E-ticaret

Girişimcilerin Şirket Kurarken En Sık Yaptıkları Hatalar

Bir işe başlarken, üstelik bunu ilk defa yapıyorsanız düzinelerce hata yapabilirsiniz çünkü düşünecek çok şey ve alınacak çok fazla kararınız olacak.  Ancak iş sonunda alacağınız tatmin, başlangıç aşamasında yaşadığınız risklerden çok daha ağır basacak. Yani, gösterdiğiniz sabır ve azimle istediğinize ulaşacaksınız.

Şimdi size, girişimcilerin şirket kurma aşamasında en sık yaptığı hatalardan söz edeceğim, bunlardan kaçının, yapmanız gerekenleri dikkate alın.

1-Düzgün Bir İş Planının Olmaması

İş planı, ister iş kurma aşamasında olun isterseniz kurulu bir işiniz olsun çok önemli bir faktördür. İş planınız, o an bulunduğunuz noktayı, ulaşmak istediğiniz hedefe götürecek ve hedefe varmanızda size rehberlik edecek olan haritanızdır. İşinizin ne olduğu, çalışma ortamınız, kısa ve uzun vadedeki hedefleriniz ve hedefe ulaşmak için kullanacağınız araç ve yöntemlerinizin tümünü oluşturur.

Sizin için bir kontrol mekanizmasıdır, işin tüm aşamalarında neyin doğru neyin yanlış olduğunu gösterir. Aynı zamanda bir iletişim aracıdır, rekabet şartlarını, yönetim ve insan kaynaklarını analiz eder.

Evet planlama yapmak sıkıcıdır ama yapmadığınız takdirde, işi ışıkta yapmak varken karanlıkta faaliyet göstermeye çabalayacaksınız. Şirketinizi kurma aşamasında, detaylı ve titizlikle hazırlanmış bir iş planınızın olması, belli hedefler koymanızı ve stratejinizi belirlemenizi sağlayacaktır. Bunu yaparken, iş planınızın güncel olmasına dikkat edin.

2-Pazar Araştırması Yapmamak

Bir projenizi gerçekleştirmiş olabilirsiniz. Hayata geçirdiğiniz projenizi pazara götürmeden önce ilk olarak pazarı öğrenmelisiniz. Bu size rakipler hakkında bilgi akışı sağlarken aynı zamanda pazarın şu anki durumundan ve geleceğinden haberdar olmanızı sağlayacak. Bu şekilde gerçekleşmesi muhtemel durumlara hazırlıksız yakalanmamış olacaksınız. Tüketicilerinizin üründen ve pazardan ne beklediğini ancak bu şekilde görebilirsiniz.

3-Yanlış Fiyat Stratejisi

Fiyatlandırma, e-ticarette rakiplerinizle rekabet edebilmeniz için en önemli unsurlardan birini oluşturuyor. Satacağınız bir ürünü diğer firmalar da satıyorsa eğer, doğru bir fiyatlandırma stratejisi uygulamanız hayat kurtarabilir. Diğer firmaların sizde de olan bir ürünü ne kadara sattıklarını ve nasıl bir stratejiyle ilerlediklerini bilmelisiniz.

Kendi üretiminiz olan bir ürünün fiyatlandırma stratejisi de çok önemlidir. Fiyatı çok yüksek tutarsanız müşteriyi korkutup kaçırabilirsiniz ama düşük fiyat sunmanız da yüksek karlılık sağlayacağınız anlamına gelmiyor. Önemli olan ürününüzü ve hedef kitlenizi iyi tanıyor olmanız.

4-Hedef Kitleyi İyi Tanımamak

Hedef kitlenizin kim olduğu anlamak ve tanımak, başarılı bir pazarlamanın hayati bir parçasını oluşturuyor. Sadece pazarlama bütçesi oluşturarak ve her şeyden biraz deneyerek bu işi bitiremezsiniz. Hedef kitlenizin kim olduğu, onları nerede bulacağınız ve yapacağınız pazarlama faaliyetlerine nasıl tepki vereceklerini bilmelisiniz. Aksi takdirde kör dalış yapmış olursunuz.

 5-Büyümekte Aceleci Davranmak

Bir iş kurduğunuzda işi hemen büyütmek istersiniz, hele bir de işler biraz iyiye gitmeye başladıysa biraz erkenci davranmak isteyip yeni atılımlarda bulunabilirsiniz. Bu durumda başarılı olmak sizi tetikleyecektir ve kısa sürede daha fazlasını istemenize neden olacaktır. İşin heyecanına kapılmadan önce düşünmeniz gereken birkaç nokta var.

-Altyapınız yeterince sağlam mı?

-Finansal anlamda bu büyümeyi karşılayabilecek düzeyde misiniz?

-Şirket yönetiminiz sağlam mı?

-Çalışanlarınız arasındaki düzen iyice oturdu mu?

 

Bu soruları kendinize cevaplayarak ve eksik olan noktalarınızı karşılayarak bir büyümeye gitmeniz çok daha doğru olacaktır. Hem şirket yönetimi konusunda hem de finansal açıdan büyümeyi iyi takip etmelisiniz ve ilerleyişinizi kontrol altına almalısınız. Aksi durumda iş hizmetinizin kalitesi düşmeye başlayacaktır ve şirketinizin yönetim biçimi net bir şekilde belirlenmediği için şirketteki disiplin ve bunun bir sonucu olarak verimlilik de otomatik olarak düşecektir.

Kısacası, ayağınızı yorganınıza göre uzatın. Aksi takdirde elinizdeki yorganı da kaybedersiniz.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.