SMS Pazarlama Nedir? 12 Adımda SMS Pazarlama İle E Ticaret Satışlarını Arttırın!

SMS Pazarlama Nedir? 12 Adımda SMS Pazarlama İle E Ticaret Satışlarını Arttırın!

SMS Pazarlama Nedir?

SMS pazarlama, işletmelerin izin tabanlı ve tercihe dayalı mesajlar aracılığıyla hatırlatıcılar ya da kuponlar göndererek iletişim çalışması yaptıkları bir pazarlama çalışmasıdır. Bu çalışma içerisinde tüm metin dosyaları 160 karakter olmalıdır. SMS pazarlama çalışması eğer ki doğru bir strateji ile birlikte uygulanırsa spam yerine verimli sonuçlar elde edilebilir. Ayrıca SMS pazarlaması izine dayalı bir pazarlama faaliyetidir.

SMS Pazarlamayı Kimler Kullanır?

SMS pazarlamasını genelde kullanan işletmeler ya da kurumlar şu şekildedir:

  • Eğitim kurumları
  • Spor salonları ve spa merkezleri
  • E-ticaret siteleri
  • Restoranlar
  • Siyasetçiler
  • Belediyeler
  • Perakende işletmeler

Kimlere SMS Gönderilir?

SMS pazarlaması, ürünlere ya da hizmetlere ilgi gösteren, merak eden ya da hatırlatılmak istenen kişilere uygulanır. Kişiye kendini hatırlatmak ya da web sitesine çekmek için uygulanan bir pazarlama taktiğidir.

Dünya çapında internete yalnızca evden erişim dönemi aşıldığı için müşterilerimiz artık net bir şekilde mobildeler. E-ticaret sitenizde olan ürünleri hedef kitlenize tanıtmak ve işletmenizi büyütmek istiyorsanız; mobil cihazlarda varlığını gösteren kitlelere ulaşmak stratejileriniz arasında büyük bir öncelik olabilir. İster mobil banner reklamlar, ister video oyunlarda görülen reklamlar, isterse QR kodları olsun kelimeyi ve kelime öbeklerini ya da yazıları mobil tüketicilere ulaştırma konusunda bir sınırlandırma yoktur.

SMS kampanyaları da bütün bu yollardan farklı olarak bir diğer alternatiftir.

İçeriği iletmek veya müşterilere sunmak için kısa mesaj kullanımı düşük maliyetli yüksek geri dönüşümlü bir pazarlama sistemidir. Düşük maliyetle oluşturduğumuz bu dönüşüm sistemini avantajlı hale getiren en büyük etmen iletilerin büyük bir çoğunluğunun müşteriler tarafından en hızlı sürede açılıp okunan iletiler olmasıdır.

Başarılı bir şekilde kullanıldığında mobil müşterilerle iletişim kurmak ya da müşterilerimiz ile bağ kurmak için etkili bir platform haline getirilebilir. Bu düşük maliyetlerle oluşturulan dönüşüm sisteminin en önemli tercih nedeni, hemen açılma oranının yüksek olmasıdır. Bunun da dönüşümü artıran en büyük neden olduğunu söyleyebiliriz.

Başarıyı sağlayarak dönüşümünüzü etkileyecek taktiklerinden bir kısmı aşağıda bahsedildiği gibidir.

1) Müşterilerinizi Teşvik Eden Teklifler Sunun

E-ticaret sitenize abone olanlara SMS’ler aracılığı ile kuponlar veya kampanyalar sunarak müşterilerinizin ilgisini çekebilirsiniz. Bu müşterilerinizin ailenizin bir parçasıymış oldukları hissini oluşturur.

2) Mesajınızı Kısa Tutun

Mesajların genelde yüzde doksandan fazlası üç dakika içinde okunur, bu yüzden yapmanız gereken 160 karakterle sınırlı bir mesaj oluşturmaktır. Bu kapsamda mesajınızın eksiksiz olduğundan emin olun ve değerlerinizi anlaşılır bir şekilde vurgulamaya özen gösterin. Böylece başarılı bir iletişim ile müşterileriniz e-ticaret sitenize motive olur.

3) Harekete Geçirici Mesajlarınız İçin Kullanabilirsiniz

Eğer indirim yapmak gibi bir hedefiniz varsa, bunu gerçekleştirebileceğiniz en etkili özel teklifleri dikkat çekici bir şekilde SMS ile müşterilerinize iletebilirsiniz.

Örneğin;

  • “Bugüne Özel %35 İndirim”
  • “Sınırlı Sayılar için Özel Teklifler”
  • “Hemen Al”

 4) Multimedya Mesajlaşma Servisi(MMS) Entegre Edin

160 karakterlik sınırlı bir alanınız olsa da müşterilerinize video klip ve resim göndermek için MMS kullanmak iyi bir tercih olabilir. Hatta müşterilerinize işletmeniz hakkında görsel bir görünüm sunan Youtube URL’leri dahi ekleyebilirsiniz.

5) Yarışmaları Etkileşime Dönüştürün

Bir yarışma düzenlediğinizde müşterilerinizi web sitenize veya sosyal medya bağlantılarınıza dahil edin. Müşterilerinizi alakalı sayfalarınıza bağlamak ve bağlantıları tıklamaya teşvik etmek için basit ve hızlı bir yoldur.

6) SMS ile Ağızdan Ağıza Pazarlama (Word Of Mouth Marketing) Oluşturabilirsiniz

SMS’ ler müşterilerinizin sosyal medya bağlantılarınızı paylaşmaya yönlendirebilirsiniz. Ağızdan Ağıza Pazarlama Yöntemi Ürününüzü en iyi şekilde reklamlamak için oluşturulacak en iyi yöntemdir.

7) Aciliyet Hissi Yaratın

Son tarih, son iki saat , bugüne özel ya da son gün gibi sınırlamalar koyarak SMS göndermek müşterilerinizin daha hızlı dönüş vermelerini ve bizim de daha hızlı sonuç almamızı yüksek oranda hızlandırır.

8) Kişiye Özel Teklifler İletin

Müşterileriniz için teklif oluştururken bunu kişiye özel hale getirin. Müşterileriniz doğrudan isimlerine gönderilen ürünlere daha fazla ilgi gösterir. E-ticaret sitenize abone olan müşterilerinizle SMS ile ilişki kurduğunuzda müşterilerinizin tercihlerine göre alakalı SMS’ leri isimlerini kullanarak hedefleyebilirsiniz.

9) SMS’lerinizi Sosyal Medya Kancası Olarak Kullanabilirsiniz

Sosyal medya sayfalarınızda sunduğunuz yarışma ya da çekilişleri müşterilerinize gönderdiğiniz SMS kampanyaları aracılığı ile tanıtın. SMS kampanya çalışmalarını kullanarak onları sosyal medya sayfalarınızda daha fazla kalmaları için yönlendirebilirsiniz.

10) Müşterilerinize Anket Gönderin veya Sorular Sorun

Müşterilerinize bir ürün veya bazı ürünler hakkında fikirlerini sorun. Sonuçlara sahip olduktan sonra bunları müşterilerinize SMS ile geri bildirim sağlayın veya sonuçları sosyal medya sayfalarınızdan birinde yayımlayın.

11) Gönderi Sayısı ve Zamanını Doğru Ayarlayın

Müşterilerinizin çalışma aralıklarından önce ve sonra ya da öğle yemeği gibi meşgul olmayacakları zamanları hedefleyin. Bu anlamda kural olarak mesajlarınızı sabah dokuzdan önce ve akşam dokuzdan sonra göndermeyin. Ayrıca; mesajlar doğrudan müşterilerin bireysel cep telefonuna gönderildiği için mesajları gönderdiğiniz saatler kadar hangi sıklıkta gönderdiğiniz de önemlidir. SMS gönderim sıklığı için ise haftalık bir tane ortalama için uygundur. Ancak; müşterilerinize iletmeniz gereken kampanya ya da hizmetlerinizle alakalı daha sık değişiklikler yapıyorsanız mesaj gönderim sıklığınızı buna göre ayarlayabilirsiniz.

12) Müşterilere Tercihlerini Sorun

Müşterilere ne zaman SMS almak istediklerini ve ne tür bilgi almak istediklerini sorun. Ardından SMS programınızı müşterilerinizin isteklerine uygun şekilde özelleştirin. Ardından SMS programınızı müşterilerinizin almak istedikleri zaman ve edinmek istedikleri bilgilere uygun şekilde özelleştirin.

SMS ve benzer e-ticaret entegrasyonları için ProjeSoft‘u inceleyebilirsiniz.