E-Ticaret Blogu

E-ticaret

Olumsuz Yorumlar İşletmelere Nasıl Bir Katkı Sağlar?

İşletmeniz için kötü geri dönüş alıyor olabilirsiniz. Hatta bu size zarar veriyor da olabilir. Ama olumsuz yorumların size sağladığı faydaları da göz önünde bulundurmalısınız. Küçük işletme, büyük işletme fark etmeksizin bu konuyu ciddiye almalısınız. Tabii ki gelen bütün geri dönüşler olumsuz olmayacaktır. Ama size gelen yorum soru sayısı sizin için büyük önem taşır. Çünkü etkileşiminiz fazla olduğunda daha fazla öne çıkacak ve daha fazla kişiye temas etme şansına yakalayabileceksiniz. Bu yüzden yorumlar sizin için çok önemlidir. İşletme sahibi veya pazarlamacılar olarak, insanları işletmeniz hakkında yorum yazmaya teşvik etmelisiniz.

İnsanlar Neden Yorum Yazarlar?

İnsanların % 47’si başkalarının kararına yardımcı olabilme amaçlı yorumlar yazıyor.

İnsanların % 18’i incelemelerinin sonunda tüketicilerinin satın alma kararına yardımcı olduğu için yazıyor.

Bu konuyu daha net bir şekilde açıklamak gerekirse insanlar kendilerinin duyulmasını severler ve bu şekilde kendilerinin önemli olduğunu hissederler. Yorumlar bu olaya aracılık edebilir.

Olumlu Yorumların Önemi

Olumlu geri dönüşlerin uzun vadede olumsuz geri dönüşlere oranla daha önemli olduğunu söyleyebiliriz. Zaten işletmelerin amacı olumsuz geri dönüşlerin, olumlu geri dönüşlere evrilmesidir. Bu da işletmenizin iyi bir ürün veya hizmete sahip olduğunu gösterir.

Günümüzde yorumlar, insanları satın almaya teşvik edebiliyor. Aslına bakıldığında yorumları okuyan kişiler, yorumları okumayan kişilere oranla çok daha yüksek oranda.

– Tüketicilerin % 87’si olumlu yorumlardan etkileniyor.

– Tüketiciler, üretici açıklamalarından daha çok müşteri açıklamalarına değer veriyorlar.

– İnsanların % 64’ü satın alma işlemi yapmadan önce müşteri yorumlarına bakıyor.

– Alışveriş yapanların % 83’ü yorumlardan etkileniyor.

İşletmelerin Olumsuz Yorumlara Cevap Vermesi İçin 4 Sebep

  1. Karar Değiştirme

Bazaarvoice tarafından yapılan araştırmaya göre 10 katılımcıdan 7’si, işletmelerin yapılan yorumlara geri dönüş sağladıktan sonra, fikrinin değiştiğini söyledi. Bunun haricinde potansiyel müşterilerin, işletmelerin müşterilerine geri dönüşte bulunduğunu gördükten sonra, daha fazla alışveriş yaptıkları anlaşıldı.

  1. Müşteri İlişkilerinizin Ne Kadar Harika Olduğunu Göster

Yapılan yorumlara geri dönüşlerde bulunmak, müşterilerinizi dinlediğinizi onlara değer verdiğinizi gösterir. Sosyal medya üzerinde müşteriler dinlenmelerine çok ciddi manada önem veriyorlar. Bunu da sizin sağladığınız geri dönüşlerle anlayabiliyorlar. En iyi şekilde müşteri hizmetini sunduğunuzu onlara göstermelisiniz.

  1. İçgörü Yakalayın

İşletmeniz hakkında yapılan olumsuz yorumlara geri dönüşte bulunarak hem etkileşim yaratabilirsiniz hem de buradan bir içgörü yakalayabilirsiniz. Gelen olumsuz yorumlar üzerinden kişilerle irtibata geçerek sorunlarının ne olduğunu tespit edebilirsiniz. Hemen arkasından da yaşadığı soruna bir çözüm bularak müşterinizi mutlu bir müşteriye evirebilirsiniz. Tabii ki bunu yaparken müşterinizin sorununun ne olduğunu tespit etmiş olup, bu problemi diğer müşterilerinizin de yaşamaması için gerekli önlemleri alabilirsiniz.

  1. Sorun Yaşayan Müşterilerinizle İlişki Kurun

Yaşadığı problemi size ileten müşterinize geri dönüşte bulunduğunuz için o müşterinin aklındasınız. Bu ilişkiye daha da kuvvetli bir hale getirebilmek için yapmanız gereken bazı hamleler var. Müşterilerinizle iletişim kurduğunuz durumlarda onların e-postalarını, sosyal medya hesaplarını ve telefon numaralarını almalısınız. Bu sayede kurduğunuz ilişkinin üzerine bazı şeyleri bina etme imkanına sahip olabilirsiniz.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.