Blog, E-ticaret Rehberi

SMS Pazarlaması ile E-ticaret Satışlarınızı Artıracak Taktikler

Dünya çapında internete yalnızca evden erişim dönemi aşıldığı için müşterilerimiz artık net bir şekilde mobildeler. E-ticaret sitenizde olan ürünleri hedef kitlenize tanıtmak ve işletmenizi büyütmek istiyorsanız; mobil cihazlarda varlığını gösteren kitlelere ulaşmak stratejileriniz arasında büyük bir öncelik olabilir. İster mobil banner reklamlar, ister video oyunlarda görülen reklamlar, isterse QR kodları olsun kelimeyi ve kelime öbeklerini ya da yazıları mobil tüketicilere ulaştırma konusunda bir sınırlandırma yoktur.

SMS pazarlaması da bütün bu yollardan farklı olarak bir diğer alternatiftir.

İçeriği iletmek veya müşterilere sunmak için kısa mesaj kullanımı düşük maliyetli yüksek geri dönüşümlü bir pazarlama sistemidir.Düşük maliyetle oluşturduğumuz bu dönüşüm sistemini avantajlı hale getiren en büyük etmen iletilerin büyük bir çoğunluğunun müşteriler tarafından en hızlı sürede açılıp okunan iletiler olmasıdır.

Başarılı bir şekilde kullanıldığında mobil müşterilerle iletişim kurmak ya da müşterilerimiz ile bağ kurmak için etkili bir platform haline getirilebilir. Bu düşük maliyetlerle oluşturulan dönüşüm sisteminin en önemli tercih nedeni, hemen açılma oranının yüksek olmasıdır. Bunun da dönüşümü artıran en büyük neden olduğunu söyleyebiliriz.

Başarıyı sağlayarak dönüşümünüzü etkileyecek taktiklerinden bir kısmı aşağıda bahsedildiği gibidir.

1) Müşterilerinizi Teşvik Eden Teklifler Sunun

E-ticaret sitenize abone olanlara SMS’ler aracılığı ile kuponlar veya kampanyalar sunarak müşterilerinizin ilgisini çekebilirsiniz. Bu müşterilerinizin ailenizin bir parçasıymış oldukları hissini oluşturur.

2) Mesajınızı Kısa Tutun

Mesajların genelde yüzde doksandan fazlası üç dakika içinde okunur, bu yüzden yapmanız gereken 160 karakterle sınırlı bir mesaj oluşturmaktır. Bu kapsamda mesajınızın eksiksiz olduğundan emin olun ve değerlerinizi anlaşılır bir şekilde vurgulamaya özen gösterin. Böylece başarılı bir iletişim ile müşterileriniz e-ticaret sitenize motive olur.

3) Harekete Geçirici  Mesajlarınız İçin Kullanabilirsiniz

Eğer indirim yapmak gibi bir hedefiniz varsa, bunu gerçekleştirebileceğiniz en etkili özel teklifleri dikkat çekici bir şekilde SMS ile müşterilerinize iletebilirsiniz.

Örneğin;

  • “Bugüne Özel %35 İndirim”
  • “Sınırlı Sayılar için Özel Teklifler”
  • “Hemen Al”

 4) Multimedya Mesajlaşma Servisi(MMS) Entegre Edin

160 karakterlik sınırlı bir alanınız olsa da müşterilerinize video klip ve resim göndermek için MMS kullanmak iyi bir tercih olabilir. Hatta müşterilerinize işletmeniz hakkında görsel bir görünüm sunan Youtube URL’leri dahi ekleyebilirsiniz.

5) Yarışmaları Etkileşime Dönüştürün

Bir yarışma düzenlediğinizde müşterilerinizi web sitenize veya sosyal medya bağlantılarınıza dahil edin. Müşterilerinizi alakalı sayfalarınıza bağlamak ve bağlantıları tıklamaya teşvik etmek için basit ve hızlı bir yoldur.

6) SMS ile Ağızdan Ağıza Pazarlama(Word Of Mouth Marketing) Oluşturabilirsiniz

SMS’ ler müşterilerinizin sosyal medya bağlantılarınızı paylaşmaya yönlendirebilirsiniz. Ağızdan Ağıza Pazarlama Yöntemi Ürününüzü en iyi şekilde reklamlamak için oluşturulacak en iyi bir yöntemdir.

7) Aciliyet Hissi Yaratın

Son tarih, son iki saat , bugüne özel ya da son gün gibi sınırlamalar koyarak SMS göndermek müşterilerinizin daha hızlı dönüş vermelerini ve bizim de daha hızlı sonuç almamızı yüksek oranda hızlandırır.

8) Kişiye Özel Teklifler İletin

Müşterileriniz için teklif oluştururken bunu kişiye özel hale getirin. Müşterileriniz doğrudan isimlerine gönderilen ürünlere daha fazla ilgi gösterir. E-ticaret sitenize abone olan müşterilerinizle SMS ile ilişki kurduğunuzda müşterilerinizin tercihlerine göre alakalı SMS’ leri isimlerini kullanarak hedefleyebilirsiniz.

9) SMS’lerinizi Sosyal Medya Kancası Olarak Kullanabilirsiniz

Sosyal medya sayfalarınızda sunduğunuz yarışma ya da çekilişleri müşterilerinize gönderdiğiniz SMS’ ler aracılığı ile tanıtın. SMS’ leri kullanarak onları sosyal medya sayfalarınızda daha fazla kalmaları için yönlendirebilirsiniz.

10) Müşterilerinize Anket Gönderin veya Sorular Sorun

Müşterilerinize bir ürün veya bazı ürünler hakkında fikirlerini sorun. Sonuçlara sahip olduktan sonra bunları müşterilerinize SMS ile geri bildirim sağlayın veya sonuçları sosyal medya sayfalarınızdan birinde yayımlayın.

11) Gönderi Sayısı ve Zamanını Doğru Ayarlayın

Müşterilerinizin çalışma aralıklarından önce ve sonra ya da öğle yemeği gibi meşgul olmayacakları zamanları hedefleyin. Bu anlamda kural olarak mesajlarınızı sabah dokuzdan önce ve akşam dokuzdan sonra göndermeyin. Ayrıca; mesajlar doğrudan müşterilerin bireysel cep telefonuna gönderildiği için mesajları gönderdiğiniz saatler kadar hangi sıklıkta gönderdiğiniz de önemlidir. SMS gönderim sıklığı için ise haftalık bir tane ortalama için uygundur. Ancak; müşterilerinize iletmeniz gereken kampanya ya da hizmetlerinizle alakalı daha sık değişiklikler yapıyorsanız mesaj gönderim sıklığınızı buna göre ayarlayabilirsiniz.

12) Müşterilere Tercihlerini Sorun

Müşterilere ne zaman SMS almak istediklerini ve ne tür bilgi almak istediklerini sorun. Ardından SMS programınızı müşterilerinizin isteklerine uygun şekilde özelleştirin. Ardından SMS programınızı müşterilerinizin almak istedikleri zaman ve edinmek istedikleri bilgilere uygun şekilde özelleştirin.

Author Profile

Cenk Pınarcı
Stratejik Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı
| Dijital Performans | Sosyal ve Dijital Medya Planlama | Arama Motoru Reklamcılığı

1 Comment(s)

  1. Alışveriş Sepeti Vazgeçme Oranını Düşürerek Satışlarınızı Nasıl Artırabilirsiniz

    […] içeren SMS ler gönderin, bu şekilde müşterilerin siteye dönüşümlerini tekrardan sağlayın. SMS Pazarlaması ile ilgili daha geniş önerileri de […]

    20 Ağustos 2018 at 21:40 | Cevapla

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.