E-ticaret, Sosyal Medya Yönetimi

Instagram E-Ticaretiniz Sizin Düşündüğünüzden Daha Hızlı Büyütür

Kar marjlarının düştüğü, ticaretin zorlaştığı ve verilen reklam maliyetlerinin her gün arttığı bu dönemde herkes sosyal medya ve öneminden bahsediyor. Herkes içerik paylaşımından bahsederken Instagram’dan reklam dışında (Türkiye’de yeni açıldı) nasıl satış yapılacağından kimse bahsetmiyor. Yeni bir kavram olduğu için maalesef kimsede etkili bir Instagramdan satış yöntemi yok.

Burada yapılabilecek pek çok iş varken önce Instagramı inceleyelim. 9 Nisan 2012 Instagram için bir dönüm noktasıydı. Facebook 1Milyar USD gibi bir fiyata satın aldı.  Instagram’ın büyüme eğrisi o zaman hızla yükselmeye başladı. Günümüzde değeri 100Milyar USD. 25 milyon firmanın hesabı var ve 2 milyon firma reklam için para veriyor.
Peki burada asıl soru şu: Bu kadar büyük bir topluluğun kullandığı bu sosyal medya platformunun şirketimize satış ve müşteri getirmek için nasıl kullanmalıyız?
Instagram üstünden siteye kaliteli trafik çekmenin adımları herkes tarafından bilinen konular ve bunlar hiçbir zaman sır olmadı.

  • Satılacak ürün grubu ile ilgilenebilecek ilgili kullanıcılardan oluşan bir takipçi grubu oluştur ve bunu büyüt.
  • İçerik yanında ürün de paylaş ve sitene trafik çek.
  • Gelen kaliteli trafiğe ürün sat.

Burada en zor olan kısım birinci madde. Peki burada ne yapılabilir? Sonuçta doğru hedef kitlesine etkili bir yöntem ile ulaştıktan sonra işin büyük kısmı sağlanmış oluyor.

1. Oluşturulacak içerikler gösterilen kitlenin ilgisini çekmeli ve daha da önemlisi onların tepki vermesi sağlanmalı: Yani yorum veya like yapmalılar. Bu zaten bir sır değil fakat bunun için ne yapılmalı?

  • Öncelikle hedeflenen kitle iyi seçilmeli (statista.com a göre Instagram’ın kullanıcılarının büyük kesimi 18-44 yaş arası ve %68’i kadın). Burada amaç e-ticaret için potansiyel oluşturacak doğru kişileri hedefleyebilmek.
  • Hedefleme yapıldıktan sonra eldeki örneklere bakarak bu kitlenin dikkatini çekecek içerikler için dikkatli ve doğru analizler oluşturulmalı.

2. Oluşturulacak içerikler ve kitle hedefi için rakipleriniz kullanmaktan çekinmeyin. Elinizdeki en ucuz veri rakiplerinizin paylaşımları ve aldıkları yorum ve like sayılarıdır. Burada yapılan doğru bir analiz işin yönünü belirleyecektir. Burada analiz edilirken aynısının kopyalanması veya değiştirilip kullanılması konusu asla anlaşılmamalı. Önemli olan eldekini geliştirmektir.

3. Instagram insanların görsel yönlerine hitap eder (Resim ve video). Dolayısı ile paylaşılacak içerik sizin müşterilerinize / takipçilerinize vereceğiniz mesajı içermeli. Burada en önemli kıstas içerik kullanıcının algısına hitap edecek kadar zekâ dolu bir yapıda olmalı. Örnek vermek gerekirse: Bir battaniye resmi paylaşmak yerine bir kedi veya köpeği bu battaniye ile örterek resim çekip paylaşmak çok daha etkili bir sonuca sebep olacaktır.

4. Instagramda müşterinin dikkatini çeken en önemli yeniliklerden birisi de kısa videolardır. Pek çok firmaya bakarsanız burada prodüksiyon ile yapılmış zeka kokan içerikler paylaştıklarını görebilirsiniz. Buradaki başarınız size ilgili takipçi olarak dönecektir.

5. İlgili takipçi kazanmanın bir diğer yolu da Instagram üstünde kaliteli bir biyografi oluşturmaktır. Buradan sizi takip etmeye başlayan potansiyel müşterileriniz muhtemelen sizi ilk kez burada göreceklerdir. Ve burada vereceğiniz etkili tek cümlelik bir mesaj sizi tercih sebebi yapacaktır (Yukarıda da değindiğim gibi Instagram üstünden 25M kurumsal hesap var). Örnek vermek gerekirse bir bayan mayo üreticisi Instagram’da kendini tanıtan cümlesi : “Luxury swimwear made for women by women to create a more enjoyable swimsuit “. Tek bir cümlede nerede ise bir parafa sığacak bir ifade var.

6. Çok büyük bir kesim Instagram’da #keyword ile arama yapmaktadır. Burada doğru içerik paylaşan her firma kolay bir şekilde müşteri / takipçi kazanmak için abartmadan etkin şekilde bu kelimeleri paylaşımında tutmaktadır.

7. Instagram size resim ve video paylaşma imkanı vermektedir. Yapılan pek çok çalışma içinde insan olan resimlerin diğerlerinin aksine çok ama çok daha fazla dikkat çektiğini göstermektedir. Bunun sebebi de insanların ürünleri birileri tarafından kullanılırken görmeleri hayal etmelerinden çok daha kolay olduğu içindir.
Bu ayrıca potansiyel müşterilerin ürünleri ve dolaylı olarak da markayı içselleştirmesini sağlayacaktır.

8. İnsanların Instagramı diğer kullanma sebebi ise içlerindeki merak duygusudur. Bu duyguyu tatmin etmek içeriklerin etkileşim oranını artırır. Mesela bir reklam veya içrik paylaşıldığı gibi bu içeriğin oluşturulma safhalarının da paylaşılması insanların ilgisini çekmektedir, hatta bazen içerikten bile çok çekebilmektedir. Bu yüzden oluşturulacak içeriklerde bunlar asla göz ardı edilmemeli ve kullanılmalıdır.

9. Kullanıcıların kendilerini firma postlarında görmeleri veya firmaların bazı postlarda kullanıcı / takipçilerini paylaşmaları çok etkili bir paylaşım yoludur. Bu takip eden herkesin ister istemez bağlılığını artırmaktadır.

10. İnsanlar sitenizden ürün alırken üründen çok hikâye satın almak isterler. Bu onların tatmin duygusuna hitap edecektir. Dolayısı ile Instagramda bu duygu göz ardı edilmemelidir. Gerçek hayat ve hikayelere yer vermek ilgili kitle oluşturmakta çok etkili bir yol olmaktadır.

Projesoft olarak sadece e-ticaret yazılımları satan bir firmadan çok müşterilerimiz ile kol kola çalışan onlar için alt yapı çözümlerinden çok satış ve satış sonrası için iş akışları üreten bir firmayız. Bu da bizi Instagram dahil tüm süreçlerin merkezinde bir çözüm ortağı yapmaktadır.

Author Profile

Yüksel Eminoğlu
Yüksel Eminoğlu
ProjeSoft Kurucu Ortağı - Bilgisayar Mühendisi