E-ticarette Müşteri Yorumları ve Satın Almaya Etkisi

Bir tüketici satın almayı düşündüğü ürün veya hizmet hakkında araştırma yapmaya ortalama 30 gün öncesinden başlıyor ve bu süreç içerisinde ürün veya hizmetle ilgili detaylara; e-ticaret sitesindeki yorumlar, forumlar, şikayet siteleri ve Facebook gibi sosyal medya kanalları üzerinden ulaşmaya çalışıyor. E-ticaret sitesindeki veya başka bir platformda yer alan yorumların alışveriş alışkanlıklarını ne şekilde etkilediğine dair araştırmadan elde edilen veriler şunları söylüyor…

  1. Bir marka veya firma ziyaret edilmeden önce şirketle ilgili online yorumları okuyan tüketicilerin oranı yüzde 90.
  2. Online platformlarda marka, firma, ürün veya hizmetle ilgili yapılan yorumlara güvenen tüketici oranı yüzde 88.
  3. Firmayla ilgili olumlu yorumların fazla olması tüketicilerin söz konusu firmayı tercih etme oranını yüzde 31 arttırıyor.
  4. Firmayla ilgili olumlu yorumların okunması halinde satın alma kararı veren tüketicilerin oranı yüzde 71.
  5. Firmayla ilgili olumsuz yorumların okunması halinde satın almada tereddüt yaşayan tüketicilerin oranı ise yüzde 82.

Tüm bu rakamların ifade ettiği bir gerçek var: O da, bir ürün veya markayla ilgili olumlu yorumların satın almayı tetiklediğidir. Bu nedenle e-ticaret sitelerinin satın alma işleminden sonra müşterilerinin ürünle ilgili deneyimlerini paylaşmalarını sağlayacak teşviklerde bulunması gerekir. Bu hem ürün satışlarını olumlu etkiler hem de daha farklı avantajlar da sunar.

E-ticaret sitesine yapılan yorumların sunduğu avantajlar nelerdir?

  1. Ürünlerinize gelecek yorumlar sitenizin güncel tutulması için oldukça önemlidir. Orijinal metinlerin çoğalması, Google botlarının sürekli sitenize ulaşması, içerikleri indekslemesi gibi süreçler sıralamanızın değişmesine doğrudan etki eder.
  2. İlgili sayfanın değerinde artma meydana gelir. Yorum sayısının bir, iki, üç derken yüzlere ulaşması, birçok müşterinin de ürünle ilgili deneyimlerini aktarmasını teşvik eder. Bu döngü ilgili sayfanın kalitesini artırır.
  3. Yorum yapan kişilerin basit ve sade bir dil kullanması, Google aramalarında yapılan aramalarla da eşleşebilir. Bu da, ilgili aramalarda direk ilgili sayfanın ön plana çıkmasını sağlar.

Olumsuz yorumları silmeye gerek var mı?

Bazı e-ticaret siteleri, sadece olumlu yorumlara yer verirken, olumsuz yorumlara yer vermez. Bu ise, yapılan yorumların sahte olduğu algısını doğurur. Bir üründen herkesin tam anlamıyla memnun olması söz konusu olmaz. Bu gerçeği herkesin bildiği kabul edildiğinde olumsuz yorumlara da yer verilerek düşünce ve fikirlerin gerçek kişiler tarafından yapıldığı algısının karşı tarafa yansıtılması lazımdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir