E-ticaret

Sepete Ekle Düğmesinin E-Ticaret Siteniz İçin Önemi

Sitenize gelen ziyaretçilerin ürünlerinizi satın alabilmesi için gerekli olan, sitenizin olmazsa olmazı diyebileceğiniz şey nedir? Bunun cevabı kesinlikle sepete ekle düğmesidir değil mi? Sepete ekle düğmesi ufacık bir detay gibi gözüksede sitenizin büyümesi için çok önemlidir. Bu makaleyi okuduktan sonra sepete ekle düğmesine yapacağınız basit bir güncelleme ile dönüşümlerinizin ne kadar arttığına siz de şaşıracaksınız. Siteniz için en uygun sepete ekle butonunu nasıl yaparsınız? O zaman bu sorunun cevabını size vermek için neler yapmanız gerektiğine göz atalım.

1) Sepete Ekle Butonunuzu Öne Çıkarın

Sepete ekle butonunuz için hangi rengin en uygun olduğu üzerine çok kafa yordunuz. Bazı kişiler sizin sitenize mavi rengin daha fazla dönüşüm getireceğini bazıları ise turuncu rengin daha fazla dönüşüm sağlayacağını söylediler. Ama gerçek şu ki bu işte tek bir gerçek yok. İnsanların yorumlarını dinlemek yerine sepete ekle butonunuzun rengini kontrast uyumu açısından seçmeyi deneyin.

Bu iki görüntü arasından seçim yapmanız gerekse hangi butonu tercih ederdiniz? Tabi ki ikinciyi seçerdiniz değil mi? Çünkü ilk görüntüde bulunan sepete ekle butonunun diğer öğelerle karışma ihtimali çok yüksektir. İkinci görüntüde bulunan sepete ekle butonu ise yanındaki butonlarla bağlayıcı bir kontrast oluşturur. Aynı zamanda müşterinin bunu farketmesi daha kolay bir hale gelir.

İpucu

Sitenize göre kontrast uyumlu rengi bulabilmek için renk tekerleğinden faydalanabilirsiniz.

Renk tekerleğini kullanarak birbirine en uyumlu renkleri görebilirsiniz. Örneğin kırmızıyla en uyumlu kontrast sağlayan rengin yeşil olduğunu farkedip sitenize yeni güncellemeler yapabilirsiniz.

2) Sepete Ekle Butonunuzun Büyüklüğü

Sepete ekle butonunuzun bulunması müşteriler için ne kadar kolaysa o kadar iyidir. Butonun büyüklüğü ne kadar fazlaysa müşterilerinizin farketmesi o kadar kolay olacaktır. Bu büyüklükten kasıt sepete ekle butonunun sitenizi kaplayacağı anlamına gelmiyor. Diğer butonlara oranla fark yaratacak şekilde olması yeterlidir. Ayrıca sepete ekle butonunuzun yanındaki kalabalığı azaltmak sizin daha fazla dönüşüm elde etmenizi sağlar. Bunun daha iyi anlaşılabilmesi için aşağıda bulunan iki görsele göz atalım.

Yukarıda bulunan iki görselden hangisi daha fazla ilginizi çekiyor? İkinci düğmenin daha fazla dikkat çektiği konusunda hemfikiriz sanırım. Ekrana baktığınızda gözlerinizin odak noktası nerede? Yüksek ihtimalle önce ürüne bakıp ardından sepete ekle butonuna yöneliyorsunuz.

İlk görselde ise ürünü gördükten sonra muhtemelen bir karışıklık yaşıyorsunuz ve bundan hoşlanmayacaksınız. Siteden kaçmak için daha önemli bir sebep kalmadı sanırım. İşte tam olarak tam anlatmaya çalıştığım şeyin iki farklı örneği budur. İkinci görselde butonun daha büyük ve etrafının dağınık olmaması müşterilerinizin butonu daha kolay farketmesini sağlıyor. Bu da müşterilerinizin zorlanmamasını ve rahatlıkla alışverişlerini gerçekleştirmelerini sağlıyor.

3) Tasarım

Sepete ekle butonunuzun daha fazla dönüşüm getirmesini istiyorsanız tasarım ayrıntılarını önem vermelisiniz. Düz bir sepete ekle butonu yerine, tüketicilerinizi satın almaya yönlendiren, butonunuzun üstüne gölge verdiğiniz bir buton kullanabilirsiniz. Bundan önceki bölümlerde olduğu gibi bu bölümde de iki farklı görsel üzerinden örneği inceleyelim.

A düğmesi, dümdüz bir sepete ekle butonudur. Tüketicilerini yönlendirmeyen sadece sitenin içinde bulunması gerektiği için yer alan bir sepete ekle butonudur. B düğmesi ise renk geçişleri bulunan, gölge verilen ve müşterisini butona yönlendiren bir sepete ekle butonudur. Müşterilerinizi bir ok işareti ile o butonun üzerine yönlendirdiğinizde yaşayacağınız değişimi siz de göreceksiniz.

Artık sitenize eklemeniz gereken sepete ekle butonunuzun nasıl olması gerektiğini biliyorsunuz. Bundan sonra top sizde. Keyifli satışlar!

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.