Alışveriş Sepeti Vazgeçme Oranını Düşürerek Satışlarınızı Nasıl Artırabilirsiniz

E-ticaret sitelerinin nihai amacı; yüksek satış grafikleri elde etmektir. Ve siteyi bu hedefe götürecek olan etmenler vardır. Bunlar; diğer e-ticaret siteleri arasında uygun anahtar kelimeler seçerek sıyrılmak, SEO faaliyetleri ile Google aramalarında üst sıralara çıkmak, müşteri sitemize girdikten sonra ona uygun seçenekler sunmak vs.. bunların hepsini gerçekleştirdik ve müşterimiz beğendiği ürünü/ürünleri sepetine ekledi.

Süreçte her şey kusursuz gibi görünüyor değil mi?

Ancak istatistikler gösteriyor ki ürünü/ürünleri sepete ekleyen müşterilerden yaklaşık %70’i sepete attığı ürünleri almadan siteden ayrılıyor.

Tüm diğer adımlar geçilmişken müşterilerimizin sepetteki ürünleri almadan siteden ayrılmalarının sebeplerine ve çözüm önerilerine bir bakalım.

Müşterilerinize karşı objektif olun; Müşteri ürünü sepete eklemeden önce de ürünün kdv dahil fiyatını, kargo ücretini, teslimat bilgilerini, iade durumlarını görebilsin ve ödeme ekranında sürprizlerle karşılaşmasın.

Kargo ücreti almayın ya da sabit kargo ücreti uygulayın; Belirli ve makul  bir harcama limiti sonrasında kargo bedeli talep etmeyin ve bu limit altında kalan ürünler için de sabit fiyat garantisi sunun. Aksi halde bu seçeneği aktifleştirmiş bir rakibinize müşterinizi teslim etmiş olursunuz.

Sayfa açılış hızınız yüksek olsun; Verilere bakıldığında ortalama 3 sn içinde açılmayan bir site terk edilmekte. Satın alma sayfasında müşterilerinizi bekletmeyin. Lakin günümüz dünyasında hız son derece önemli bir tercih sebebi.

Müşterilerinizi satın alma işlemi için üye olmaya zorlamayın; Misafir olarak belirli bilgilerini alın ve müşterinizin üye olmadan da satın alma işlemi gerçekleştirmesine müsaade edin. Satış sonrası üye olmasını teklif etmek ve üye olduğunda ona sunacağınız avantajlardan bahsetmek müşterinizin hem üye olmasını sağlamada hem de siteden ürün alarak çıkmasını sağlamada daha etkili bir yöntem olacaktır.

Mobil uyumlu bir web site sahibi olmaya özen gösterin; Gündelik hayatta masaüstü cihazlardan çok daha fazla bizimle olan mobil cihazlarla uyumlu bir e-ticaret sitesine sahip olmak ve müşterilerimizin sepetteki ürünlerini ödeme işlemlerini daha rahat yapabilmelerine olanak sağlayacaktır. Aksi halde mobil uyumlu olmayan bir siteden mobil cihazla alışveriş yapmak müşteri için zorlu bir süreç olacak ve müşterimiz bu süreci muhtemelen tamamlamadan siteden ayrılacaktır.

Güvenli bir siteye sahip olun; Siteniz mutlaka SSL sertifikasına sahip olsun yani https kodu ile başlasın ve Google tarafından güvenli olarak anılsın. Yine güvenlik amaçlı 3D Secure ve PCI-DSS gibi güvenli ödeme yöntemlerine sitenizde yer verin ve ödeme sayfasında müşterilerinize bunu bildirin.

Müşterilerinize farklı ödeme yolları sunun; Kredi kartı, banka kartı, havale, kapıda ödeme, paypal vb.. ödeme yöntemlerine, farklı bankaların kredi kartı puanları ile ödeme yapmaya ve taksit seçeneklerine yer verin. Aksi halde sizin anlaşmalı olduğunuz bankayı kullanmayan müşterilerinizi memnun edemezsiniz.

Müşterilerinizin karar verme sürecini kolaylaştırın; Müşterilerinize sizin sitenizden alışveriş yapmanın avantajları ile alakalı bilgilendirin. Onlara fırsatlar sunun, belirli sürelerde geçerli promosyonlar oluşturun. Rakipleriniz ile benzer ürünlerin satışında rekabet ve fiyat dengesini korumaya özen gösterin.

Tüm bunları yaptınız ancak yine de müşterilerinizi sitenizden alışveriş yapmadan ayrıldı. Bu süreçten sonra müşterilerinizi tekrar sitenize çekecek stratejiler belirlemelisiniz.

E-mail; Sepeti terk etmesinin üzerinden belirli bir zaman geçmiş müşterilerinize, sepetlerine attıkları ürünleri hatırlatan görsel içerikli e-mailler gönderin.

Push Notification; Özellikle mobil uygulamalar içindeki müşterilere bildirim göndererek ürünün hala sepette olduğunu hatırlatın.

SMS Gönderme; Sepeti terk etmesi üzerinden belirli bir zaman geçmiş müşterilerinize link içeren SMS ler gönderin, bu şekilde müşterilerin siteye dönüşümlerini tekrardan sağlayın. SMS Pazarlaması ile ilgili daha geniş önerileri de okuyabilirsiniz.

Remarketing; Belirli fiyat aralıklarında sepette ürün bırakmış ya da belirli ürünleri sepette bırakmış kişiler belirlenerek onlara özel reklamlar oluşturulabilir. Bir gruba özel bu reklamlar müşteri dönüşümlerini artıracaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir