tasarımı:

İşletmenizin web sitesi, işletmenizin müşteriler tarafından nasıl algılandığını gösteren çnemli bir noktadır. Mobil cihazlar için optimize edilmiş web sitesi sunduğunuzdan olumlu kullanıcı deneyimleri ile emin olun. Bu çok önemlidir. Çünkü bir araştırmaya göre, Amerikalı müşterilerinin% 88’i akıllı telefonlarından alışveriş yaparken olumsuz deneyimler yaşadı ve bunların% 30’u bu tür web sitelerine asla geri dönmeyeceklerini söyledi.

Web siteniz her cihazda sorunsuz bir deneyim sağlamalıdır. Yani, Flash yok, pop-up yok, daha büyük CTA düğmeleri (şişman parmaklar için tasarlanmış) ve yerel arama için optimize edilmiş ayrıca duyarlı sayfalar, kolay gezinme, basit bir site yapısı olumlu deneyimleri daha da artıracaktır. Online satışlarınızda, ödeme işlemi basit olmalıdır: Gönderim ayrıntıları> Ödeme> Onay yeterli olacaktır.

2)Benim İşletmem Google

  • Geleneksel ve yerel SEOnun benzerlikleri çok fazla olsa da ana fark, yerel SEO’dadır. Google, yerel işletmelerin ayrıntılarını sunarak arama yapanlar için tek durak noktası olarak hizmet vermektedir. Bu nedenle, Google Benim İşletmem’de (GMB) giriş talebinde bulunduğunuzdan ve önemli iş bilgileriniz ile fotoğraflarınızı doldurarak profilinizi optimize ettiğinizden emin olun.
  • Ayrıca, müşterilerinizin işletmeniz için Google’da oy vermesini teşvik edin. Bu, araştırmacıların zihninde olumlu bir sosyal kanıt oluşturacaktır. Yenilikler ve Etkinlik yayınlarından ayrı olarak, GMB kısa süre önce promosyon tekliflerini ve sattığınız ürünleri sergilemek için Teklif ve Ürün gönderilerini kullanıma sunmuştur. GMB’nin web sitenizin ihtiyaçlarının yerini doldurmadığını, ancak web sitenize bir ağ geçidi olarak baktığını unutmayın.

3)Google AdWords’te Yalnızca Kampanyaları Yönetme

Organik trafik iyidir, ancak erişiminizi gerçekten yükseltmek istiyorsanız Google AdWords’le cesur olun. Yerel işletmeler için, telefon görüşmeleri büyük bir potansiyel müşteri kaynağıdır. Google’a göre, mobil arama yapanların% 70’i doğrudan arama sonuçlarından bir işletme arıyor. Google AdWords, yalnızca bir CTA’nın yanı sıra telefon görüşmelerine odaklanan mobil cihazlar için yalnızca telefon araması üreten kampanyalar sunar. Bu şekilde, yatırım getirinizi haklı çıkarabilirsiniz çünkü reklamınıza yapılan her tıklama için bir telefon alırsınız.

4)Yerel Arama Reklamları

  • Google’daki mobil aramaların yaklaşık üçte biri konumla ilgilidir. Mağaza ziyaretlerini veya rekabetinizi artırmak istiyorsanız ihtiyacınız olan şey Google’ın yerel arama ağı reklamları. Basit bir ifadeyle, Yerel Arama Ağı Reklamları, GMB ve Google AdWords’ün kombinasyonu.
  • Yerel arama ağı reklamları, kullanıcılar Google.com.tr veya Google Haritalar’daki yakındaki işletmeleri arattığında, en üst noktalardaki işletmeleri sunar. Yerel arama reklamlarını göstermek için Google AdWords’te yer uzantılarını ayarlamanız gerekir.

5) SMS Pazarlama Kampanyalar

  • Metin mesajlarının% 90’ı, alındıktan sonra ilk 3 dakikada okunur. Ayrıca, SMS hizmetleri hızlıdır, internet bağlantısı gerektirmez ve diğer ücretli yollarla karşılaştırıldığında daha ucuzdur.
  • Tüm bu özellikler, SMS pazarlamasını mobil ticaret stratejinizin güçlü bir unsuru haline getirir. Özel indirimler sunmak, sadakat programı yürütmek, siparişleri onaylamak, müşteri desteği sağlamak veya müşteri geri bildirimi almak için sms pazarlamasını kullanın.
  • Etkili SMS pazarlama kampanyaları yürütmek için, her zaman CTA olarak linkleri veya telefon numarasını belirtin. Örneğin:

6) Mobil Uygulama

İşletmenizin mobil uygulamasının sunumu için bir giriş seçebilirsiniz. Bir uygulama bir web sitesinden çok daha fazlasını sunar ve kesinlikle size rekabet avantajı sağlar. Mobil uygulama, özel teklifleri tanıtmaya, konuma özel teklifleri, kitap randevularını, mobil ödemeleri, bildirimleri zorlamak ve hızlı müşteri desteği sağlamak için coğrafi hedeflemeyi kullanmanıza olanak tanır.

7)Hareket Bildirimleri

İşletmenizin bir mobil uygulaması varsa, push bildirimleri kullanıcılarınıza ulaşmak için size yeni bir yol sunar. Push bildirimleri mükemmel bir etkileşim taktiğidir ve kullanıcının bunları almak için uygulamanızda bulunmasına gerek yoktuEtkin olmayan müşterilerinize yeni teklifler, indirimler, yeni ürün varışları, alışveriş sepetlerini terk etme veya “Seni özlüyoruz” iletilerini göndererek yeniden etkinleştirebilirsiniz. QuizUp’ın push bildirimlerini nasıl ilginç bir şekilde kullandığını burad

8) Mobil Ödemeler

Mobil ödemelerin tanıtımı, cüzdan ve kredi / banka kartlarını gereksiz hale getirdi. Bir çevrimiçi mağaza ile yerel bir işletme iseniz, o zaman mobil cüzdanlar gereklidir. Mobil ödemeler alıcılar için uygun ve güvenlidir. Mobil ödemeleri kolaylaştıran Google Cüzdan, Apple Pay, MasterCard MasterPass, PayPal Mobile vb. gibi birçok hizmet bulunmaktadır. Tuğla ve harç depoları için işletmeler mobil ödemelerin kolaylaştırılması için QR kod taraması yapabilir. PayTM, yerel işletmeler için QR kod taraması nasıl sunar:

Mağaza içi mobil ödemelerin, 2020 yılına kadar 503 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor.

Akıllı telefonlar yaşam tarzımızın bir parçası haline gelmiştir. Yerel işletmeler için, akıllı telefonlar müşterileriyle bağlantı kuracak en kişiselleştirilmiş ortamlardır. Bu 8 taktik size benzersiz müşteri deneyimi sunma ve sadakat oluşturma konusunda bir başlangıç sunacaktır. Aşağıdaki yorumlarda bu taktikleri uygulamaya nasıl geçtiğinizi bize bildirin!

Kaynak: https://www.martechadvisor.com/articles/customer-experience-2/8-mobile-commerce-tactics-for-local-businesses/

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.