Inbound Marketing Nedir? E-Ticaret Siteleri Bundan Nasıl Faydalanabilir?

Inbound Marketing Nedir?

“Content Is King, Distribution Is Queen”

İçerik Kral, Dağıtım Kraliçedir!” temel mottosu ile hareket eden bu pazarlama tekniği, ürün ya da hizmeti müşteriye direkt olarak itmeye çalışan geleneksel pazarlama tekniklerine tepki olarak doğmuştur diyebilirim. Inbound marketing, hedef kitleye ürünü satın aldırmaya çalışmak yerine, onların dikkatini çekmek için yapılan çalışmaların bütününü kapsayan bir yöntemdir.

Inbound pazarlama, tüketicinin ilgisini çekebilen ve Outbound’a göre daha çok fayda sağlayan bir yöntem. Çünkü Outbound’da olduğu gibi tüketici kavramı, sürü ya da topluluk gibi çoğul ifadelere denk düşmüyor. Yani kısacası, tüketiciyi artık homojen bir yapı olarak görmüyor. Her tüketicinin ayrı ayrı beğenileri ve tercihleri olduğunun farkında. Inbound pazarlama, tüketiciyi eşsiz hissettirerek bu şekilde gerçek değer yaratmayı başarıyor.

Burada uygulanan yöntem, satın alma sürecinde ürünle ilgili içerik arayanlara ulaşıp onların satın alma süreçlerine etki etmek üzerine. Bu şekilde rastgele tüketiciler yerine satın alma potansiyeli daha yüksek olan tüketicilere ulaşılması planlanıyor. Geri dönüşüm oranlarını kıyasladığımızda, belli bir potansiyele sahip tüketicilerden alacağınız dönüşüm daha fazla. Bu yöntemin size sunduğu en büyük avantaj ise, ürün ya da hizmetinize ilgi göstermeyen kitlelere ayırdığınız zamanı ve bütçeyi minimuma indirmek olacak.

Inbound Pazarlama Metodolojisi

1-Cezbet

Web sitenize ziyaretçi çekmek hiç de zor değil, zor olan potansiyel müşterilerinizi web sitenize çekmek. Web siteniz ve markanız için ilgi çekici soruları cevaplayan kaliteli içeriklerle, doğru tüketiciyi çekeceksiniz. Bunu da, blog, sosyal medya, anahtar kelime ve seo tekniğini kullanarak yapacaksınız.

2-Dönüştür

Burada, optimize edilmiş açılış sayfaları, ilgi çekici ve harekete geçirici mesajlar ve formlar ile ziyaretçilerinizi potansiyel müşterilere dönüştüreceksiniz. Online pazarlama için en değerli para birimi, iletişim bilgileridir. Siz de müşterilerinize bunun kaşılığında premium düzeyde içerikler vereceksiniz. Bunlar infografikler, e-kitaplar, web seminerleri, teknik incelemeler, vaka çalışmaları ve ipuçlarının yer aldığı sayfaları içeriyor.

3-Bağla

Web sitenizi ziyaret eden doğru kullanıcıları seçtiniz ve potansiyel müşteriye dönüştürdünüz diyelim. Sıradaki göreviniz potansiyelleri, gerçek müşterilere dönüştürmek. Bunu en etkili şekilde sağlamak için bazı pazarlama araçlarına ihtiyacınız var;

Aday Skoru: Sisteminizde kullanıcıların iletişim bilgileri var fakat hangi kullanıcıların satış ekibinizle konuşmaya hazır olduğunu bilemezsiniz. Burada, “Adaylar için satışa hazırlık puanlaması” kullanabilirsiniz. Bu sayede doğruluğundan emin olmadığınız tahminleri ortadan kaldırmış olursunuz.

E-Posta: Faydalı içeriğe odaklı bir seri e-posta, potansiyel müşterilerinizle aranızda bağ kurar ve güven oluşturur. Güven bağı, müşterilerinizin ürünü satın almaya daha fazla yakınlaşmalarını sağlar.

Pazarlama Otomasyonu: Bir ziyaretçi sitenizden belirli bir konuyla ilgili bir yazı yüklediyse, o konuyla ilgili e-posta gönderimi yapmak isteyebilirsiniz. Ama eğer sizi Instagram’da takip ediyorsa ve e-ticaret sitenizde belirli sayfaları ziyaret ettiyse, mesajınızı ziyaretçinizin bu ilgi alanlarını da göz önünde bulundurarak vermelisiniz.

Kapalı Döngü Raporlama: Yaptığınız pazarlama çalışmalarından hangisinin en çok müşteriyi getirdiğini bilebilir misiniz? Satış ekibiniz, müşteri adaylarını etkin bir müşteriye çevirebiliyor mu? CRM yazılımınızın HubSpot entegrasyonu sayesinde bu sorularınızın cevaplarını alabilirsiniz.

 4-Hoşnut Et

Inbound, müşterileri; potansiyel müşteri, müşteri, ziyaretçi diye ayırmadan onlara faydalı bir içerik oluşturmaya çalışır. Bir müşterinin size daha önceden ödeme yapmış olması artık onu unutacağınız, onun için çalışmalar yapmayacağınız anlamına gelmez. Inbound pazarlamacıları, müşterilerin ilgisini çekmeye, onları memnun etmeye ve şirketlerin sadık destekçilerine yeni satışlar yapmaya devam eder.

Akıllı aksiyon araçları, sosyal medya, e-posta ve pazarlama otomasyonlarını kullanmanız müşterilerinizi hoşnut etmenizi sağlar.

E Ticaret Siteleri Inbound’dan Nasıl Faydalanabilir?

Dikkat Çekici İçerikler Üretmeye Başlayın

Şuana kadar bahsettiğimiz çalışmaların başarılı olabilmesi için tüketicilerin dikkatini çekmelisiniz. Bunu ancak içerik pazarlamasına yatırım yaparak sağlayabilirsiniz. Tüketicilerinizin önüne markanızla ilgili ne kadar çok içerik çıkartırsanız, sizi o kadar iyi tanıyacaklardır ve ürünlerinize olan ilgileri artacaktır. Videolar, blog içerikleri, sosyal medya ve seo çalışmalarıyla bunu sağlayabilirsiniz.

Geri Dönüşüm Çalışmaları Yapın

Tüketicinizin ilgisini çekmeyi başardınız diyelim, bir sonraki adımınız tüketicinizden geri dönüşüm elde etmenizi sağlayacak çalışmalar yapmak olacak. Bunu yapmak için web sitenize, eyleme çağrı ifadeleri ekleyin, varış sayfalarınızı detaylandırın ve formlarınızı optimize edin.

Tüketicilerinizin İlgisini Korumaya Çalışın

Tüketicilerinizin markanıza ve ürününüze olan ilgilerini kaybetmelerine izin vermeyin. Eğer bu ilgiyi koruyamazsanız, onlardan verim elde etmeniz oldukça güç olacaktır. Bu nedenle, içerik pazarlama çalışmalarınızı belli bir stratejiye oturtmalısınız. Özellikle blog, video ve sosyal medya içerikleriniz için stratejiler oluşturarak, paylaşım yapacağınız zamanlamaları iyi belirlemelisiniz. Bu şekilde düzenli olarak tüketicilerinizin içeriklerinizle karşılaşmasını sağlamış olursunuz.

Analizlerle Sonuçları Değerlendirin

Bu analizlerden alacağınız sonuçlar doğrultusunda çalışmalarınızın nasıl sonuç verdiğini takip edebileceğiniz gibi ilerleyen dönemlerde yapacağınız çalışmaları nasıl geliştirebileceğinizi de göreceksiniz.

Blog yazılarınızın okunma ve paylaşma oranlarını takip edebilir, kullanıcıların sitenizde ne kadar zaman geçirdiklerini görebilirsiniz.

Videolarınızda izlenme sayıları, süreleri, yorum ve paylaşım metriklerini inceleyebilirsiniz.

Seo çalışmalarınızda ise, en çok hangi sayfalarda trafik yoğunluğu olduğunu inceleyebilirsiniz ve trafik çekemediğiniz sayfaların analizini yaparak iyileştirme sürecine gidebilirsiniz.

Bütün bu çalışmalarınızın sonunda da performans analizi yapmış olursunuz ve gelecek stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir