E-Ticaret Blogu

E-ticaret, E-ticaret Rehberi

Özel Kutulama Markanıza Nasıl Değer Katar?

Marka çağında tüketicinin dikkatini çekmek için en ufak ayrıntıya dikkat etmeniz gerekiyor. Tüketicinin aklında yer edinmek için kargolayacağınız ürünlerde özel kutular kullanmalısınız.

Tarih kitapları gelecek yıllarda yaşadığımız dönem için ‘marka çağı’ yakıştırmasını yapabilir. Sosyal medya ile birlikte şahıslar bile markalaşmanın peşinde. İş dünyasından, sosyal yaşama kadar insanlar markalaşıp akılda kalmak için uğraşıyor. Markalaşma denilince akla hemen bu işin piri haline gelmiş Apple, Coca-Cola gibi firmalar geliyor. Bu firmalar logolarından, kutularına kadar her konuda marka değerini tüketicisine sonuna kadar hissettiriyor.

E-Ticaret dünyasının zorlu yollarında ön plana çıkmak için sizin de marka stratejinizi ince eleyip sık dokumanız lazım. Tüketici ile kuracağınız bağ marka sadakatine dönüşmeli. İnternet neredeyse herkese yükselmek için eşit şartları sunuyor. Yeter ki adımlarınızı doğru atmayı öğrenin. Çoğu E-Ticaret platformu sahibi için özel kutular ve kargo yöntemleri kullanmak ekstra masraf gibi görünüyor. Oysa araştırmalara göre özel kutu kullanan firmaların akılda kalma oranı % 20 oranında yükseliyor. Her 100 müşterinizin 20’si size sadık  ve sürekli tüketici haline gelirse kazanacağınız katma değerler yapacağınız harcamanın çok üstünde olacak.

Bu rehberde özel kutulama yaparak markalaşma yolunca nasıl ön plana çıkacağınızı anlattık.

1 – İlk Bakış Önemlidir

Sosyal ilişkiler için kullanılan ‘ilk bakış önemlidir’ kuralı aslında tüketici ve marka içinde aynı şekilde işliyor. Tüketici internet üzerinden verdiği siparişlerde genelde, tüketiciler standart kargo poşetlerine alışıklar. İnsanoğlu çocukluğundan itibaren görsel hafıza kadar dokunsal hafızaya da önem veriyor. Karşına gelen kutunun özel tasarımı tüketicinin ilk etapta ürüne verdiği ücretle ilgili değerlendirmesini olumlu etkileyecek. Teknoloji ve moda firmaları bu yöntemi yıllardır kullanıyor. Ülkemizde yemek sektöründeki firmalarda bu yönteme ayak uydurmaya başladı. Tüketici farklı bir kutuyla karşılaştığı zaman bu kutuyu incelemeyi seviyor.

2 – Kutu Açma Tecrübesi

YouTube üzerinde sayısız kutu açma videosu olduğunu fark etmişsinizdir. İnsanlar ürün incelemesinden önce kutu açma videolarını izleyip fikir sahibi olmayı seviyorlar. Aslında yine çocukluğumuzdan kalan bir bilinç altı alışkanlıkla karşı karşıyayız. Malum çocukken bize gelen hediyeleri sabırsızlıkla açmak için uğraşırken bir yandan da heyecanlanırdık. Özel kutu tasarımı kullandığınız zaman insanlar, tüm detayları görmek istiyorlar. Ürüne ulaşmadan önce kutunun her yanını inceleyip bunun fotoğraflarını çekmeyi seviyorlar. Yeterince özel bir kutu tasarımı yaparsanız sosyal medyada ve YouTube yer alırsınız.

3 – Ürünün Değerini Yükseltir

İnsanların kitapların kapağına bakıp karar vermek gibi kötü bir huyu vardır. Malum ünlü kitapların tekrar basımlarında kapak tasarımlarının tekrar tekrar değiştiğini görebilirsiniz. Ülkemizde de büyük beğeniyle izlenen Taht Oyunları kitabı ilk olarak 1999 yılında Türkiye piyasasına sürüldü. Dizi gösterime girdikten sonra başka bir yayın evi kitabın haklarını satın aldı ve diziye ait görsellerle tekrar kapak tasarımı yaptı. Sonuç olarak ilk basım neredeyse hiç satış yapmazken değiştirilen tasarım sayesinde kitap rekor kırdı.

İnsan psikolojisinin bu ön yargı sorununu avantaja çevirmek mümkün. Tüketici bir ürünü satın aldığı zaman eğer poşet içerisinde ürün teslim edilirse ‘verdiği parayı değmeyen’ bir ürün satın aldığını düşünüyor. Özel kutu tasarımı sayesinde insanlar ilk başta ödedikleri ücreti tamamen karşılayan lüks bir ürünle karşı karşıya olduklarını düşünüyorlar. Hatta araştırmalara göre kutunun içinden çıkan, çıkartmalar, şekerler vb ürünler söz konusu olduğunda tüketici ekstradan ödediği kargo ücretlerini bile umursamıyor.

4- Tekrar Kullanıma Uygun Tasarım Reklamınızı Sokağa Taşır

İnsanlar koleksiyon yapmayı ya da bir ürünü farklı amaçlarla kullanmayı severler. Örneğin ürünleri yolladığınız özel poşet ya da tekrar kullanıma uygun kutular sizin her daim reklamınızı yapacaktır. Tüketici bu ürünleri, günlük yaşantısı içerisinde kullanırken çevresindeki insanlara gösterir. El poşetlerini alışverişe giderken ya da arkadaşlarıyla buluşurken kullanır. Kısacası ürün kullanılmaya devam ettiği sürece, başka tüketicilerin de dikkatini çekmeye devam eder. Sonuç olarak markanız akılda kalır ve güvenirlik artar.

5 – Etkileyici Kutu Tasarımı Nasıl Olmalı?

Sattığınız ürünün çeşidine göre tasarım değişkenlik gösterebilir, yine de bazı temel kurallar her zaman geçerli. Örneğin logo ve markanızın sloganı mutlaka poşet ve kutu üzerinde yer almalı. Poşet ve kutu tekrar kullanıma uygun olmalı. Kutunun içinde özel yapım ve logonuzun olduğu ürüne saran özel kağıtlar kullanmalısınız. Kutu içerisinde, ürünün özelliklerini anlatan ufak bilgi kağıtları yer alması güvenirliği artırır. Kutu ve poşetin renkleri markanızın kurumsal özelliklerini taşımalı.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.