B2B’de Online Satışları Artırabilmek İçin Firmalar Hangi Detaylara Önem Vermeli?

Bakıldığında B2B ile B2C birbirinden farklı görünse de aslında benzeyen birçok özellikleri bulunuyor. Mesela ikisinde de ürün sayfası ya da ürün detayı birbirine çok benziyor. Satın alacak olan kişi ister son kullanıcı olsun isterse de toptancı olma ürün sayfasında görmek istedikleri şeyler değişmiyor. İkisi içinde eksiksiz, kafada soru işareti bırakmayacak şekilde hazırlanması gerekiyor. B2B’nin gözle görünür en büyük farkı, B2B çalışan firmalar direkt olarak şirketlerle temas halinde oluyorlar ve ellerinde bulunan ürünleri bu şirketi büyük sayılarda satıyorlar. Satış hacmi büyük olduğu için karşı tarafa çok net eksiksiz biçimde gerekli olan bütün bilgileri vermeleri gerekiyor. İşte biz de tam olarak bu yazımızda bu konuyu daha detaylı bir şekilde ele almaya çalışacağız.

Ürün Fotoğrafları

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazlarından bir tanesi sitede yer alan ürünlerin fotoğraflarının olmasıdır. Bu fotoğraflar aracılığıyla tüketiciler ürünlerin görüntüsünün ne durumda olduğunu anlayabilirler. Tabii ki ürün fotoğrafı olmalı deyince bir tane fotoğraf olmasından bahsetmiyoruz. Ürünlerinizin önden, arkadan, yandan 3 farklı görüntüleri olması sizin için faydalı olacaktır. Bunun yanında fotoğrafların çözünürlüklerinin yüksek olması ürünlerinizi daha rahat bir şekilde insanlara tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Şunu net bir şekilde oturtmalısınız ki, eğer ki ürünlerinizi müşterilerinize karşı göstermeye çalışmazsanız sürekli potansiyel müşteriler elinizden kayıp gidecek. Mutlaka müşterilerinizin ilgisini çekebilecek, onları şüpheye düşürmeyecek şekilde görsellerinizi e-ticaret sitenize yüklemelisiniz.

Açıklama Bölümü

Fotoğraf kısmını geçtiyseniz sırada açıklama bölümünü doğru bir şekilde hazırlamak var. Açıklama bölümü rakiplerinizden sıyrılmanız gereken bir bölüm. Öncelikle bu bölümde insanların baktığı zaman gözle göremediği şeyleri, teknik detayları aktarmak olmalı. Ürünlerin ne gibi şeylerden üretildiği, teknik özelliklerinin şu olduğu, tüketicilere nasıl bir kolaylık sağladığı, tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünü anlatan açıklama metinleri hazırlamalısınız. Ürün açıklama bölümünde gerektiği kadar yoğunlaştığınız takdirde muhtemelen tüketicinin kafasında hiçbir soru işaretine yer vermemiş olacaksınız. İşte en net ifadeyle müthiş bir ürün açıklama tam olarak böyle olmalı.

Destekleyen Belge 

Ürünleriniz hakkında ürünlerinizi destekleyen belgeler varsa bunları da ürün sayfasında paylaşmalısınız. Eğer ki anlatacağınız şeyler tek bir sayfaya sığmıyorsa bu bilgileri PDF üzerinden verebilirsiniz. Bu belgeleri öncelikle kendi sunucunuza yüklemeniz gerekiyor. Sunucunuza yükledikten sonra ürün sayfaları içerisinde ilgili olan ürünlere PDF linki sunabilirsiniz. Eğer ki müşterileriniz daha detaylı bir şekilde bunları incelemek isterse PDF dosyasını indirip öğrenmek şeyler hakkında daha kolay bir şekilde bilgi edinebilir. Peki siz bu durumda yine ne yapmış olursunuz? Tabii ki tüketicilerinizin işini kolaylaştırmış olursunuz. Şunu kesinlikle unutmayın, ortada yapılması gereken bir iş varsa olmasa da olur demeyin, müşteri belki bunu da görmek isteyebilir diye düşünün ve olması gereken bütün bilgileri ürün açıklama bölümünüze mutlaka ekleyin.

Video Ekleyin

Artık günümüzün trendi videolar. İnsanlar artık çok sık video izliyorlar. Bunun dışında tabii ki videoda, yazı ya da görsele göre müşteriye daha çok şey aktarabiliyor. Günümüz dünyasında ürünlerinizin özelliklerini anlatan video içeriklere önem vermeniz gerekiyor. Görsel ve açıklama bölümleriyle ürünleri tüketicinin zihnine sokmaya çalışırsınız. Ama işin içerisine videoyu da koyduğunuz takdirde tüketicinin zihninde canlandırmasını istediğiniz şeyi bu sefer tam olarak gözünün önüne getirmiş olursunuz. Bu yüzden mutlaka video içeriğe yatırım yapmalısınız.