Markanızın Instagram’daki Pazarlama Çalışmalarını İleri Taşıyacak İpuçları

Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmaları, Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımların daha fazla kullanıcıya ulaşmasına ve daha fazla etkileşim almanıza yardımcı olur. Instagram’daki pazarlama çalışmalarınızı ileriye taşıyabilmek için doğru stratejiler ve bazı birtakım çalışmaların yapılması gerekir. Biz de bugün Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileriye taşımak için yapmanız gereken konuların listesini oluşturduk. O zaman bunların ne olduğuna göz atmaya başlayalım.

Instagram Hikaye Özelliğine Önem Verin

Instagram’da yer alan hikaye formatı, kullanıcıların en çok takip ettiği özelliklerden bir tanesidir. Öyle ki insanlar Instagram platformuna girer girmez paylaşılan postlara bakmadan önce ilk olarak hikayeleri izlemeye başlıyorlar. Bunu kesinlikle değerlendirmelisiniz. Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarında hikaye formatına yaptığınız yatırımı biraz daha artırabilirsiniz. Instagram’da bulunan hikaye özelliğinin soru sorma, anket gibi özellikleri kullanarak takipçilerinizle iletişim kurabilirsiniz. Hikaye özelliğini kullanarak, takipçilerinizle bağ kurmak sizin için ciddi önem taşır. Şiddetle kullanmanızı tavsiye ediyoruz.

Influencer Marketing Çalışmaları Yapın

Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarına kesinlikle Influencer Marketing’i ekleyin. Günümüzde Influencer Marketing için en uygun platform Instagram gibi gözüküyor. O zaman bunu sizin de değerlendirmeniz gerekiyor. Influencerlarla iş birliği yaparak, markanızın ve ürünlerinizin bilinirliği artırabilir aynı zamanda yeni kitlelere erişme imkanına sahip olabilirsiniz. Ama işte burada hassas bir nokta bulunuyor. Günümüzde Influencer Marketing çalışmaları çok sık yapıldığı için samimiyeti kaçmaya başladı. O yüzden seçtiğiniz influencerın markanızla uyumuna, daha önce çalıştığı markalara, hesabının etkileşim oranı gibi daha bir sürü detaya bakmanız gerekiyor.

Instagram Reklamlarına Önem Vermek

Günümüzde sosyal medya mecraların organik bir şekilde etkileşim sağlamak zorlaşmaya başladı. Aslında sosyal medya mecralarının sahiplerinin söylemek istediği şey şu; eğer bana para verirsen, verdiğin paraya göre seni kitlelere gösteririm ama eğer vermezsen seni sadece ufacık bir kitleye göstereceğim haberin olsun demek istiyorlar. Markaların şunu anlaması gerekiyor: hazırladıkları içerikler boşa gitmesin istiyorlarsa, bir yerlere ulaşsın ve aynı zamanda etkileşim sağlasın gibi dertleri bulunuyorsa platformlara seve seve reklam vermek zorundalar.

Instagram’ın sunduğu birçok reklam modeli bulunuyor. Instagram’da zaman tüneli reklamları, birden fazla fotoğraf paylaşabildiğiniz reklamlar, hikaye reklamları, web sitesine yönlendirme reklamları gibi birçok reklam modeli yer alıyor. Markanızın ihtiyacı doğrultusunda sık sık bu reklam modellerini kullanarak içeriklerinizden aldığınız geri dönüşümleri artırabilirsiniz.

Doğru Hastag Kullanımı

Instagram pazarlamasında üstünde durmanız gereken bir başka konu da hastag kullanımı. Doğru hastag kullanımı içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını ve yeni takipçiler kazanmanızı sağlar. Şunu bir kere kesin olarak anlamalısınız ki her hastag aynı sonucu size vermez. O yüzden her içeriğin altına aynı hastagi ve alakası hastagi girmeniz size katkı sağlamayacaktır. Bir örnekleme yapmak gerekirse insanlar popüler hastaglari kullanarak geri dönüş alabileceğini düşünüyorlar. Şöyle ki popüler olan hastaglarde üst sıralarda yer almanız zor olacağı için bu hastaglardan dönüşüm sağlamanız oldukça zordur. O yüzden siz, daha az paylaşımın yapıldığı ama sizinle birebir alakalı olan hastaglare önem vererek o hastaglari kullanmalısınız.

İçerik Planı Oluşturmak

Instagram pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm elde edebilmek için kesinlikle bir içerik planı oluşturmalısınız. Instagram’da paylaşacağınız içerikleri oluşturmuş olduğunuz takvime göre hedef kitlenize sunmanız gerekmekte. Bunu yapmadığınız takdirde çok çirkin bir profil görüntünüz ve düzensiz bir içerik akışınızın olduğu belli oluyor. Bu da takipçileri genelde rahatsız ediyor ve takipten çıkıyorlar. O yüzden mutlaka bir içerik planı oluşturup paylaşacağınız içerik bu takvime göre paylaşmalısınız.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir