B2B e-Ticaretin Geleceği Nedir? Bir Endüstrinin Evrimi Üzerine 5 Öngörü

1. Küresel Perakende e-Ticaret Satışları Dünya Çapında Artacak

E-ticaret satışları dünya çapında sürekli artıyor. Son 25 yılda perakende işinde devrim yarattı. İstatistiklere göre e-ticarette rakamlar her sene misliyle büyüyor. Teknolojinin ilerlemesi ve müşterilerin değişen talebi ile e-ticaret artık çok farklı bir boyuta geçti.

Son yıllarda online alışveriş, internetteki en popüler online aktivitelerden biri haline geldi. Bu nedenle işletme sahipleri, kullanıcı deneyimini daha iyi hale getirmeyi de vurgulayarak sitelerini yeniliyorlar. Sürekli olarak müşterilerini çevrimiçi alışveriş yaparken daha rahat ettirecek yeni yöntemleri kullanıcılara sunuyorlar.

Bu nedenle artık web siteleri daha müşteri dostu ve anlaşılır. Ziyaretçilerin ürünlerini seçmelerine ve ilgili faaliyetleri zahmetsizce gerçekleştirmelerine olanak tanıyan bu yeni bakış açısı e-ticareti yükseltecek.

Dev firmalar, tüm müşteri verilerinin gizliliğini sağlamak için sağlam güvenlik yöntemleri uyguluyorlar. Mağazalara gitmenin tüm zorluklarını ortadan kaldırdılar, Bu gerçekler, müşterileri fiziksel mağazalardan ziyade e-ticaret sitelerinde daha fazla satın alma konusunda etkiliyor. Dolayısıyla gelecekte bu özelliklerin ön plana çıkması küresel çapta bir ekonomik hareket yaratacak.

2. Mobil Alışveriş Artacak

Mobil alışveriş son yıllarda büyük bir artış gösteriyor. Dünyanın her yerinden müşteriler, cep telefonlarını veya tabletlerini kullanarak ürün ve hizmet satın almayı başladı. Online perakendeciler de mobil alışveriş büyüdükçe mobil öncelikli yaklaşımı benimsedi. İnsanların online alışveriş için akıllı telefonlarına yönelme eğilimi giderek artacak.

Dünya genelinde mobil kullanıcı sayısının 2023’de 9,26 milyara ulaşacağı tahmin ediliyor. E-ticaretin bu trendi önümüzdeki yıllarda da devam edecek. Artık kullanıcılar, siparişleri tamamlamadan önce ürünleri kontrol etmek için genellikle mobil cihazlarını kullanıyor. Mobil optimizasyonu online perakendeciler için bir zorunluluk haline gelecek ve mobil alışverişler artacak.

3. B2B e-Ticaret, B2C e-Ticaret’ten Daha İyi Performans Göstermeye Devam Edecek

E-Ticaret’in yeni trendi, hem B2B hem de B2C şirketleri için oyunun kurallarını değiştiren bir unsur haline geldi. B2B e-Ticaret’in B2C’yi geride bıraktığı ve yakında ondan daha iyi performans göstereceği düşünülüyor. B2B e-Ticaret, benzer girişimcilere mal satan toptan dağıtımcıları kapsayan bir ticaret formudur.

Ayrıca B2B, online bir satış portalı kullanarak manuel süreçlerin zorluğunu en aza indirir. İşletmelerin ürünleri bir işletmeden diğerine online kanallar aracılığıyla satmalarını ve dağıtmalarını sağlar. Bununla birlikte, daha düşük bir maliyetle daha güçlü bir operasyonla satışlarınızı artıracaktır.

4. E-ticarette Çok Kanallı Perakende Yükselecek

Çok kanallı perakende, müşteriler için bütünsel bir alışveriş deneyimi sağlayan modern bir satış yaklaşımıdır. Çok kanallı e-ticaret işi, ürünleri E-Ticaret web siteleri, pazar yerleri ve hatta offline dahil olmak üzere birden fazla kanalda tanıtmayı ve satmayı ifade eder.

İlginç bir şekilde, hem fiziksel hem de çevrimiçi kanallar arasındaki ayrımlar müşterinin kafasını bulandıracaktır. Bu nedenle trend bütünsel yaklaşım olacaktır. Bu sayede müşteriler, ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi alma şansına sahip olacak. Ayrıca satış fırsatlarını ve marka bilinirliğini artırabilecek farklı kanallarda markanızı tanıtma imkanı da bulacaksınız.

Müşteriler alışverişleri sırasında birden fazla kanalı ziyaret edebilirler. Kullanıcının yolculuğuna bir kanalda başlamasını ve satın alma işlemini başka bir kanalda tamamlamasını sağlayan bu süreç yönetimi size daha fazla ciro ve müşteri getirecek.

5. Sosyal Medya Online Alışverişe Girecek

Sosyal medya artık sadece insanları birbirine bağlayan bir kanal değil. Sosyal medya platformları, ürün veya hizmetleri tanıtmanın yanı sıra perakendecilerin ürünlerini doğrudan satmalarına da olanak tanıyor. Artık sosyal alışveriş yapanlar, Facebook veya Instagram gibi kanalları da yoğun olarak kullanıyorlar.

Birçok insan için sosyal platform, herhangi bir işletmeyle ilk temas noktasıdır. Günümüzde alıcılar gerçek kullanıcılardan gelen yorumları okumayı tercih ediyor. Müşteriler markaları takip edip fırsat ve kampanyaları kaçırmamaya çalışıyor

Sosyal Medya, e-ticaret satışlarını %70 oranında artırma potansiyeline sahiptir. Satışları ve uzun vadeli sadakati artırmak için güçlü bir dijital pazarlama aracıdır.

Ancak E-ticaret sahipleri, markalarını geniş çapta tanıtmak için Facebook ve Instagram influencerlarından yardım alabilirler. Sosyal medyaya maruz kalma, kitlenizi markanızla bağlantı kurma konusunda sürekli olarak etkileyecektir.

Böylece Sosyal Medya, işletmeniz için en uygun satışlarla sadık müşterileri artırmak için dikkate değer bir pazarlama aracı haline gelecek. Sosyal medya kullanıcılarının ve sosyal etkileyicilerin sayısı her geçen gün artıyor. Sosyal medyayı e-ticaretinizin içine yerleştirerek satışlarınızı arttırmanız mümkündür.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir