E-ticaret Rehberi

E-Ticarette Gelirinizi Artırmak İçin 5 Hamle

E -ticaret işletmenizin gelirlerini artırmak için nasıl bir yol izliyorsunuz. Şimdiye kadar hangi yöntemler size ne kadar dönüşüm kazandırdı? Ne kadar zaman harcadınız? Ve hala bunun karmaşasını mı yaşıyorsunuz. Bu beş strateji ile e-ticaret şirketinizi hedeflediğiniz başarıya taşımak mümkün!

Herhangi bir e-ticaret şirketinin başarısı, ürün ve hizmetlerini ne kadar iyi satıyor olduğu ile doğru orantılıdır. Bu dönüşümlerin gerçekleşmesi için ise sağlam bir satış stratejisine sahip olması e-ticaret şirketinizin temelindeki ilk zorunluluktur. E-ticaret mağazanızın satışlarını büyütmek için kullanabileceğiniz tabi ki çeşitli stratejiler var; ancak onları iyi analiz ederek, kusursuz bir şekilde uygulamanız gerekir.

Her pazarlama planının hedeflediği gibi sizde gelir artışınızı gerçekleştirmek için akıcı ve sektörünüze uygun bir stratejisi geliştirmelisiniz.  Trafiğinizi artıracak satış yollarınızı tasarlarken ve bunları uygularken mevcut taktik ve performans işleyişinde süreçlerinizi izlemeniz ve bu aşamaları takip ederek analiz etmeniz sorunlarınızı fark edip düzenlemeniz açısından çok önemlidir.

E-satışlarınızın büyüdüğüne tanık olabileceğiniz beş sır:

1. Sosyal medyayı satın alma sürecine entegre edin

Diğer sosyal medya sitelerine kıyasla popülerliği günden güne artış gösteren Instagram, 2018 yılınde 800 milyon kullanıcısı ile birlikte günlük  95 milyon fotoğraf yüklemesi ve yaklaşık 4,2 milyar beğeni endeksi ile en yüksek de ortalama sipariş  alma değerine sahiptir. Ancak; Facebook hala demografik segmentlere göre en üst erişime ulaşmanın liderliğine sahip. Bunun yanı sıra, yakın zamanda yapılan bir araştırma ise bir marka için Facebook ve Instagram’ın diğer sosyal platformlardan iki kat daha fazla etkileşim sağladığını göstermektedir.

2017 yılı sonunda global olarak 2,1 milyar kullanıcıya ulaşan ve dünyanın en büyük kullanıcı tabanına sahip olan Facebook en yüksek kullanıcı etkileşimini üstleniyor. Sosyal medya kampanyaları ile oluşturulan hedeflerde ürünlerin siparişe dönüşmesinde etkisi kitlesi ile doğru orantılıdır.

Çoğu e-ticaret mağazası, ürünlerini veya hizmetlerini son kullanıcıya doğrudan ulaştırmak için bir Facebook mağaza sayfası aracılığıyla bu platforma entegre olur. Facebook mağazası bu süreç ile birlikte e-ticaret sitenize de köprü olur ve kampanyalarınız size kazanım olarak geri döner. İşletmenizin erişimini iyileştirmek için en etkili ve ucuz yollardan biridir. Başlamak için önce işiniz ile alaka içeren bir sosyal medya profili oluşturun. Ayrıca, logo tasarımınızın benzersiz olduğundan emin olmanız gerekir; böylece müşterilerinizin dikkatini daha hızlı bir şekilde yakalayabilirsiniz.

2. Ürünlerinizin ambalaj tasarımına odaklanın

E-ticaret işletmelerinin dikkatlerini vermediği fakat çok önemli olan bir diğer ayrıntı ise ambalaj tasarımıdır. Ambalaj tasarımı e-ticarette, büyük bir öneme sahiptir. Çevrimiçi tüketiciler için alışveriş deneyiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Birçok yeni ve mevcut işletmelerin marka kimliklerini oluşturmalarına ve mevcut müşterilerini korumalarına yardımcı olurken yeni müşterileri için de deneyimleri ile bağlılık oluşturur. Paketlemenizde akılda tutulması gereken bir şey de tüketiciler için kutudan çıkarma işlemini dikkate almaktır. Müşterilerinizi ürününüzün dağıtımından, ürünlerini ellerine aldıkları ana kadar onları memnun edecek öğeler ve detaylar oluşturun.

3. Terk edilmiş bir sepet stratejisini belirleyin

Yapılan araştırmalara göre bugün sepet terk etme oranı ortalama yüzde 69.89 seviyesinde.

Alışveriş yapanların sepette ürün bırakmasının birçok nedeni olabilir. Terk edilmiş alışveriş sepetlerinin oranını düşürmek için için aşağıdaki maddeleri değerlendirebilirsiniz:

  • Nakliye ücretlerini ve diğer ücretleri önceden açıklayın. Bu belirsizlik çevrimiçi tüketicilerin bir satıştan vazgeçmesinin 1 numaralı sebebidir.
  • Ödeme işlemini basitleştirin. Uzun veya karmaşık ödeme işlemleri, toplam alışveriş sepeti bırakma oranlarının yaklaşık yüzde 11’ini oluşturur.
  • Alışveriş yapanları kaydolmaya zorlamayın. Müşterilerin yaklaşık yüzde 14’ü gibi bir oranı kayıt işlemini istemedikleri için dönüşümlerini gerçekleştirmeden sepet terk durumunu tercih eder.
  • Daha fazla ödeme seçeneği ekleyin. Tercih edilen ödeme seçeneklerinin dahil edilmemesi alışveriş sepetinden vazgeçme oranlarının yaklaşık yüzde 7’sini oluşturuyor.

Müşterileriniz alışveriş sepetlerini terk ederse, onları geri getirmek için bir takip sistemine sahip olun. Bu müşterilerinize, birkaç saat içinde ürünlerine dönmeleri için teşvik edici kampanya içeren bir e-posta gönderin. Alışveriş sepetinde bırakılan ürünleri belirtmek için e-postanızı mutlaka kişiselleştirin. İndirim veya kupon kodları bu süreçte tercih edilebilir. Geride bıraktıkları öğeleri hatırlatmak için konu satırları ekleyin. En önemlisi ise müşterilerinize ulaşıp onların alışveriş sepetlerini terk etmelerinin nedenlerini öğrenmek. Bir memnuniyet formu ile eksiklerinizi öğrenip bunların telafisi ile müşterinizin karşısına tekrar gelebilirsiniz.

4. Değer önermelerini daha iyi ürün açıklamalarıyla vurgulayın

Sitenizin kullanıcı dostu olup olmadığına ve ürünlerinizin ne kadar popüler olduğuna bakılmaksızın, yararsız bir ürün açıklaması olduğu zaman dönüşüme engel olacaktır.  Müşterileriniz çevrimiçi alışveriş yapıyor; Ürünleri fiziksel olarak alamaz ve özelliklerini inceleyemezler. Sahip oldukları diğer alternatif (ürün incelemelerinin yanında) ürün görüntüleri ve açıklamaları yeteri kadar karar noktasını olumlu yönde etkileyecek kadar açık ve tatmin eder nitelikte olmalıdır.

Müşterilerinizi düşünün. Ürünü nasıl kullanacaklarını düşünün. Kişisel düzeyde onlarla bağlantı kuracak ilgi çekici açıklamalar oluşturun. Ürününüzün değer önerisini vurgulayan bir avantaj ifadesi kullanın.

5. Mevcut pazarınızı keşfetmeye devam edin

Birçok marka, kendi nişlerini keşfetmek ve kendi potansiyelini kullanmak yerine gelir üretimi ve gelir büyümesi için dış tedarik operasyonlarını önemser. Zaten bir iş sistemi ve oluşmuş bir işletme yapınız var, en iyi şekilde konumlandırarak fayda katabilirsiniz. Markanızı mevcut pazarınızda bir niş oluşturmadan genişletirseniz kaynaklarınızı boşa harcayacak, büyümenizi ve gelirlerinizi engelleyebilirsiniz.

Siz ve satış ekibiniz mevcut olan pazarınızı zaten biliyorsunuz. Bu aşinalıktan yeni beklentilere ulaşmak için müşteri tabanınızı genişletmelisiniz. Bu beş strateji ile e-ticaret şirketinizi hedeflediğiniz başarıya taşımak mümkün!

Author Profile

Cenk Pınarcı
İnternational Relations | Department for İnternational Trade - helping businesses | Digital Marketing Manager