E-Ticaret için Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

Arkadaş ya da yakın çevremiz ile iletişim kurmak, aynı zamanda uzun süre görüşemediklerimiz dostlarımız ile yeniden bir araya gelebilmek adına kullanmış olduğumuz sosyal medya hesapları, tüm bunların yanı sıra ticari amaçlar ile de kullanılabilmektedir. Kitap satışı, kozmetik ürün satışı ya da teknolojik cihaz satışı gibi çeşitli malzemelerin satışa sunulması, bunun üzerinden de kazanç elde edilebilmesi amacı ile açılmış olan ticaret sitelerinde, en önemli noktalardan biriside site ya da firmalara ait olan ortak sosyal medya hesaplarıdır.

Daha fazla kişiye ulaşmak ve ürün ya da malzemelerin site dışarısında da ulaşılabilir olması amacı ile yönetilecek olan e-ticaret‘te sosyal medya hesapları için uzman kişilerden yardım alınması da önemli yöntemlerin başında gelmektedir. Sıradan firma ya da rakiplerin hesapları bakarak, onları birebir taklit ederek yöneteceğiniz Facebook, İnstagram, Twitter ya da Youtube gibi sosyal medya platformları, size ve şirketlerinize yarardan çok zarar verecektir. Bu nedenle sunulacak olan bazı önemli bilgiler ile daha etkili ticaret yapmanız mümkün olacaktır.

Sosyal Medyada Aktif Olun

Ürün tanıtımı ve marka tanıtımı amacı ile açmış olduğunuz kurumsal sosyal medya hesaplarında, en özen göstermeniz gereken olayların başında aktiflik gelmektedir. Dünya üzerinde insanların yarısı internet sitelerine hâkimken, sosyal medya hesaplarına hâkim olan insanların sayısı bu rakamın yaklaşık 1,5 katıdır. Bu nedenle güncel bilgileri ile paylaşım yapacak olduğunuz sosyal medya hesaplarınız sayesinde, sitenizin ve şirketinizin düzenli olarak hizmet sağladığı bilgileri akılda kalacaktır. İnternetten para kazanmak isteyenlerinde sıkça başvurmuş olduğu bu yöntem, aynı zamanda kurumsal firmalarında yönetim kadrosunda sosyal medya uzmanları, özel olarak aranmaktadır. Sürekli yapılan güncel paylaşımlar aynı zamanda geniş çevresi olan ve sosyal medyada da fazla takipçisi bulunan müşterinin, paylaşımlarınızı beğenmesi ya da yorumlaması sayesinde, yüzlerce kişinin erişim sağlayacağı da unutulmamalıdır.

Görselleri Sosyal Medyaya Uyarlayın

Genel olarak site üzerinde yer alan ve satışa sunulan ürün ya da malzemelerin görselleri, sosyal medya hesaplarında daha farklı şekilde gözükmektedir. Boyut ve grafik konusunda farklılıklar yaşanabileceği göz önüne alınmalı ve kullanılacak olan sosyal medya hesaplarına göre görsel içeriklerin düzenlenmesine dikkat edilmelidir.

Aralıklar İle Yarışmalar Düzenleyin

İnternet sitelerine çok fazla ziyaretçi sağlamak ve trafiğin artmasına yol açmanın yolu, reklam ya da seo çalışmalarından geçmektedir. Ancak sosyal medyada bu durum yalnızca reklam ile oluşmaktadır. Reklamın yanı sıra düzenlenecek olan yarışma ya da etkinlikler, kurumsal sosyal medya hesabınıza olan trafiğin ve ilginin artmasına neden olacaktır. Satışa sunduğunuz ürünleri, sosyal medya aracılığı ile bedava ya da çok fazla indirimler üzerinden pazarlayabilirsiniz. Beğeni, takip, paylaşım ya da yorum gibi farklı etkinlikler düzenleyerek, binlerce kişiye anlık olarak ulaşmanız, aynı zamanda kalitenizi ön plana çıkarmanız konusunda da ciddi anlamda katkı sağlayacaktır.

Güncel Paylaşımlarda Bulunun

Kurumsal şirketler tarafınca ticaret amacı ile açılan sosyal medya hesaplarında, daha çok ürün tanıtımı ya da fiyat bilgileri paylaşımı görülüyor. Ancak bu durum kurumsallığa yakışır olsa da, sosyal medyadaki kişileri pek fazla ilgilendiren konular arasında bulunmamaktadır. Bu nedenle yalnızca ürün ya da satış odaklı paylaşımlar değil, aynı zamanda güncel haber ya da içerik paylaşımlarına da özen göstermeniz gerekmektedir. Tarihten zafer bilgili paylaşımlar, acı kayıp paylaşımları, doğum günü paylaşımları ya da tarihi spor başarıları gibi ülke mirasını ve müşterilerinizi destekleyici içeriklere özen göstermeniz doğru yöntemler arasındadır. Buna göre daha ilgi çekici olmanızı ve sosyal medyadaki müşterileriniz ile aranızdaki bağların kuvvetli olmasını sağlayabilirsiniz.