E-Ticaret Blogu

İçerik Pazarlama

Blog Yazılarında Başlığa Neden Önem Vermelisiniz?

Blog yazılarınızı daha dikkat çekici ve etkileyici bir hale getirmek için yapmanız gereken şeylerden bir tanesi de yazılarınızda kullandığınız başlıklara daha fazla dikkat etmektir. İnsanlar sizin yazdığınız yazının içeriğini linke tıklayana kadar göremezler. O zaman sizin ilk önce yapmanız gereken kullanıcıları linke tıklamaya sevk etmek olmalı. Yani insanlar ilk önce sizin yazdığınız başlığı görüyorlar. Bu yüzden daha dikkat çekici başlıklarınız yazılarınıza olan ilgiyi artırabilir.

Blog yazılarınızda attığınız başlıkları daha iyileştirmek için faydalanabileceğiniz farklı farklı teknikler bulunuyor. Ama bir de başlıkları atarken özellikle üstünde durmanız gereken bir nokta da bulunuyor. O da şu: sakın ha sakın clickbait yapmayın. İnsanları yanlış yönlendirmeyin. Bu hem güvenilirliğinize zarar verir hem de sosyal medya ve Google’daki görünürlüğünüze zarar verir. Bu yüzden mutlaka attığınız başlıkla yazdığınız içerik uyumlu olsun.

Kullanıcılara Sorular Sorun

Blog içerikleriniz için attığınız başlıklarda kullanıcılara soru sormak onların merak duygusunu kaşıyacaktır. Bunun üzerine çalışarak kullanıcıların ilgisini çekmeyi başarabilirsiniz. Başlığınızda soru sormanız aynı zamanda karşı tarafa şunu anlatır: bu içerikte demek ki bu sorunun cevabını yanıtlayacaklar. O konu ile ilgili olan kişiler bu içeriğinize muhtemelen daha çok ilgi gösterecektir. Çünkü o sorunu onlar da yaşıyor olabilirler ve sizin bu soruya cevap verdiğinizi düşünerek linke tıklarlar. O yüzden mutlaka blog yazılarınızda kullandığınız başlıklarda sorular sorun.

Sadece SEO Odaklı Düşünmekten Kurtulun

Sitenize gelen organik trafiği artırmak ve aynı zamanda Google’daki görünürlüğünüzü artırmak için SEO uyumlu içerikler yazıyor olabilirsiniz. Bu çalışmaları bırakmanızı söylemiyorum bunların haricinde  içerikler de üretmenizden bahsediyorum. SEO uyumlu içerik ürettiğiniz gibi kullanıcı odaklı içerikler de üretmelisiniz.

Başlıklarınızda Sayılara Yer Verin

Kullanıcılar listeli ya da sayıların bulunduğu içeriklere daha çok ilgi gösteriyorlar. Yazdığınız blog içeriklerinde sayılara yer vermek ve yazdığınız yazının bir liste halinde olduğunu karşı tarafa anlatmak merak uyandıracaktır. Aynı zamanda liste ya da sayı ifadelerine başlıkta yer vermek bir içeriğin ne kadar geniş, ne kadar kapsamlı, ne kadar bir bilgi sunduğunu da karşı tarafa aktarır. Buna örnek bir başlık vermek gerekirse, “Facebook Reklamlarında Dikkat Etmeniz Gereken 10 Faktör” gibi başlıklardan bahsediyoruz. Anlattığınız şeyleri ne kadar detaya indirdiğinizi, anlattığınız şeylerin ne kadar önemli şeyler olduğunu karşı tarafa vermelisiniz. Genelde bunlar uygulanmadığı taktirde içerik üreticileri istedikleri geri dönüşleri elde edemiyorlar.

Merak Uyandıracak Kelimelere Başlıkta Bulundurun

Başlıklarınızı daha ilgi çekici bir hale getirebilmek için insanlarda merak uyandıracak kelimeleri başlıklarınızda kullanabilirsiniz. Karşı tarafta merak hissiyatını hareketlendirebilirseniz, onları içeriğinize aynı sitenize çekmeyi başarabilirsiniz. İnternet kullanıcıları bir şeyleri kaçırmaktan nefret ediyorlar. Hatta bu bayağı onlarda stres yaratıyor. Onlar için merak uyandıran başlıklar attığınızda onu kaçırmamak için yine sizin hazırladığınız içeriğe bakmaya gelecektir. O yüzden blog yazılarında başlık konusunda en hassas nokta merak duygusunu tetiklemektir. Attığınız başlıklarla merak duygusunu tetiklerseniz birçok insanı sitenize çekmeyi başarabilirsiniz.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.