E-Ticaret Blogu

Dijital Pazarlama

Doğru Dijital Ajansı Bulmak İçin Nelere Yapmalısınız?

 

Dijital pazarlama, online bir işletmenin daha fazla müşteriye ulaşması ve daha fazla gelir elde etmesi için başvurması gereken en önemli yollardan biridir. İşlerin yoğun olması ve işi en profesyoneline bırakmak adına, işletme sahipleri olarak güvenilir ve profesyonel bir dijital ajans ile çalışmak zorundasınız. Doğru bir dijital ajans seçimi ile işletmeniz için en önemli yollardan birini katetmiş olursunuz. Yanlış bir seçim yaptığınız takdirde de bütçenizi boşuna harcarsınız ve bu da markalaşma hedefinizi doğrudan olumsuz etkiler. Bu nedenle, işletmeniz için doğru dijital ajansı nasıl seçmeniz gerektiğini tartışacağız.

1-İhtiyaçlarınızı İyi Anlayın

Öncelikle ihtiyaçlarınızı ve ajanstan beklentilerinizi iyi anlamalısınız. Bu şekilde ajansa, onlardan neler talep ettiğinizi ve bu taleplerle hangi amaçlarınıza ulaşmak istediğinizi net bir şekilde belirtebilirsiniz. Bu istek ve amaçlar doğrultusunda taleplerinizi karşılayıp karşılayamayacaklarını da öğrenmiş olursunuz.

2-Bütçenize Göre Hareket Edin

Bir dijital ajansla çalışmaya karar vermeden önce bütçenizi detaylı bir şekilde planlayarak belirlemeniz gerekir. Ajanstan beklentileriniz doğrultusunda ne kadarlık bir bütçe çıkarmanız gerektiğini bilmelisiniz. Bütçeniz ve beklentilerinizin birbirini karşıladığından emin olun. Unutmamanız gereken önemli bir nokta da, dijital işleriniz dışında bütçenize reklam ve pazarlama masraflarınızı da ekleyin. Çünkü reklam ve pazarlama işlerinizi farklı bir ajansa verdiğinizde hem dijital işleriniz hem de reklam işleriniz için ayrıca bir bütçe çıkarmanız gerekecek. Bu ikisini titizlikle birbirinden ayırın. Hem kafanızın hem de bütçenizin karışmaması için iyi bir bütçe hesaplaması yapmanız çok önemli.

3-Ajansınızdan Tam Şeffaflık Talep Edin

Bir e-ticaret sitesi olarak online işleriniz için dijital ajanslarla çalışmanızın çok önemli olduğunu biliyorsunuz. Dijital ajanslarla çalışırken en önem vermeniz gereken noktanın şeffaflık olması gerektiğini de bilmelisiniz. Eğer ajanslar adreslerini, harcama raporlarını, müşteri referanslarını, daha önce yaptıkları işlerini göstermiyorlarsa o ajans size göre değildir. Unutmayın, dijital platformda yapılan tüm çalışmalar ölçümlenebilir, bu yüzden ajansın size tüm raporları göstermesi gerekir. Bu raporları incelediğiniz takdirde, ajansın bütçenizi nasıl kullanacağını görmüş olursunuz.

4-Güvenilirliğinden Emin Olun

Biriyle flört ettiğinizi düşünün; ailesi, çevresi ve geçmiş hayatıyla ilgili size her şeyden bahsediyorsa, sizi çevresiyle tanıştırıyorsa ona karşı otomatik olarak bir güven duygusu geliştirmeye başlarsınız öyle değil mi ? Peki ya sorduğunuz her şeye kaçamak cevaplar verdiğini düşünün, hakkında hiçbir şey bilmiyorsunuz ve sizi çevresinden uzak tutuyor. İşte o zaman “neden?” sorusunu sormaya başlarsınız.

Nereye varmak istediğimi anladınız bence. Öyleyse, marka imajınızın zedelenmemesi ve işinizin verimsizleşmemesi için seçtiğiniz dijital ajansınızın güvenilirliğini detaylı bir şekilde araştırın ve müşteri referanslarını inceleyin. Daha önce yapılan işleri görmeniz ve referansları incelemeniz, kafanızda ajans hakkında bir fikir oluşmasını sağlayacak.

5-Sektör Deneyimini Araştırın

İşiniz için gerekli olan dijital ajansınızı seçerken, sizin sektörünüzle olan deneyimini ve tecrübelerini öğrenmeniz gerekiyor. Çünkü her sektörün dinamikleri ve ihtiyaçları birbirinden farklı. Seçeceğiniz ajans diğer sektörlerde belki de çok başarılı ve tavsiye edilen bir ajans olabilir. Ama önemli olan bu değil, belki de sizin sektörünüzle ilgili herhangi bir çalışmada bulunmamış ve bir deneyimi yok. Böyle bir ajansla çalışmanız, yaptığınız çalışmalarınızın verimsiz olmasına neden olacaktır. Sırf farklı alanlarda başarılı oldu diye onunla çalışamazsınız öyle değil mi? Bu sebeple, bir dijital ajansla çalışmadan önce dijital ajansınızın sektör deneyimini iyi bir şekilde araştırmalısınız.

6-Çalıştıkları Ekibi Tanıyın

Her sektörde olduğu gibi, dijital ajansların da bünyelerinde çalıştırdıkları farklı alanlarda uzmanlaşmış çalışanları var. Kreatif, sosyal medya, tasarım, prodüksiyon gibi farklı departmanlarda işinize katkı sağlayacak birçok kişi çalışıyor. İşinizi emin ellere teslim ettiğinizden emin olmak için, nasıl ajans için detaylı araştırma yapmanız gerekiyorsa bunun içine çalışanları da dahil edin. Bir reklam çalışması için ekip çalışması ve bütünlüğü nasıl önemliyse, işiniz için çalışacak ekibin ne kadar uyumlu oldukları, verimli çalıştıkları ve tecrübeleri de önemlidir. Bu sebeple çalışacak ekibin kişi sayısı ve çalışmayı nasıl yürüteceklerini bilmeniz gerekir.

Sonuç olarak;

Dijital ajansınızı seçerken nelere dikkat etmeniz ve nelerden kaçınmanız gerektiğini açıkladım. Zaman kaybetmemek ve hızlı bir iletişim sağlamak için bunları dile getirmeniz bir hayli önemli.

Kısacası, dürüst olun ve karşı tarafın da dürüst olmasını isteyin. Böylece sağlıklı bir iletişim kurmuş olacaksınız ve bununla birlikte aldığınız verim de yüksek olacak.

Write a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.