Küçük İşletmeler SMS Pazarlamasını Nasıl Kullanabilir?

E-ticaret firmaları için konu pazarlama olunca yararlanabilecekleri birçok farklı dal bulunuyor. Bu dalların içerisinden bir tanesi de SMS pazarlaması. İşletmenizin kampanyalarını, müşterilerine sundukları fırsatları SMS ile gönderme yöntemini birçok firma kullanıyor. Küçük işletmelerde bu yöntemden faydalanarak müşterilerine rahatlıkla ulaşabilir ve cirolarını artırabilirler. Şunu da atlamamak gerekir ki, her pazarlama çalışmasının kendine göre farklı dinamikleri bulunuyor. Tabii ki bunun içerisinde SMS pazarlaması da yer alıyor. O zaman SMS pazarlaması yaparken dikkat etmeniz gereken şeyleri anlatmaya başlayalım.

SMS Pazarlaması Yapabilmek İçin Kurallarını Öğrenin

Daha önceki yıllarda işletmeler, kullanıcılara rahat rahat mesaj atabiliyorlardı. Ama artık o dönem bitti. Artık SMS pazarlamasını uygulayabilmek için müşterilerinizin onayını almanız gerekiyor. Eğer ki onay alınmadan SMS gönderilirse bu hatalı davranışından dolayı işletmeye bazı yaptırımlar uygulanabiliyor. Bu yüzden öncelikle bu pazarlama yöntemini kullanabilmek için tüketicilerden izin almalısınız. Aslına bakıldığında bu uygulama sizin için zararlı gibi gözükse de sizin için şöyle bir avantajı bulunuyor: SMS’leri sadece sizinle ilgilenen kişilere göndereceğiniz için alacağınız dönüşümler daha fazla olacaktır.

160 Karakter Sınırını Aşmayın

SMS pazarlama çalışmalarında uzunca metinler yazmanız size bir şey sağlamaz. SMS’in karakter limiti 160 karakter olduğu için istesiniz de 160 karakteri aşamazsınız. Ama bunu yapamıyorum diye +2 SMS gönderme gibi gereksiz SMS’ler göndermemelisiniz. İnsanlar zaten okumak istemiyorlar, onları bir de uzun uzun anlatıp kaçırmayın. Derdiniz ne ise derdinizi net ifadelerle kısa bir şekilde anlatmalısınız. Yaptığınız kampanyaları ya da sunduğunuz fırsatları özet bir şekilde anlatıp hareket geçirici bir yönlendirme ile bitirmelisiniz. Aslına bakıldığında SMS pazarlamasının amacı da tam olarak bu şekilde. Yani yapılması gereken şu: tüketiciye gerekli bilgiyi ver ve harekete geçirici yönlendirmeyi sağla. Bunu uyguladığınız takdirde zaten sizin hizmetlerinizle ya da ürünlerinizle ilgilenen kişiler bağlantınıza tıklayıp ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi inceleyecektir.

Zamanlama Önemli

SMS pazarlaması için belki de en önemli nokta burası. Müşterilerinize attığınız SMS’lerin zamanlaması çok önemli. Genelde direkt olarak alacağınız dönüşümleri etkileyen nokta müşterilerinize attığınız SMS’lerin zamanlaması oluyor. O yüzden burada şuna dikkat etmelisiniz: müşterilerin en çok alışveriş yaptıkları saat aralığı nedir? Bu sorunun mutlaka ama mutlaka bulmalısınız. Peki bunu nasıl bulabilirsiniz? Tabii ki e-ticaret sitenizde bulunan metrikleri inceleyerek. Burada müşterilerinizin alışkanlıklarını anlayıp, alışveriş gerçekleştirilen saatleri iyice öğrenmelisiniz. Tabii ki bu zamanlamalar her müşteri grubunda farklı dilimler gösterebilir. Bunun dışında bulunduğunuz sektör de farklılık yaratabilir. O yüzden sizin yapmanız gereken metrikleri anlamak olmalı. Unutmayın, metrikleri anlamak cironuzu değiştirecek.

Call to Action Eklemelisiniz

Attığınız SMS’den dönüşüm alabilmeniz için olmazsa olmazlardan bir tanesi de call to action eklemek olmalı. Attığınız SMS’in sonuna web sitesine yönlendirme ya da telefon numarasına yönlendirme olmalıdır. Tüketiciler size ulaşabilmek için internet üzerinden arama yapmaya yönelmemeliler. Böyle bir durumla karşı karşıya kaldığınızda hemen empati yapın. Sizin önünüze böyle bir şey gelse siz uğraşır mıydınız? Evet evet siz de fark ettiniz. O yüzden onların işini kolaylaştırın ve SMS’in sonunda harekete geçirici bir bağlantı ekleyin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir