N11’de Mağaza Açmak İçin Ne Yapmalıyım?

Eğer bir şirketiniz varsa N11’de kendi mağazanızı açabilir, ürünlerinizi platform üzerinde listeleyebilir ve satışa sunabilirsiniz. Yalnızca N11’de dükkan açmanın birtakım gereklilikleri bulunmakta. Bu gerekliliklerin neler olduğuna bu yazımızda tamamen detaylı bir şekilde değineceğiz. İşte N11 hakkındaki bilgiler ve N11’de mağaza açmak için yapılması gerekenler:

N11 Nedir?

N11, Doğuş Grubu ve Güney Koreli SK Group tarafından kurulmuş e-ticaret pazaryeridir ve amacı da online ortamda bulunan mağazalar ile tüketicileri bir araya getirmektir. 2012’nin Haziran ayında kurulan N11, çok hızlı bir şekilde büyüyerek milyonlarca kullanıcıya ulaşmıştır. 

N11 Nasıl Çalışır?

N11, tıpkı diğer pazaryerleri ile aynı şekilde çalışmaktadır. Satıcılar N11 platformu üzerinden mağalarını açarak sattıkları ürünleri bu platform üzerinde kullanıcıların beğenisine sunarlar. Alıcılar da bu pazaryeri üzerinde bulunan farklı kategorilerdeki ürün gruplarına bu platform üzerinden ulaşabilir ve ilgilendikleri ürünleri kolaylıkla satın alabilirler. 

N11 platformu üzerinden yapılan alışverişler “Ödeme Koruma Sistemi” aracılığıyla güvenli bir şekilde gerçekleştirilir. Alıcı alacağı ürünün siparişini verdikten sonra satıcı mağaza ürünü kargolar. Ürünle ilgili herhangi bir sorun yaşanmazsa, alıcı N11’e 3 gün içinde onay verir ve N11 havuzu içerisinde bulunan para satıcının hesabına geçirilir. Bu da hem mağazalar hem de müşteriler için ekstra bir ödeme güvenlik sistemi oluşturur. 

N11 Benzeri Olan Diğer Pazaryerleri

Online alışveriş tüketicilerin en çok tercih ettiği şeylerden biridir. İşte bu nedenle de bu platformu kuran birden fazla pazaryeri oluşturulmuştur. İş modeli olarak N11’e benzeyen pazaryerleri şu şekildedir;

  • Hepsiburada
  • GittiGidiyor
  • Trendyol
  • Alibaba
  • Amazon
  • eBay
  • n11Pro

Neden N11 Mağazası Açmalısınız?

N11 pazaryeri içerisinde mağazanızın bulunması satışlarınızı yükseltme konusunda size ekstra olarak bir kazanım sağlayacağı için faydalanmanız gereken bir sistemdir. Tabii platform içerisinde bulunmanın hem avantajı hem de dezavantajı olacaktır. Bu avantaj ve dezavantajları ise şu şekilde listeleyebiliriz;

N11 Pazaryerinin Avantajları

N11 pazaryeri içerisinde kendinize ait bir mağazanız olduğu takdirde internet üzerinden satış yapmanın bazı avantajlarından faydalanabilirsiniz. Bu avantajlar şunlardır;

  1. Marka Bilinirliği: Bir mağazanızın olması kendi markanızı oluşturma konusunda atacağınız birinci adım olduğu için oldukça önemlidir. İnternet içerisinde ürünlerinizi arayan kişiler firmanıza denk gelecek ve N11 üzerinden mağazanız için marka bilinirliği oluşturulmasını sağlayacaktır.
  2. Ürünlerinizi Listeleyebilirsiniz: N11 içerisinde mağaza açtığınızda kendi envanterinizin içinde yer alan bütün ürünleri bu platform içerisinde listeleyebilir ve pazaryerinin kendi reklam alanlarından faydalanabilirsiniz.
  3. Farklı Hedef Kitleye Ulaşma: N11 gibi büyük pazaryerlerinin kendi kullanıcıları bulunmaktadır. O nedenle bu pazaryerleri oldukça büyüktür. Fiziki mağazanız olsa asla yakalayamayacağınız kitleyi buradan yakalayabilir ve satışlarınızı yükseltebilirsiniz.
  4. Rakip İncelemesi: Müşteri hizmetleri ve fiyat konusunda rakiplerinizi inceleyebilir ve rekabet durumunu öğrenebilirsiniz.

N11 Pazaryerinin Dezavantajları

N11 pazaryerinde mağaza açmanın avantajları bulunduğu kadar tabii ki dezavantajları da bulunmaktadır. Bu dezavantajlar şunlardır;

  1. Komisyon Kesintisi: N11 içerisinde yaptığınız satışlarda her kategoriye farklı komisyon vermeniz gerekmektedir. Aylık olarak yaptığınız toplam satıştan ona göre komisyon alınır.
  2. Aylık Listeleme Ücreti: N11 pazaryeri içerisinde ürünlerinizi listelemek için her ay belli oranda ücret ödemeniz gerekmektedir. Listeleme ücretini ödemediğiniz durumda mağazaya koyduğunuz ürünler yapılan aramalarda çıkmayacak ve kullanıcılara gösterilmeyecektir. 
  3. Reklam Ücreti: Mağazanızda listelediğiniz ücretleri yapılan aramalarda üst sıralarda göstermek için platform içinde reklam vermeniz gerekmektedir. Bu reklamlar için de farklı ücretlendirmeler bulunur. 
  4. Rekabetten Kurtulmaya Çalışmak: N11 pazaryeri içerisinde yüzlerce firma bulunduğundan bu firmalar arasında öne çıkmak da oldukça zordur. Rekabetten sıyrılmak için reklam çalışmalarına ciddi manada bütçe ayırmanız gerektiğinden masraflarınız da artmaya başlayacaktır.
  5. Kurallar: N11 pazaryerinin kendine özel kuralları bulunmaktadır. Uymadığınız takdirde faaliyetiniz durdurulabilir. Bu kurallar sizin yapacağınız çalışmaları bazı durumlarda sınırlandıracağından olumsuz şekilde karşılayabilirsiniz.

N11’de Mağaza Nasıl Açılır?

N11 pazaryeri platformunda sadece şirketi olan firmalar mağaza açabilmektedir. Şahıslar bireysel olarak mağaza açıp satış yapamamaktadır. Bu yüzden N11 pazaryerinde ürünlerinizi listeleyebilmek için öncelikle bir şirketiniz olması gerekli. N11 platformuna girdikten sonra sayfadan üst kısmında yer alan “Mağaza Girişi’ne” tıklayıp üyelik bilgilerini doldurabilir ve ardından da mağazayı açabilirsiniz. Bu sürecin içinde daimi olarak kullandığınız bir e-mail adresi girmeniz gerekmektedir. Abonelik işlemini tamamlamanızın ardından size onay maili gelecektir. 

Hesabınızı oluşturduktan sonra “Hesabım” yazan bölümün altında bulunan “Evrak Yönetimi” seçeneğine tıklamalısınız. Sonrasında ise buraya gerekli evrakları ve satış sözleşmenizi yükler, mağazanızın N11’de onaylanmasını beklersiniz.

N11’de Mağaza Açmak İçin Gerekli Olan Belgeler 

N11’de platformunda onaylı mağaza açabilmek için bazı belgeleri hazırlayıp teslim etmeniz gerekmektedir. Bu belgeler şu şekildedir;

Sermaye Şirketleri ve Adi Ortaklıklar İçin Gerekli Olan Belgeler

  • Vergi levhası
  • İmza sirküleri
  • Güncel faaliyet belgesi (Son 6 aylık)
  • Şirket kuruluş ticaret sicil gazetesi
  • Ortaklık sözleşmesi
  • Satıcı ilan ve işlem sözleşmesi (n11 sözleşmesi)
  • Çalışma mali şart ve prensibi (Komisyon)

Şahıs Şirketleri İçin Gerekli Olan Belgeler

  • Vergi levhası
  • İmza sirküleri 
  • Güncel faaliyet belgesi (Son 6 aylık)
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • Satıcı ilan ve işlem sözleşmesi (n11 sözleşmesi)
  • Çalışma mali şart ve prensibi (Komisyon)

N11 Mağazası Ne Kadar Süre İçerisinde Açılır?

N11 pazaryerinde bulunacak sanal mağazanızın açılması için mağaza açılış süreci içerisinde hazırlayıp gönderdiğiniz evrakların Doğuş Planet tarafından onaylanmış olması gerekir. Evraklarınız eksiksiz bir şekilde gönderilmişse ve gereklilikleri tam olarak yerine getiriyorsanız, N11 size telefon veya e-mail yoluyla dönüş yapıp mağazanızın aktif olup olmadığını söyleyecektir. Bu süreç vermiş olduğunuz evrakların yeterliliğine ve doğruluğuna göre değişiklik göstermektedir.

N11’de Mağaza Açmadan Satış Yapılabiliyor mu?

N11’de satış yapmaya başlayabilmeniz için mutlaka mağazanız olması gerekmektedir. Bu pazaryeri içerisinde sadece resmi olarak şirketi olan kişiler satış gerçekleştirebileceği için satıcılar mağazalarını açmadan satışa başlayamamaktadır.

N11’de Mağaza Açmak Ücretli midir?

N11 pazaryerinde mağaza açmanın ücreti bulunmamaktadır. Satıcılar bu platform içerisinde ücretsiz olarak mağaza açabilmektedir. N11 platformu işletmelerden hizmet bedeli almaktadır. Ayrıca işletmelerin listeleme ücretleri satış sonrasında da komisyon alınır.

N11 Mağaza Ürün Listeleme Türleri ve Özellikleri

N11 pazaryerinde mağaza açma ücreti bulunmasa da listeleyeceğiniz ürün adetine göre farklı ücretlendirmeler bulunmaktadır. Firmanız adına bu listeleme paketlerinden faydalanarak ürünlerinizi N11’de listeleyebilirsiniz. Listeleme paketleri şu şekildedir;

  1. Mini Paket: 100 adet ürün listeleme 5 TL
  2. Standart Paket: 500 adet ürün listeleme 25 TL
  3. Pro Paket: 1.000 adet ürün listeleme 50 TL
  4. Mega Paket: 5.000 adet ürün listeleme 250 TL
  5. Ultra Paket: 10.000 adet ürün listeleme 500 TL

Bu ücretler listeleme paketlerinin aylık fiyatlarıdır. Ayrıca bu fiyatlar 2018 yılı için belirlenmiş fiyatlardır ve değişiklik gösterebilir.

N11 Komisyon Oranları

N11 pazaryerindeki komisyon oranları ürün satışının gerçekleştiği kategoriye göre değişiklik göstermektedir. Genel manada kategoriler üzerine incelendiğinde N11’in komisyon oranları şu şekildedir;

  1. Anne ve Bebek Ürünleri: %14 ila %20 arasında değişiklik göstermektedir.
  2. Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri: %14 ila %15 arasında değişiklik göstermektedir.
  3. Elektronik Ürün ve Aksesuarlar: %5 ila %10 arasında değişiklik göstermektedir.
  4. Mücevher ve Saat Ürünleri: %5 ila %20 arasında değişiklik göstermektedir.
  5. Kitap, Müzik, Film ve Oyun Önerileri: %4 ila %15 arasında değişiklik göstermektedir.
  6. Otomotiv ve Motosiklet Ürünleri: %5 ila %11 arasında değişiklik göstermektedir.
  7. Spor ve Outdoor Ürünleri: %6 ila %15 arasında değişiklik göstermektedir.

N11 Mağaza Vergi Süreci

N11 pazaryerinde satış yapmaya başladığınız zaman Türkiye Cumhuriyeti vergi sistemine ve vergi uygulamalarına göre vergi mükellefi olmaya başlarsınız. Resmi bir şirket olarak bu platform üzerinde satış yaptığınız için sattığınız şeylerin faturasını keserek vergileri ödemeniz gerekmektedir. 

N11 Mağaza Faturalandırma

N11 pazaryeri, hizmet bedelini ve komisyon faturasını her ay içerisinde bulunan mağazalara mail ile gerçekleştirmektedir. N11’de mağazanızın yönetim panelinde yer alan “Ödeme Yöntemi” sekmesinin altındaki  “Fatura Sorgulama” seçeneğinden komisyon faturasına ulaşabilirsiniz. İlgili faturanın üzerine tıklayabilir, bilgisayarınıza indirebilir ve faturayı görüntüleyebilirsiniz.

Projesoft N11 Entegrasyonu

Projesoft kendi altyapısını kullanan e-ticaret site sahiplerine satışlarını artırabilmeleri için N11 entegrasyon desteği sunmaktadır. N11 pazaryeri üzerinden açtığınız online mağaza ile Projesoft altyapılı e-ticaret siteniz için API hesabı aktif etmeniz gerekir.

Projesoft’un yapacağı entegrasyon çalışmasının ardından ürünleriniz N11’de bulunan online mağazanıza direkt olarak aktarılır. Ürün aktarım işleminin yapılmasından sonra N11 tarafından gerçekleştirilen küçük bir onay süreci bulunmaktadır. Onay sürecinin bitmesiyle birlikte Projesoft N11 entegrasyonu sayesinde günlük olarak stok ve fiyat bilgileriniz güncellenmektedir.

Bununla birlikte N11 üzerinden gerçekleştireceğiniz satışların takibini Projesoft yönetim paneli üzerinden gerçekleştirebilir ve operasyonunuzu sağlıklı bir şekilde yürütebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir