E-İhracat Gönderilerinde İade Problemi

E-İhracat Gönderilerinde İade Problemi

Son dönemde en çok popüler olan kavramlardan bir tanesi de e-ihracat. Tabii ki dünyada rekabet içerisinde bulunan ülkelerin arasına girebilmek, onlarla rekabet edebilmek ve global pazara ürün satabilmek oldukça önemli. Peki bu herkesin dilinde olan e-ihracat nedir? Makalemize bu konuya açıklayarak başlayalım.

E-İhracat Nedir?

E-ihracat, ürünlerinizi internet üzerinden yurt dışına, yani başka bir ülkeye satmaya denir. Yani aslında ihracatın internet üzerinden gerçekleştirilmesine e-ihracat diyoruz. E-ihracatın internetten gerçekleştirilen kısımları ise şu şekilde: müşteri bulma, ürünü müşteriye sergileme ve sipariş alma gibi bölümler internet üzerinden gerçekleştiriliyor.

E-İhracat Önemi Nedir?

E-ihracatta, doğru bir arayüze ve uluslararası kurgulanmış bir e-ticaret sitesine sahipseniz, markanızı daha hızlı bir şekilde duyurabilir ve sektörde daha hızlı bir şekilde büyüyebilirsiniz. E-ihracat, e-ticaret sitenizin yurt dışında bulunan hedef kitlenize doğru bir şekilde ulaşmasını, bu kitleye ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanızı ve ürün ve hizmetleriniz hakkında yorum ve eleştiri de bulunmasını sağlar. Sizin hakkınızda yapılan yorumlar ve eleştiriler size hem yurt içinde hem de yurt dışında vizyon kazandırarak global standartta daha kaliteli hizmet sunabilmenizi sağlar. Bu özellik yurt içinde bulunan rakiplerinizle farklılaşmanızı ve onların bir adım önüne geçmenizi sağlar.

E-ihracatın bir diğer noktası ise para birimleridir. Markaların para birimlerinden kaynaklı olarak, kârlı çıkması sağlanır. E-ihracat farklı para birimleri ile satış yapabilme imkanını sağladığı için değişimler karşısında artış gösteren para birimler, yurt içindeki kayıplarınızı kâra döndürebilir.

E-İhracat Gönderilerinde İade Problemi

ETGB ile gönderilen yurt dışı gönderilerde, iade problemi yaşanmaktaydı. Bu konu şöyle bir sorun doğuruyordu: e-ticaret sitelerinin ürünleri gönderilen ülkede kalması gibi problemle yaşanıyordu. Bu konu ile alakalı, DHL Kargo tarafından bir duyuru yayınlandı ve sorunun çözüldüğü açıklandı.

DHL Kargonun yaptığı duyuru şu şekilde;

Türkiye’den mikro olarak e-ihracat çıkışı yapan ve ülkeye geri dönen gönderiler için; Gümrük İdaresine muafiyet ile gümrük çekimi başvurusu yapılabilmektedir. DHL Express olarak başladığımız süreç iyileştirme çalışmaları sonucunda, Gümrük Müdürlüğü üzerinden yeni güncellemeler yapılarak, önceden 1 yıldan fazla sürede sonuçlanan Mikro İhracat gönderileri muafiyet başvurularının, bundan sonra 1 hafta ile 15 gün arasında sonuçlanması ön görülmekte. Başvurunun yapılabilmesi için çıkan ve geri gelen eşya ile gönderici ve alıcı arasındaki ilişkinin evraklar üzerinde uyumlu olması gerekmekte. Yurt dışında teslim edilen eşyanın tümü ya da bir kısmı geri geldiğinde muafiyet kapsamında başvuru yapılabilmektedir. Kısmi olarak yapılan iadelerde başvuru sırasında firmanızın bu durumu mutlaka DHL’e bildirmesi gerekmektedir.

ETGB (Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı) Nedir?

Mikro ihracat kategorisine giren, e-ihracat satışlarınızı yurt dışına sadece ETGB (elektronik ticaret gümrük beyanı) ile çıkarabilirsiniz. ETGB gümrük araya müşavirleri girmeden dijital bir şekilde düzenlenir. ETGB, devletimizin ihracatı artırabilmek adına sunduğu bir avantajdır.

Mikro İhracat Gümrük İşlemlerinin Yapılabilmesi Gerekli Evraklar

Mikro ihracat gümrük işlemlerinin yapılabilmesi için gerekli olan evrakların listesi şu şekildedir:

  • Dolaylı temsil yetki belgesi
  • İş emri (mikro ihracat gönderi bilgi formu)
  • Maliye onaylı faturanın aslı
  • Yurtdışı için Türkçe faturayla tutarlı İngilizce fatura

Mikro İhracat Gönderim Ne Zaman Yurt Dışı Edilir?