Fiziksel Mağazanız İçin En İyi E-Ticaret Paketini Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Bir fiziksel mağazanız varsa ve artık siz de alışverişlerin dijitale kaydığını anladıysanız bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en uygun e-ticaret paketinin hangisi olduğunu anlayabilmek için paketleri incelemeniz ve bu paketlerin size sunduğu avantajları değerlendirmeniz gerekiyor.

Fiziksel mağazalarla, e-ticaret siteleri arasındaki en belirgin fark şu: insanlar fiziksel mağazada gelip istediği ürünü yakından inceleyebiliyor, dokunmak isterse dokunabiliyor. E-ticaret sitelerinin fiziksel mağazaya avantajı ise e-ticaret siteleri 7/24 satış yapma imkanına sahip. E-ticaret sitesi gecenin 03.00’de de açık öğlen 17:00’ de de açık. Anlaşılan siz iki türlü ticaretinize devam etmek istiyorsunuz. O zaman dikkat etmeniz gereken bazı detaylar bulunuyor. E-ticaret sitesi üzerinden de satış yapmak istiyorsanız sizin için en doğru e-ticaret paketini seçmeniz gerekiyor. Hadi o zaman artık nelere dikkat etmeniz gerektiğini anlatmaya başlayalım.

Arama Motoru Uyumu

E-ticaret altyapınızdaki en hassas konulardan bir tanesi sitenizin arama motoru ile uyumlu olmasıdır. Oluşturduğunuz e-ticaret sitesinin arama motorları tarafından doğru bir şekilde indekslenebilmesi ve site üzerindeki içeriklerinize SEO çalışması uygulayarak organik trafik elde edebilmeniz sizin için hayati önem taşır. O yüzden e-ticaret paketini satın almadan önce dikkat etmeniz gereken ilk nokta e-ticaret paketinin arama motoru ile uyumlu olmasıdır.

Pazaryeri Entegrasyonları

E-ticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken bir başka konu pazaryeri entegrasyonlarıdır. Pazaryeri entegrasyonları, internet üzerinden satış yapmak ve yeni kitlelere ulaşabilmek için oldukça etkili kanallardır. Pazaryerlerine girerek, girdiğiniz pazaryerinin kitlesine ulaşıp buradan ürünlerinizi satabilirsiniz. Pazaryerlerinde tek tek mağaza açabilirsiniz ama şöyle bir sıkıntıyla karşılaşacaksınız: bütün ürünlerinizi tek tek girmeniz gerekecek. İşte alacağınız e-ticaret paketi burada devreye giriyor. Alacağınız e-ticaret paketinin pazaryeri entegrasyonu sunuyor olması ürünlerinizi hızlı bir şekilde listelemenizi sağlar. Bunun haricinde e-ticaret paketi, pazaryerinde mağaza açma ve listeleme ücretleri konusunda da size yardımcı olması gereklidir.

E-Posta, Blog ve Sosyal Medya Araçlarını Sunuyor Olması

İnternet üzerinden satış yapmayı düşünüyorsanız en çok önem vermeniz gereken konulardan bir tanesi de pazarlama çalışmalarıdır. Seçeceğiniz e-ticaret paketinin size e-posta, blog, ve sosyal medya araçlarını sunuyor olması sizin için önemli.

E-posta sunuyor olması size, abonelikler toplayarak o kişilere kişiselleştirilmiş mail atmanızı sağlar. Blog içerik size sitenize daha fazla kişi çekmenizi ve hazırladığınız blog içeriklerini bültenlerinizde abonelerinize yollamanızı sağlar. Sosyal medya araçları ise sitenizde bulunan bazı sayfaların veya ürünlerin sosyal medya mecralarında paylaşılmasını sağlar.

Raporlama Analiz Araçları

E-ticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken bir başka konu da raporlamadır. İnternet üzerinden satış yapan kişilerin, pazarlama ve satış çalışmaları sonrasında birtakım ölçümlemeler yapması gerekir. Bunun için kullanabileceğiniz tabii ki başka araçlar bulunuyor ama e-ticaret altyapı paketinizin içerisinde bunun da yer alması daha hızlı ve daha kolay bir şekilde ölçümleme işlemeni yapmanızı sağlar.

Sanal POS

E-ticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken bir başka konu da sanal POS çözümleridir. Size paket sağlayan işletmenin, farklı ödeme seçenekleri sunmasının yanında farklı ödeme sistemi sağlayıcılarıyla da iş birliği yapıyor olması gerekir. Bu sizin şöyle önemlidir: sitenize daha farklı alternatifler eklemenizi sağlar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir