Yapay Zeka E-Ticaret’e Neler Katacak?

Yapay zeka hızla yükseliyor. İş dünyası bu yeni teknoloji sayesinde tarihin en önemli anlarını yaşıyor. Peki yapay zeka E-Ticaret dünyasına neler katacak?

Yapay zeka çağımızın en büyük teknolojik gelişmelerinden birisi. Bilim kurgu sineması yüzünden insanlık bu teknolojik gelişmeye korkuyla baktı. Oysa ki yapay zeka iş dünyası kadar, günlük hayatı da etkileyecek özellikler ve yenilikleri de beraberinde getiriyor. Öğrenebilen makineler ile birlikte yeni bir çağa başladık. Şimdiye kadar, insan ve hayvan zekasının sahip olduğu dünyada üçüncü bir akıl daha ortaya çıktı.

Yapay zeka, hızla öğreniyor, çözüm üretiyor ve hatta insanlarla yarışıyor. Bazı bilim insanları yapay zeka konusunda, kuşkucu olsa da öğrenen makineler geçtiğimiz yıllar içerisinde, bilgi yarışmalarını ve satranç maçlarını kazanmaya başladı.

Peki bir sonraki adım ne olacak?

İş Dünyasında Yapay Zeka ve İnsan Ortaklığı 

Sanayi devriminden bu yana insanlar, işlerini kaybetme korkusuyla yaşıyorlar. Her teknoloji bir iş kolunun yoğunluğunu ortadan kaldırıyor. Yapay zeka ise her konuya uyarlanabilecek sonsuz olasılıklardan oluşuyor. Yapay zeka destekli teknolojik ürünler, otomobil kullanabilir, hesap yapabilir, müşterilerle iletişim içerisine geçer ve hatta kişisel asistanınız bile olabilir.

Siri, Google Now, Alexa gibi teknolojilerle yapay zekanın emekleme modellerini günlük hayatımızda görmeye başladık. IBM başta olmak üzere bir çok firma, yapay zeka teknolojilerini iş dünyasına uyarlamaya çalışıyor. Yakın gelecekte çağrı merkezleri ve müzeler gibi insan iletişimine dayalı sektörler yapay zekanın nimetlerini daha fazla kullanmaya başlayacak.

Uzmanlar, yapay zekanın insanların işini elinden almaktansa onlarla ortaklaşa çalışması için gerekli altyapıyı hazırlamaya başlıyor. İnsan her zaman yapay zekanın fişini elinde tutarken, sorunlarını çözmek için bu teknolojiyi kullanacak.

E-Ticaret sektöründe, yapay zeka, akıllı müşteri ilişkisi, müşteri yönetimi, ürün tavsiyesi, stok yönetimi, tasarım gibi bir çok kritik konuyu üstlenecek.

Büyük Veri Ve Yapay Zeka Evliliği

Amazon ve Google gibi firmalar şimdiden yapay zeka testlerine başladı. Aslında farkında değiliz ama, YouTube’ta bize tavsiye edilen videolar, Google’da karşımıza çıkan siteler ve reklamlar bir yapay zekanın süzgeci sayesinde karşımıza geliyor.

Amazonda ise uygulanan indirimler, ana sayfa düzeni yine yapay zeka deneylerinin bir parçası. İşin heyecan verici sonraki adımı çağımızın petrolü olarak görülen büyük veri (Big Data) ile olan evlilik işe başlayacak. Milyonlarca internet kullanıcısı, yıllardır dijital dünyada parmak izlerini ve zihinlerinin bir parçasını bıraktı. Yapay zeka, büyük veriyi tüm işleme programları ve veri madencilerinden daha hızlı şekilde inceleyip yorumlayabilecek.

Ülkesel, bölgesel, şehirsel, semt ve ev bazından diye sıralanabilecek giderek ufalan adımlarla yapay zeka tüketicileri analiz edecek. Sonraki adım ise, reklamcılığın mantığını tamamen değiştirecek dijital büyü gibi işleyecek. Hayat tarzınız, yaşadığınız bölgenin koşulları, sizin psikolojik profilinize göre tam satın almak istediğiniz, ihtiyaç duyduğunuz ürünler ve hizmetler karşınıza çıkacak.

Tıpkı kişisel yardımcınız gibi çalışacak olan yapay zeka, ileri ki aşamalarda sizin için sipariş bile vermeye başlayacak.

Mobil Dünya, Yapay Zeka Ve İnternet Üçgeni

Özellikle E-Ticaret konusunda yapay zeka teknolojilerine şimdiden yatırım yapan firmalar kendilerini çok şanslı sayabilirler. İnsanlar, mobil cihazlar sayesinde bugün saatlerinde bile yapay zekanın ilk adımlarını kullanabiliyor.

Dijital yardımcılardan, randevularımızı ayarlamalarını, sağlığımızı takip etmelerini, sabahları bizi uyandırmalarını, e-postalarımızı kontrol etmelerini isteyebiliyoruz. Ülkemizde pek yaygın olmasa da, Siri, Alexa ve Google Now sesli olarak alışveriş yapılmasını sağlıyor. Yapay zeka insan ihtiyaçlarının algoritmasını çıkarıp, tüketiciye her zaman satın almak isteyeceği şeyler önerecek. Hatta mutfak alışverişi gibi zaruri ihtiyaçlarda, insanlara zaman kazandırmak için alışverişi otomatik yapacak.

Sevgililer günü, özel günler, doğum günleri, buluşmalar, duygusal yoğunluğa göre tavsiyeler derken, E-Ticaret’in en çok tercih edildiği bir çok noktada da yapay zeka tüketiciyi yönlendirecek. Özellikle artırılmış gerçekliğin nimetleriyle birlikte, yapay zeka tüketiciye kıyafet seçiminden, yeni kozmetik ürünlerine kadar bir çok konuda tavsiyede bulunacak.

5 yıl içerisinde yapay zeka ve alışveriş eğilimleri ayrılmaz ikili haline gelecek. Önümüzdeki 10 yıl içerisindeyse, yapay zekanın kişisel asistanımız gibi bizim için alışveriş yapmasına, bizi yönlendirmesine izin vereceğiz. Bu teknolojiye ekran yatırım yapan firmalar ise, geleceği şimdiden parselleyecek. Teknolojinin şirket bazından kişiselleştirilmesi, verilerin doğru işlenmesi ve tüketicinin güvenini kazanmak gibi konularda, erken yatırım yapan firmalar rakiplerine göre bir hali önde olacaklar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir