E-Ticaret Blogu

E-ticaret

Müşterilerinizin Verileri ile İşletmenizde Yapabileceğiniz Geliştirmeler Nelerdir?

E-ticaret işi yapıyorsanız müşterilerinizle ilgili veriler toplamak sizin için oldukça önemlidir. Öncelikle bu verileri toplamanız gerekir. Sonrasında ise bu verileri inceleyip detaylı bir analiz yapmanız gerekir. Son olarak ise analiz sonucunda yapmanız gereken geliştirmeleri ve yeni stratejileri oluşturmanız gerekir.

Müşteri verilerinden kasıt, müşterilerinizin adı, soyadı ve e-maillere değil tabii ki. Müşterilerinizin siteniz üzerinde yaptığı aktivasyonlar, davranışları, ilgi gösterdiği ürünler gibi daha ince detaylara göz atmanız gerekiyor. Bu verileri elde edebilmek için müşterilerinizle daha fazla iletişim kurmak ve onların yaptığı hareketleri daha detaylı bir şekilde incelemek gerekiyor. Bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra zaten elinizde daha incelenebilir bir veri oluşacaktır. İşte peki sonrasında neler yapmalısınız bu yazımızda bundan bahsedeceğiz. Öyleyse neler yapabileceğinizi anlatmaya başlayalım.

Müşterilerinizin Alışveriş Yaptığı Zaman Aralığını Öğrenebilirsiniz

E-ticaret sitenizde istatistik takibi yaparak müşterilerinizin hangi zaman aralığında daha fazla alışveriş gerçekleştirdiğini öğrenmelisiniz. Google Analytics üzerinden müşterilerinizin hangi zaman aralığında daha aktif olduğuna öncelikle bir göz atmalısınız. Bunun dışında müşterilerinizin hangi zaman aralığında daha çok sipariş verdiğine de göz atmalısınız. Google Analytics üzerinde bir aylık zaman dilimini seçerek bu zaman müşterilerinizin verdiği reaksiyonları analiz etmeye başlamalısınız.

Özel Gün Çalışması Yapabilirsiniz

Müşterilerinizin gerçekleştirdiği alışverişler onların özel günleri hakkında da fikir edinmenizi sağlayabilir. Örneğin İstanbul’da yaşayan bir kişinin Ankara’ya gönderilmek üzere bir çocuk ürünü aldığını varsayalım. Size o müşteriyi takibe alabilir ve yine bir sonraki sene o güne 1 ay kala o müşteriye oyuncak önerilerinde bulunabilirsiniz. Müşterinizin o ürünü neden aldığını anlamaya çalışarak ona göre o müşteriye tekrar yeni hatırlatmalar yapabilirsiniz. Bu tarz yaptığınız takipler müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanızı sağlar. Onlar için özel olan şeyler hatırlıyor olmanız aranızda bir bağ oluşmasına yardımcı olur.

En İyi Müşterilerinize Ödül Verebilirsiniz

Müşterilerinizi adım adım izlemeye başladığınızda, onların e-ticaret siteniz üzerindeki hareketlerini daha yakından gözlemleyebilirsiniz. Alışveriş için düzenli olarak sizi tercih eden müşterileri belirlemeniz onlara daha fazla özel ilgi, alaka göstermeniz onları sadık müşteriye çevirebilmek için bir adım olacaktır. Bu müşterilerinize özel fırsatlar ve kampanyalar sunarak onları biraz daha ayrıcalıklı bir hale getirebilirsiniz. O yüzden bu verileri en doğru şekilde analiz edip size en sadık olan müşterilerinize bambaşka özel fırsatlar sunmanız onların müşteri memnuniyetini artıracaktır.

En Çok Sevilen Ürünlerinizi Öğrenebilirsiniz

Müşterilerin verilerini takip ederken size en çok yarar sağlayacak şeylerden bir tanesi de e-ticaret siteniz üzerinde en çok ilgi gösterilen ürünlerini öğrenmek olacak. Öncelikle Google Analytics üzerinden en çok ziyaret edilen ürün sayfalarınıza göz atabilirsiniz. Bunun dışında en net anlayabileceğiniz sistem ise en çok sipariş aldığınız ürünleri incelemek olmalı. Sonrasında e-ticaret sitenizin ana sayfasında “en çok satanlar” şeklinde bir bölüm oluşturabilir ve ziyaretçilerinizi bu bölüme yönlendirebilirsiniz.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.