E-Ticaret Blogu

İçerik Pazarlama

Hakkımızda Sayfası Nasıl Yazılır? 4 İpucu

E-ticaret sitenizin ”Hakkımızda” sayfası, ziyaretçilerinizle daha derin bir düzeyde bağlantı kurmanızı sağlar. Bu bağlantıyı kurabilmek için ziyaretçilerinizin keyifle ve merakla okumak isteyeceği bir ”Hakkımızda” sayfasını nasıl yazabileceğinizi öğrenmeniz gerekiyor.

Bu yazımda ”Hakkımızda” sayfasının başarılı bir site için neden önemli olduğunu anlatacağım.

Neden önemli?

Bir ”Hakkımızda” sayfasını nasıl yazacağınızı öğrenmek ilk olarak önemsiz gözükebilir ancak buna dikkat etmeniz sitenize ve markanıza önemli yararlar sağlayabilir. Kökenleriniz, misyonunuz, vizyonunuz ve ekibinizle ilgili ayrıntıları paylaşarak, sitenizi görüntüleyen kişilerde güven yaratmış olursunuz. Güvenilir bir web sitesi, ziyaretçileri harekete geçirmeye teşvik eder ve SEO ve marka görünürlüğünüzü artırır.

Nasıl Yazılır? (4 temel ipucu)

Nasıl yazacağınıza gelince özgünlük, açık bir şekilde belirtilen değerler ve kolay bir şekilde bulunabilirlik önemlidir. Bu ögeleri birleştirmek, ziyaretçileri sadık müşterilere dönüştürmeye yarayacak bir ”Hakkımızda” sayfası oluşturmanıza yardımcı olur. Şimdi gelin sizin için hazırladığım 4 ipucuna göz atalım.

1. Sempati oluşturmak için hikayenizi paylaşın

Markanızın nasıl geliştiğinin ve nasıl bu günlere geldiğinin hikayesini paylaşmak, sitenizi insanlaştırmanıza yardımcı olur. Hikaye anlatmak, insanları etkilemenin bu dönemdeki en etkili yolu. Özellikle reklam sektörü başta olmak üzere birçok sektör, hedef kitlesine vermek istediği mesajı hikaye anlatarak vermeyi tercih ediyor. Bir bilgiyi en kolay ve en kalıcı şekilde içselleştirmenin yolu onu bir hikaye içerisinde düşünmek oluyor. Siz de bu taktiği kendi siteniz için kullanarak ziyaretçilerinizde iz bırakabilirsiniz. İşinize neden başladığınız, bu süreçte karşılaştığınız zorluklar hakkında çok sıkmayacak şekilde bilgi vermeniz, ziyaretçilerinize birçok yönden onlar gibi olduğunuzu gösterecek ve onların duygularına dokunmanızı sağlayacak.

2. Ziyaretçileriniz tarafından desteklenmek için misyonunuzu belirtin

Markanızın misyonunu açıkça belirtmeniz, sizinle benzer değerlere sahip ziyaretçilerinizin ilgilerini çekmeye yardımcı olabilir. İnsanlar, önem verdikleri sebepleri desteklemeyi severler bu sebeple belirli sorunları nasıl ele aldığınızı ve nasıl başa çıkacağınızı vurgulamak kullanıcı sadakati sağlamanıza yardımcı olur.
Örneğin, kullanıcılarınızın yerel kaynaklı, çevre dostu konseptleri olan sayfaları takip edip etmediklerini bilirseniz, güçlü duygusal tepkilerini ortaya çıkarabilirsiniz. Bu sayede sizi kendilerine yakın bulmalarını, duygusal bir bağ kurmalarını sağlayacaksınız.

3. Sitenizi kişiselleştirmek için ekibinizi tanıtın

Bazen görüntüler kelimelerden daha sesli konuşurlar. Ekip üyelerinizin fotoğraflarının kısa biyografiler ile birlikte kullanılması, kullanıcılara markanıza yatırım yapan gerçek insanların olduğu hissini verir. Bu durum, sitenizin yeni ziyaretçiler gözünde güvenilirliğini artırır. Her ekip üyenizden kişiliğini anlatan kısa bir biyografi yazmalarını istemek, ”Hakkımızda” sayfanıza otantik bir görüntü sağlayacaktır. Bununla beraber, her ekip üyenizin yüksek kalitede profesyonel fotoğraflarını da dahil etmeniz, bu sayfanın sağlam bir temel taşı olacaktır. Bu taktiği kullanmanız, web sitenizin gerçekliğini ve profesyonelliğini ziyaretçilerinize yansıtacaktır.

4. Ziyaretçilerin sizinle bağlantı kurabilmesi için iletişim bilgilerini eksiksiz bir şekilde ekleyin

Kullanılabilir olmak, yalnızca müşteri hizmetleri için değil, müşterilerle ilişkiler kurmanıza da yardımcı olabilir. İletişim bilgilerine ya da formlarına yer vermek ve sorulara anında cevap vermek, ziyaretçilerinizin deneyimlerine önem verdiğiniz anlamına gelir. Telefon numarası, e-posta adresi ve fiziksel adres gibi iletişim bilgilerinizin(varsa) ”Hakkımızda” bölümünde bulunması, ziyaretçilerinizin ve müşterilerinizin herhangi bir problem yaşadıklarında ve soru sormaları gerektiğinde süreci kolaylaştırabilir. Bu yaşadığımız hız çağında, anlık bildirimler, sorular ve cevaplar oldukça önemli. Zamanında verilmeyen her cevap, belki de potansiyel müşteriniz olan ziyaretçilerinizi elinizden kaçırmanıza neden olabilir.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.