Neden E-Ticaretiniz İçin İlk Önce Amazon FBA’ye Başlamalısınız?

Neden E-Ticaretiniz İçin İlk Önce Amazon FBA’ye Başlamalısınız?

Yeni E-Ticaret Serimizi tanıtacağımız şu sıralarda, birçok soru ile karşılaşıyoruz. Shadow Factory VR Agency’deki Carlos’dan aldığımız bir soru:

Neden öncelikle ürünlerimizi Amazon FBA’ya koyuyoruz? FBA ile başlamanın en önemli faydası ne olurdu? FBA’nın ötesine geçip çıkmanın yararı ne olurdu? E-ticarete giriyor ve ürünleri ilk defa satıyorsanız, bu da ideal bir adım olabilir mi? Buna ne kadar zaman ayırmalıyım?

Güzel soru Carlos  – videosunu bu şekilde hazırladık ve metni de aşağıdaki şekilde derledim.

İlk e-ticaret işime 2004 yılında başladım. O zaman, Amazon’un üçüncü taraf satıcılara henüz açık olmadığını düşünüyorum. Her neyse, o zamanlar eBay farkında olunan fakat görmezden gelinen bir durum idi. Ortaklarım ve ben insanları kendi web sitemizi satın alımı gerçekleştirmeye çalıştılar (Çevrimiçi Mağazalar – hiç kullanan oldu mu?), ancak trafiği alamadık. Bir e-ticaret forumunda birisi eBay’de listelememiz gerektiğini söyledi.

Carlos’a benzer bir tepki – kendi web sitemizdeki trafiği istemeyiz mi? Amazon müşterisi için  “kim olduğu belirsiz” bir isim olmaktansa insanların bizleri tanımasını istemez miyiz?

Soru ve endişeyi anlıyorum ama –

Neden Amazon FBA’de Başlamalı? Burası Müşterilerin Olduğu Yer

E-ticaret işinize ilk başladığınızda, müşterileri mümkün olan en kısa sürede almak istersiniz. Verileri toplamak istersiniz. Ürününüzü beğenip beğenmediklerini, fiyatlandırma stratejinizi vb.

Ciroya ve iş hacmine ihtiyacınız vardır. Akış almaya. Bu yüzden eBay günlerime geri dönüyorum – Birçok sorun yaşadım çünkü e-ticaret mağazamı listeden almak istiyordum. Bu yüzden bağlantıyı durdurdum ancak web sitem bannerımı, rengimi, markayı olabildiğince göstermek için sayfa şablonunu tasarlarım.

Platformlar, satıcının (veya alıcının) sitelerini terk etmesini istemez. Çünkü burada işlem gerçekleştiğinde, komisyonlarını yaparlar. Amazon bu bağlamda eBay ile aynıdır – ve Amazon sistemi çok daha fazla metalaştırılmıştır – yani kendi listenizi ve markanızı tasarlayamazsınız. Ben de Facebook’ta Myspace’i sevdiğimi söyleyerek insanlarla şakalaşıyordum. Ancak genel halkın Amazon ve Facebook gibi “sıkıcı” standart formatları eBay ve MySpace’e tercih ettiği görülüyor.

Bu yüzden kendi web sitemize ve markamıza fazla trafik çekemesek de –  bu ciroyu istiyoruz. Bu, fabrikamızdan daha fazla sipariş vermemize, fiyatımızı düşürmemize ve aynı zamanda ürünümüzü tanınırlığına imkan sağlıyor.

E-Ticarette Ciro Önemlidir

Satış hızının sağlanması e-ticarette önemlidir. Amazon revaçta ürünler istiyor çünkü daha fazla komisyon istiyor. Fiyatlandırma ile ilgili bir şey değil – hatta – daha yüksek fiyat – daha fazla komisyon yapıyorlar. En önemlisi, dönüşen bir girişe sahip olmak.

Ancak diğer bir taraftan, daha büyük hacimlerde dönerseniz, fabrikadan daha büyük miktarlar satın alabilirsiniz. Bu, dağıtım stratejinizde size daha fazla kaldıraç ve daha fazla esneklik sağlar.

Öyleyse, ciro elde etmek için en iyi yer neresi? Amazon FBA – ya da Amazon tabii ki – ama FBA programı, maksimum pozlama ve ciro elde etmek için olduğu yerler gibi görünüyor.

Ürün Doğrulaması Alın

Ayrıca, ürün üzerindeki hipotezinizi “test edebileceğiniz” yere gitmek istersiniz. Bir ürün hakkında “en iyi tahmininizin” doğru tahmin olduğunu sağlamak için.

Çoğu zaman bir girişimci işletme sahibi olarak, müşterinin ne istediğini bildiğimizi düşünüyoruz. Biz Steve Jobs’uz ve tüketicinin alışkanlıklarını onlara sormaya gerek duymadan tahmin edebiliriz.

