Dijital Pazarlama

Çevrimiçi Reklamlar İle Daha Fazla Dönüşüm Nasıl Elde Edilir

En iyi reklam stratejilerini uygulamak, e-ticaret işletmenizin kaynaklarını daha etkin ve etkili bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur. Trafiğinizi ve orantılı olarak dönüşümlerinizi de artırır.

E-ticaret sitenizin satışlarını artırmak istiyorsanız bu görevin sorumluluğu ve zorlu süreçleri sizi bunaltmış olabilir. Tabi ki böyle hissediyor olmanız çok normal. Sonuçta; yanlış kararlar alırsanız, kendinize yararlar yerine ekstra maliyetler çıkartarak zarar ödeyebilir ve piyasa üzerinde olan rekabetinizi kaybedebilirsiniz. Ancak; doğru ve kanıtlanmış stratejileri uygularsanız, e-ticaret girişiminiz için daha fazla çevrimiçi başarının tadını çıkarabilir, rakiplerinize karşı üstünlük sağlayabilirisiniz. Mevcut kaynaklarınızı israf etmeyi durdurmak ve pazarda daha fazla yer kazanmaya başlamak için aşağıdaki taktikleri kullanın.

Dikkat çek

Dünyanın en güzel ürünlerine sahipsiniz, ancak bundan kimse haberdar değil. Böyle bir konsepte sahipseniz çevrimiçi alanda daha fazla satmanın ilk adımı daha fazla dikkat çekmektir.

Ancak, çok fazla insanın dikkatlerinin nasıl çekileceği konusunda her zaman yanlış algılar vardır. Basit bir web sitesi oluşturabileceklerini, ürün veya hizmetlerini listeleyebileceklerini ve hedef kitlelerinin onları sihirli bir şekilde bulacağını düşünüyorlar. Bu doğru değil. Müşterilerinizin her an dikkatlerini çekmek isteyen, odaklarına temas etmeye çalışan milyonlarca farklı web sitesi, e-ticaret pazarı, uygulama ve işletme var.

Bu kalabalık pazarın arasından sıyrılmak ve dikkat çekmek için reklamlarınızda benzersiz olmanız gerekir. Örneğin, ürünün ana faydalarını doğrudan başlığa sunan bir Facebook reklamı yayınlayabilir ve ardından görüntüleyenleri tıklamalar ile e-ticaret sitenize teşvik edebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken durum içeriklerinizi hazırlarken haber sitesi formatında didaktik bir içerik yaklaşımı ile değil global sitelerin başarılarını artırdıkları, kanıtlı kılavuzlarda bahsedildiği gibi kitlenizin hayatlarına dokunan, hayatlarına olan etki ve katkılardan, yararlardan bahseden doğal ve özgün içerikler düzenlemeye özen göstermelisiniz. Örneğin; “Sigortanızda% 50 tasarruf edin! Daha fazla bilgi için buraya tıklayın.”

İlgi alanı oluştur

Çevrimiçi alanda dikkat çekmeye başladınız, e-ticaret siteniz artık dikkat çekiyor. Ancak bir sorununuz var ki kitleniz orada durmuyor. Kitlenizin hayal gücüne dokunup onları orada tutmaya devam etmelisiniz. Bu süreçte kitlenizin İlgisini tutunduran bir yer haline gelmelisiniz.

Potansiyel müşterilerinizi, reklam hedeflemeleriniz ile istenen eylemi gerçekleştirdikten sonra (e-ticaret sitenize tıklamak, kaydolmak veya video izlemek gibi), onları açılış, ürün veya teklif sayfanıza yönlendirmek ve onlardan tam anlamı ile bir dönüşüm almak istersiniz. Bu noktada ulaşılan yer yani web siteniz kesinlikle reklamlarınızın mesajlarınız ile bütünleştiğini belirleyen alakalı bilgiler ile eşleşmelidir. Güven kazanmak için ikinci bir şansınız olmayacak!

Örneğin, kilo vermek isteyen yaşlı erkekleri hedefliyorsanız, obezite risklerini ve bunun kalp hastalığı ve diyabetle olan bağlantısını listeleyebilirsiniz. Sigorta satıyorsanız, şirketinize geçiş yapmanın çeşitli faydalarına ve neden diğer şirketlerin aynı hizmet seviyesini sağlamada başarısız olduklarına dikkat çekin.

Reklamlarınızın bölümlerine ve içeriklerine eklediğiniz her şeyde sizin veya işinizin yararına hisler değil kitlenizin ihtiyaçları, istekleri ve korkularına odaklı yaklaşımlar oluşturmanızın gerektiğini unutmayın.

Arzu oluşturun

Artık ürününüzün kitleniz ile alakalı olduğunu yeterince göstermiş oldunuz. O zaman arzu oluşturma zamanıdır diyebiliriz. Önceki bölümde işiniz teklifinizin kitlenizin sorununu çözebileceğini göstermekti ama şimdi sağladığınız hizmetin algıda değerini artırmak ve satın alma hedefleriniz üzerine etkileyici bir arzu geliştirmelisiniz. Bunu yapamazsanız dönüşümleriniz bu nokta da terk işlemi görür.

Eğer kurabiye hamuru satıyorsanız, şunları söylemeyin: “Alacağınız en iyi kurabiye hamuru.” Bunun yerine, şöyle söyleyebilirsiniz: “Sevdiklerinizi tatlı çikolatalı kurabiyelerden oluşan zengin aroma kokuları ile karşılayın”. Bu teknik, okuyucuyu reklamınızla daha ilgili hale getirir. Arzu eklemeyi ihmal ederseniz daha az dönüşüm elde edersiniz.

Eylem isteyin

Önceki üç adım gerekliydi. Her zaman dikkatlerini çekmeli, ilgilerini çekmeli ve arzu seviyelerini yükseltmelisiniz. Ancak, bir sonraki adım olmadan başarılı bir reklam tamamlanmaz. Bu noktada ziyaretçilerinizden  belirli bir işlem yapmalarını istemeniz gerekir.

Bu önemli adımda, ne yapacağınızı ve nasıl yapılacağınızı tam olarak bilip ifade etmelisiniz aksi durumda potansiyel alıcıları kaybedebilirsiniz. Alıcıları kaybetmekten kaçının. Örnek: “Şimdi sipariş vermek için aşağıdaki formu doldurun. Ardından Sipariş’i tıklayın”. Ulaşım ile ilgili en kısa süreyi hedefleyerek tatmin duygusunu kesinleştirin.

Basit görünebilir, ancak çok fazla işletme bunu önemsemiyor ve bu yüzden satışları yüksek oranda kaçırıyor.

Ölçek

Önceki dört adım satış hunisini temsil ediyor şuan ise aşamalarınızın test edilmesi gerekiyor. Daha fazla dönüşüm istiyorsanız sık sık test etmelisiniz. Reklamınızın iki farklı sürümünü A / B testi olarak bir işlemde çalıştırmanız gerekiyor.

Müşterilerinizi, reklam stratejileriniz ile tutarlı bir şekilde artırmak ve dönüşümleri hızlandırmak için A / B testinden mutlaka yararlanmalısınız. Hangi reklamın daha iyi dönüşüm sağladığını belirlemeniz gerekir.

Takip et

Satışlarınızı artırmanın  en kolay yolu daha önce  ürününüzü satın almış olan müşterilerinize tekrardan dönüşüm hedeflemektir. Bir telefon, e-posta veya reklam takip sırası uygularsanız, tüketicinin sürekli olarak sizi unutmamasını sağlar sürekli olara fikirlerinde olabilirsiniz. Böylece tekrar satın alma zamanları geldiğinde sizi hatırlamaları çok daha mümkün olur.

Takip etmenin bir diğer faydası, hizmetinizin mevcut kullanıcıları ile harika iletişimler oluşturabilmenizdir. Bu süreç ayrıca teklifinizin zayıf yönlerini ve güçlü yanlarını keşfetmenizi sağlar böylece bunları geliştirebilirsiniz. Günümüzün hızlı hareket eden dünyasında, hızlı bir şekilde piyasada kalmak için bu süreçlere adapte olmanız gerekiyor. Bu kulağa basit gelebilir, ancak bunu yürütmek için bir disipline ihtiyacınız var. Bunlar, güçlü bir çevrimiçi reklam kampanyası için gereken adımlar: dikkat, ilgi, istek, eylem, test, takip. Bu formülün daha fazla dönüşüm ve satış elde ettiği kanıtlandı. E-ticaret pazarınızda daha fazla fırsatlar kaçırmayın. Yukarıda sizin için ortaya konan taktikleri kullanın ve işletmenizde daha fazla başarı elde etmeye başlayın.

Author Profile

Cenk Pınarcı
İnternational Relations | Department for İnternational Trade - helping businesses | Digital Marketing Manager