Dijital Pazarlamada PPC (Tıklama Başına Ödeme) Reklamlarını Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Dijital pazarlama çalışmalarında PPC (Pay Per Click) reklamlarını kullanmanın size birçok faydası bulunuyor. PPC reklamının ne olduğunu anlatmak gerekirse, PPC reklamları tıklama başına maliyet anlamına gelmektedir.

Yeni kullanmaya başlayanlar için PPC reklamları;

– Size hızlı bir giriş imkanı sunar

– Karşılaştığınız sonuçların ölçümlenmesi ve izlenmesi oldukça kolaydır

– Çok sayıda işinize yarayacak veri sağlar

– Diğer pazarlama kanallarıyla entegre çalışabilir

O zaman artık PPC (Pay Per Click) reklamları tam olarak size nasıl bir fayda sağlar onu konuşmaya başlayalım.

1- İş Hedeflerinize Katkıda Bulunur

PPC reklamları çok sayıda işinize yarayacak verileri size sunarak pazarlama hedefinize ulaşmanızda yardımcı olur. Bu hedefleri şu şekilde sıralayabiliriz; üst düzey şekilde marka teşhisi, sıcak satış sunumu ve e-ticaret satışına kadar uzanır.

PPC reklamları ile her türlü dönüşüm hedefini takip edebilme imkanına sahipsiniz. Ayrıca PPC, web sitenizin trafik sürücülerini hedeflerinize göre ayarlamak için güçlü bir araçtır. İçerik pazarlaması döneminde PPC reklamlarını, hedef kitlenizi bülteninize abone yapmak için, yarışmalar ve uygulama indirmeleri için kullanabilirsiniz.

2- PPC Reklamları Ölçülebilir ve İzlenebilir

Google sayesinde kullanılan PPC reklamlarının en büyük avantajı ölçülebilir ve izlenebilir olmasıdır. Google Reklamlar aracını Google Analytics ile birlikte kullanmanız sizin için yeterlidir. Bu işlemi gerçekleştirdikten sonra işletmeniz için tanımladığınız hedeflere göre, reklamlarınızın gösterimlerini, tıklamalarını, dönüşümlerini aklınıza gelebilecek her türlü ayrıntıyı elde edebileceksiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarında yaptığınız reklamların ölçümlemesi ve analizi sizin için büyük önem taşır. Hazırlamış olduğunuz PPC reklamlarının sonuçlarını inceleyerek, hangi kampanyaların daha başarılı olduğunu hangi kampanyaların geliştirilmeye ihtiyacının olduğunu ve hangi kampanyaların kapatılması gerektiği hakkında analizleri elde edebilirsiniz. Reklamlardan sonra analiz yapmadan devam etmek bütçenizi boşa harcamanıza neden olacaktır. O yüzden bu özellikten faydalanmalısınız.

3- Hızlı Geri Dönüşümler Elde Edebilirsiniz

Sektörünüzde bulunan rakipleriniz arasında gerideyseniz ya da şirketinizi yeni kurduysanız PPC reklam çalışmaları ile hızlı geri dönüşümler elde edebilirsiniz. İşletmenizi SEO konusunda yeterli hissetmiyorsanız ve web sitenize trafik alamıyorsanız, AdWords üzerinden yapacağınız kampanyalar ile kullanıcıların yaptıkları aramalar sonrasında karşılarına çıkabilirsiniz. Bu yapacağınız işlemle birlikte web sitenize hem trafik hem de geri dönüşüm elde edebilirsiniz.

Ama şunu da belirtmeliyim ki bu işlem kalıcı olmayacaktır. O yüzden kalıcı bir çözüm bulana kadar bu çalışmaya gerçekleştirebilirsiniz.

4- Bütçe Kontrolü

Dijital pazarlama çalışmaları yapıyorsanız eğer, sizin de bildiğiniz gibi bu çalışmalar tek bir koldan olmuyor. Dijital pazarlama çalışmalarında farklı kanallar üzerinden reklam çalışmaları gerçekleştirmeniz gerekiyor. Yani işletmenizin bu çalışmalarda ki bütçesini de iyi yönetmelisiniz. PPC reklamları işte tam da burada karşınıza çıkıyor. PPC reklamları hazırladığınız zaman, kullanıcılar sizin reklamınızı görse dahi paranız gitmiyor. Kullanıcıların gördükleri reklamlara tıklamaları gerekli. Kullanıcılar, sizin reklamlarınıza tıklayıp reklamınızla etkileşime girdikten sonra bütçenizden para azalmaya başlıyor. Burada da şöyle bir durum bulunuyor; kullanıcılar reklamınıza tıklıyorsa muhtemelen sizin ürünleriniz o kişilerin ilgi alanına giriyor. Yani aslına bakılırsa yine de boşa para harcamamış oluyorsunuz.

5- Farklı Kanallar Üzerinden Kullanabilirsiniz

Dijital pazarlama kanallarının birçoğu PPC reklam yöntemini reklam verenlere sunuyor. Facebook, Instagram, AdWords, Youtube gibi mecraların tümünde PPC modeli bulunuyor. Yani farklı mecralar üzerinde PPC reklam çalışması yapmak istediğiniz zaman yine PPC reklam modelini kullanabilirsiniz.