Senin ve benim “altıncı hisse” sahip olmamızı istesem de, gerçek şu ki – çoğu kez “Bay Pazar”  (tüketici) hakkındaki hipotezimizle yanılıyoruz.

Peki, bu hipotezi test etmek için en uygun yer? Amazon!

Müşterileri var. Kendi web sitenizi yapmak ve ona trafik almak için bir ton para yatırmanıza gerek yok. Daha küçük bir üretim çalışması ve Amazon’da listeleme ile başlayabilir ve insanların beğenip beğenmediğini görebilirsiniz.

Satış gerçek veridir. Anketler kulağa güzel gelir, fakat birileri ürünü satın alana kadar tüm veriler değersizdir (bence).

Ciro Ve Doğrulamaya Sahip Olduktan Sonra – Çok Kanallı Devam Et

Amazon’da satış başarısına sahip olduktan sonra, çeşitlendirmeye başlayabilirsiniz. Ki ben, bizim E-ticaret serilerimizle yapmak için sabırsızlanıyorum. Ancak anahtar, ciroyu ve doğrulamayı elde ettikten sonra olması – daha önce değil.

Bu hatayı önceki e-ticaret işletmemde yaptım – Birden fazla kanala çok erken yayıldım. Bu kanalları kurmak ve sürdürmek için daha fazla zaman alacak – ve buna değer mi? Amazon FBA’daki nakit akışı kârınızın bir kısmını alabilir ve bu kanalı korumak için bir sanal asistana yatırım yapabilirsiniz.

Anahtar – yatırımı kâr ile yapmak!

Yine, yine de, başlamak, valide etmek ve para kazanmak için Amazon ve FBA programlarından yararlanıyoruz. İyi bir ürün yelpazesine sahip olduğumuzdan emin olduğumuzda; Walmart’a, Jet’e, kendi web sitemize (shopify, vb.) gidebiliriz.

Bir diğeri de Çin e-ticareti. Bu e-ticaret serisini almak ve Çinli tüketicilere satmaktan gerçekten heyecan duyuyorum. Ama önce, onlar Amazon’daki ilgiyi gözlemlemek istiyorlar.  O halde, Amazon satışlarımızın ve geribildirimlerimizin “sosyal kanıtı” nı alacak ve Çinli müşteriye gösterin. Amerika’da rağbet gören bir ürün olduğunu ve insanların söylediklerinin bu olduğunu söyleyin (çevirilerle ekran görüntüleri).

Bum, işte oradaki başka bir kanal.

Kendi e-ticaret işletmemiz için, Amazon FBA’nın sorunsuz geçtiğini ve çeşitliliğe güvendiğimiz zaman, diğer kanalı dikkate alacağız.

Yepyeni Bir Marka Yaratıyorsak – Kickstarter / Crowdfunding

Bazıları Kickstarter ve IndieGoGo gibi kitle fonlama platformlarından bahsetti. Bunu yapabiliriz – ama biraz farklı bir iş olurdu. Bu yeni ve yenilikçi ürünler için daha uygundur.

Bizim konseptimiz, tekerleği yeniden icat etmek değil. Biz pazarda iyi satış yapan bir ürünü, bazı yapıcı geri bildirimler ile geliştirmeyi amaçlıyoruz.

Eğer yepyeni bir ürün ve tasarım başlatıyor olsaydık, kitle fonlaması (crowdfunding) ilgi ve geri bildirimi almak için iyi bir yer olurdu. Birçoğu önce Kickstarter’a, ardından ürünlerini teslimi sonrasında Amazon FBA’ya ve daha sonra çok kanallıya gider.

Ne düşünüyorsun? Amazon FBA, E-Ticaret İşletmenize Başlamak İçin İyi Bir Yer mi?

Şimdi senin sıran. Önce Amazon FBA mı katılıyorsunuz?

Unutmayın, bu yazı 2017’nin yazındandır. Eğer bu blog 2004’te olsaydı, ilk olarak eBay, sonrasında birden çok kanal diyordum.

Buradaki ana kavram – tek kanalla başlamak ve bu kanalı seçerken, yaptığınız işi doğrulamak adına daha yüksek yatırım getirisi için en düşük yatırımın yapılmasını tavsiye ediyorum.

Yepyeni bir ürün varsa – Crowdfunding Kickstarter

Mevcut bir ürün, ama yeni bir marka – Amazon FBA

Tabii ki, bazı insanlar özel bir yeni web sitesi ve marka yapmak istiyorlar – ki bunu yapacağız (Amazon marka tescil için YAPILMALIDIR) – ama gerçek satış ve e-ticaret ilk önce Amazon’a gidecektir.

Kaynak: https://www.globalfromasia.com/amazon-fba-start/

E-İhracat‘a başlamak için Projesoft’u kullanabilirsiniz!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir