Blog, E-ticaret

Mobil Pazarlama İle E-Ticaret Sitenize Etkili Bir Strateji Nasıl Geliştirilir?

Mobil cihaz kullanıcılarının sayısı hızla arttıkça pazarlama dünyası da her geçen gün değişiyor. Kanıtlanmış başarı oranları ile işletmelere yön veren en büyük pazarlama gelişmelerinden biridir Mobil Pazarlama.

İşletmenizin hedefleri için mobil pazarlama kanalı kullanmayı düşündüğünüzde bu süreçte bir rehberliğe ihtiyacınız olabilir. Bir mobil pazarlama stratejisinin geliştirilmesi ve uygulanması aşağıda bahsedeceğimiz adımlar ile daha iyi şekilde mümkün olabilir. Her adımda, bir mobil pazarlama kampanyası geliştirmek ve uygulamak için doğru yolda olduğunuzdan emin olmanız için takip edebileceğiniz kısa bir kontrol listesi oluşturduk.

Bir strateji geliştirin

Seçim yapabileceğiniz pek çok yol olduğundan net bir strateji geliştirmek her zaman ilk adım olmalıdır. Mobil pazarlama kampanyanızın ne elde etmesini istediğiniz konusunda net hedefler belirleyin. Hedef kitlenizi ve ulaşmak istediğiniz pazarı stratejinizin içerisinde tanımlayın. Hedeflerinizi kampanyanıza nasıl entegre etmek istediğinizi pazarlama ekibiniz ile tartışın ve geliştirin. Aşağıdaki soruları cevaplamak size yardımcı olabilir;

  • Neden bir mobil pazarlama stratejisine ihtiyacınız var?
  • Bu stratejinin amacı nedir (hedefleriniz)?
  • Mobil pazarlama kampanyası ile hangi demografik özellikler ile etkileşime girmek istiyorsunuz?
  • Pazarlama tekniğinizi optimum kullanıcı deneyimleri için (hedef kitlenizin demografisine göre) nasıl uyarlayabilirsiniz?

Pazarlama türünü seçin 

Konu başında da belirtildiği gibi seçim yapabileceğiniz birçok yol vardır. Hedeflerinize ve hedef kitlenize en uygun pazarlama türü için de bu geçerlidir ve bunu doğru bir şekilde tercihleyin. Örneğin, göndermekte olduğunuz bilgiler yalnızca belirli bir mağaza veya alanla alakalıysa konum tabanlı bildirimleri kullanmak isteyebilirsiniz. İşte ikinci adımın kontrol listesi:

  • Her bir pazarlama türünün artılarını ve eksilerini araştırın. Genel olarak kullanılan mobil pazarlama türleri şunlardır: uygulamalar, SMS, kuponlar, formlar, arama ve konum tabanlı pazarlama.
  • Pazarlama kampanyanız için hedeflerinize ulaşacağınızı düşündüğünüz bir veya daha fazla pazarlama türü seçi.  Sınırlı bütçesi olan küçük bir işletme için SMS Pazarlaması, arama veya konum tabanlı pazarlama planlarını tercih edebilirsiniz.
  • Yöntem ya da yöntemlerinizi seçtikten sonra bunlar için özel olarak tasarlanmış yazılım ürünlerini de tercih edebilirsiniz. Satın almadan önce ürünlerle ilgili yorumları okuyun. Kullanımı kolay, güvenilir bir ürün bulun ve hedeflerinize ulaşabilmeniz için seçtiğiniz mobil pazarlama tekniklerini üzerinde kullanın.

Analiz edin ve değiştirin

Mobil pazarlama kampanyalarınızdaki verileri ve dönüşümleri de analiz etmelisiniz. Seçtiğiniz pazarlama türlerini bir kez başlattıktan sonra, tıklama, satın alma, vb. Başarı oranlarını takip ve analiz edin. Dönüşümlere göre stratejinizi yeniden düzenleyebilir  ya da başarılı bir şekilde olduğu gibi ilerleyebilirsiniz. Bu adımın kontrol listesi aşağıda olduğu gibidir.

  • Satın aldığınız yazılım veri analizi özelliklerine sahipse bu özelikleri iyi kullanın. Kampanyanızın hangi bölümlerinin çalıştığını (aynı şekilde hangi bölümlerin değiştirilmesinin gerektiğini) belirlemek çok önemlidir. .
  • Analizi inceledikten sonra, kampanyanın hangi bölümlerinin stratejiniz üzerinde en az etkiye sahip olduğunu belirleyin (örneğin, en az tıklama veya açılış sayısına sahip olan kısımları tespit edin) ve bunları iyileştirmek için neler yapılabileceğinizi tartışın. Ve gerekirse uygun strateji üzerinde yeniden hedeflemeler belirleyin.
  • Pazarlama kampanyanızın analizini haftada en az bir kez gerçekleştirin (haftalık olarak pazarlama e-postaları / mesajları gönderiyorsanız). En yüksek ve en düşük eğilimlere sahip sekmeleri tutun aksi durumda gerektiğinde kampanyanızı düzeltin.

Mobil pazarlama, şimdiye kadar işletmelere yön veren en büyük pazarlama gelişmelerinden biridir. Kolaylığı, düşük maliyeti ve kanıtlanmış başarı oranları işletmelerin bu pazarlama tekniğinden yararlanması için birçok nedenden sadece birkaçı. Mobil cihaz kullanıcılarının sayısı hızla arttıkça pazarlama dünyası her geçen gün hızla değişecek Yenilikler konusunda takipçi olmanız stratejilerinize çeşitlilik katıyor olacaktır.

Mobil pazarlama süreçlerine henüz girmeyen bir işletme sahibiyseniz  ne bekliyorsunuz? Dene ve mobil pazarlama dünyasının işini ve e-ticaret  işletmenin geleceğini nasıl sağlamlaştırdığını gör!

 

Author Profile

Cenk Pınarcı
İnternational Relations | Department for İnternational Trade - helping businesses | Digital Marketing Manager