Instagram E-Ticaret İşinizi Büyütmek İçin Nasıl Kullanılmalı (Sıfır Bütçe İle)

Instagram, aylık 800 milyonun üzerinde aktif kullanıcıya sahiptir ve etkili bir şekilde kullanıldığında platform harika bir pazarlama aracıdır. Büyük bir büyüme görmesine rağmen, bu görsel tabanlı sosyal medya platformunda, takipçilerinizi artırmak ve hedef pazarınıza organik olarak ulaşmak oldukça kolaydır.

Aşağıda Instagram’ı markanızı oluşturmak ve takipçilerinizi büyütmek adına herhangi bir para harcamadan kullanmanın yollarına bakalım. İşte E-Ticaret’te Instagram pazarlaması yapmak için uygulamanız gerekenler;

Her Gönderinizin Marka İmajınızı Göstermesini Sağlayın

Instagram’ın özü estetiktir. Resimler, feed’iniz kadar kusursuz olmalıdır. Bu nedenle, feed stratejinizin ne olacağını zaman alarak planlamak ve ardından fotoğrafları buna göre yayınlamak önemlidir. Örneğin, birçok şirket bir ürünün fotoğraf çekiminden bir yaşam tarzına çekilmiş fotoğrafa dönüşümlü gönderi kullanır veya tüm panoda kullandıkları tek bir filtre seçer. Sanatsal vizyonunuz ne olursa olsun, buna düzenli olarak bağlı kalmanız Instagram feed‘iniz etkileyici bir hikaye anlatması ve hedef müşterilerinizin yaşam tarzını yansıtması açısından önemlidir.

“Bir kadın giyim şirketi olarak, bizim için önemli olan bizim stilimizde olan gerçek kadınları göstermek. İlk başta odağımız, özenle seçilen modellerin olduğu gösterişli, kontrollü resimlerdi ve hala hedefsel profil Instagram için güçlü bir taktik iken, kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler de aynı kadar önemlidir, daha fazla değilse, “diyor, Kurucu ve CEO, Jane Hudson, Kristin Celano.

Üçte Bir Kuralını Takip Et

Takipçilerinize dengeli bir mesaj iletmek ve aşırı derecede tanıtım yapmamak için, üçte bir kuralını dikkate almak önemlidir, bunlar:

  • Tanıtım Yazıları – bu, ürün postalarını veya şirketle ilgili herhangi bir şeyi içerir.
  • Konuşma Yayınları – bu, kitlenizi bir sohbete katılmaya teşvik eden yayınları içerir. Takipçilerinize soru sormak, çekiliş yapmak ve yarışma düzenlemek bunlardan birkaçıdır.
  • Mesajları Paylaşma – bu, endüstri haberlerini paylaşmak veya bloggerlar, kitleniz veya diğer şirketlerle çapraz tanıtım yapmayı içerir.

“Küçük bir işletme kurucusu olarak, neyin en etkili şekilde çalıştığını çabucak anlamam gerekti. Hızla takipçilerimi ve farkındalık arttırmaya yarayan en etkili iki yol, benzer bir alandaki etkileyicileriyle işbirliği yapmak ve çokça çekilişler yapmaktı. ”diyor organik bir cilt bakımı şirketi olan Organik Banyo Kooperatifi’nin kurucusu Gianne Doherty.

Etkileşiminizi ve takipçilerinizi artırmanın anahtarı, doğru dengeyi bulmaktır.

Ürünleri Satın Alınabilir Yapmak İçin Onları Etiketleyin

Ürünleri etiketlemek kritiktir çünkü bu sayede takipçiyi harekete geçirebilir ve müşteri satın alma işlemini kolaylaştırabilirsiniz. Şimdi Instagram belirli ülkelerde işletme hesaplarına tıpkı kişi etiketleme gibi ürünleri etiketleme özelliği tanımlamıştır.

Kurulum işlemi oldukça basittir ve sosyal profilinizi satış profiline dönüştürme ayarları birkaç tıklama ile yapılabilir. Aşağıda verilen basit adımlar ile başlayın:

  • Instagram’a bağlı iş Facebook sayfanızda bir mağaza bölümü oluşturun ve ürünlerinizi buraya ekleyin.

Tüyo: Müşterinin, Facebook yerine kendi web sitenizde kontrol etmesini sağlayan seçeneği belirlemenizi öneririm. Bu şekilde stok yönetim sisteminiz her zaman güncel olabilir. Ayrıca, bu, fikrinizi değiştirirseniz, Facebook ayarları içinde şu anda değiştirebileceğiniz bir özellik değildir, bu nedenle en baştan doğru bir şekilde ayarlanması önemlidir.

  • Instagram hesabınızı etiketlemeye başlayabileceğiniz (birkaç gün sürebilir) bir bildirim alana kadar bekleyin.
  • Bir resim gönderirken, “bir ürün etiketle” seçeneğini seçin ve Facebook mağazanızda yüklediğiniz tüm ürünlerin bulunduğu bir liste görmelisiniz.

Hashtag Kullanın ve Zaman Kazanın

Hashtag’ler bu platformda çok güçlüdür, çünkü içeriğinizin arama sonuçlarında görünmesine ve yeni müşterileri çekmesine izin verirler.

Bazı hashtag araştırmalarını önceden yapın ve günlük olarak zamandan tasarruf edin. Telefonumda kaydettiğim üç farklı hashtag listesiyle, şirketimin yayınladığı en yaygın resim türlerinden biri için bir not aldım. Örneğin, biz en sık ürün çekimleri, alıntılar ve yaşam tarzı resimleri göndeririz. Bu nedenle, bu kategorilerin her biri için alakalı hashtag’lerin bir listesi oluşturuldu. Ve elbette, postalama sırasında her bir gönderiye birkaç tane uygulanabilir hashtag ekliyoruz.

Trend hashtag’leri hızlı bir şekilde değişebileceğinden, periyodik olarak, hashtag listemizi gözden geçirir ve güncelleriz. Hashtag’leri fazla kullanmamaya ve sadece ilgili olanları kullanmamaya özen gösterin, daima kullanıcı deneyimini aklınızdan çıkarmayın.

Kitlenizi bulmak için Instagram’ı kullanmak biraz sabır gerektirir, ancak başarılı olacaktır. Geri dönüşümlü giysiler için çevrimiçi bir mağaza ve abonelik kutusu hizmeti olan And We Evolve’nin kurucu ortağı Liz Funk, “Benzer ilgi alanlarına sahip olan ve misyonumuzla ilgilenen kullanıcılarla bağlantı kurmak için sürdürülebilir moda ve geri dönüşümlü giysilerle ilgili hashtagleri arıyoruz.”, “Çok zaman alıcıdır, ama genellikle müşterilere dönüşen Instagram arkadaşları ile karşılaşmak da çok tatmin edicidir.” Demiştir.

Mükemmel Instagram Feed’ini Oluşturmak için Uygulamalar Kullanın

Üçüncü taraf uygulamaları kullanmak, zamanınızı yönetmenize yardımcı olabilir, çünkü popüler bir Instagram hesabını büyütmek ve korumak oldukça zaman alıcı olabilmektedir. Planoly ve Later gibi sosyal medya planlamacıları, yayınlamadan önce görsel olarak çekici bir mizanpaj oluştururken çok yararlı olan sürükle ve bırak özelliğini kullanarak Instagram feed’inizin görünümünü düzenlemenizi sağlar.

Instagram’ın üçüncü taraf uygulamalarını kullanma ile ilgili kuralları vardır. Bu nedenle, kurallara aşina olmanız ve yalnızca Instagram’ın şartlar ve koşullarıyla uyumlu bir şekilde uygulamaları kullanmanız önemlidir.

Analizlere Dikkat Edin

Instagram analizinin basit bir incelemesi, katılımı artırmak için kullanabileceğiniz yararlı bilgiler sunar. Kitle sekmesinde, takipçilerinizin her saat başı Instagram üzerinde olup olmadıklarını görebilir ve ardından en fazla etkiyi almak için gelecekteki yayınlarınızı en yoğun zamanlarda planlayabilirsiniz.

Ayrıca, hangi fotoğrafların en çok beğenildiğini de dikkate almak, kitlenizin tercihlerini anlamanıza yardımcı olur. İstediğinizden daha fazlasını yayınlamak ve bu şekilde katılımı artırmak için bu bilgileri kullanabilirsiniz. Aynı zamanda e-ticaret sitesinin size sağladığı verilerle Instagram verilerini de karşılaştırabilirsiniz.

Anahtar “Engagement”

Şirketim ilk önce Instagram hesabımızı büyütmeye başladığında, hedef kitlemizin gönderilerini ve hesaplarını yorum yaparak, beğenerek ve takip ederek bir yıl geçirdik. Bu, 12 aylık bir dönemde neredeyse 20.000 takipçinin organik büyümesine yol açtı.

Diğer kişilerin gönderilerini yorum yapmak, özellikle de hedef müşteri kullanıcılarının, genellikle sayfanızı ziyaret etmelerini sağlar. Beğeniler yaygındır, ancak daha anlamlı etkileşimler dikkat çeker. Hedef müşterinizle etkileşimde bulunursanız, genellikle sayfanıza göz atar, gönderileriniz beğenir, hatta sizi takip etmeye başlarlar.

Satın alınan beğeniler veya takipçiler, sizin çıkarınıza uygun değildir. Metriklerinizi yükseltmek için hızlı bir düzeltme gibi görünebilir, ancak uzun vadede faydasından çok fazla hasara yol açabilir. Instagram, algoritma değişikliklerini duyursa da, hesapları bastırmaya veya silmeye yönelik ölçütlerini açıklamıyor. Çok sayıda takipçisi ve düşük katılımı olan hesapların açık kırmızı bir bayrak olacağını ve olumsuz etkileri olabileceğini kabul etmek doğru olacaktır. Instagram’ın önceliği mükemmel bir kullanıcı deneyimi olduğundan, sahte hesaplar veya beğeni, takipçilerimi satın almış olan hesapların gölgelenmesi muhtemeldir, bu da fotoğrafların veya hesapların bastırılabileceği anlamına gelir.

Kaynak: https://www.forbes.com/sites/jiawertz/2018/06/05/how-to-use-instagram-to-grow-your-e-commerce-business-with-zero-budget/

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir