E-Ticaret’te Oyunlaştırma ile Cironuzu Nasıl Artırabilirsiniz?

Elektronik ticarette oyunlaştırma, müşterilerinizin size olan tutkusunu ve bağlılığını arttırmak, sizi onlara ilginç ve eğlenceli kılmak ve müşterilerin kazanma ile ilgili içgüdülerini tetikleyerek bağlılık ve alışverişlerini arttırmaya yarar. Marka bilinilirliğini arttırmaktan ziyade motive etmek ve satın alma hissinin daha çok oluşmasını sağlar. Müşteriniz sizden bir alışverişi tamamladığında, içinde bir kazanma hissi oluşur. Bu kazanma hissinin satış öncesi ve satış sonrası da oluşabilmesi, firmanızın yararına olacaktır.

Oyunlaştırmanın her zaman bir hedefi olmalıdır ve buna göre yaratıcı bir şekilde tasarlanmalıdır. Örnek vermek gerekirse, amaç müşterilerin sayısını arttırmak ise müşterilerin başka arkadaşlarını davet etmelerini sağlayacak oyunlar, alışverişi arttırmak ise müşterinin sitenizi daha çok gezmesi ve alışveriş yapmasını sağlayacak eğlenceli oyunlar, müşterinin mallarınızı tanıyıp bilinçli bir müşteriye dönüşmesini sağlamak ise sitenin arabirimi, ürünlerini ve sunumunu kullanan oyunlar tasarlanmalıdır.

Önceden belirlenen oyun hedeflerini tamamlayan kişi, hem zevk alacak, hem kazanma hissini yaşayacak, hem de kendini kazananlar arasında  görecektir. Aynı bilgisayar oyunlarındaki gibi, bir ödül kazanıldığında duyulan şakırdayan madeni para sesinin insanlar üzerinde çok olumlu bir etkisi olduğu ve mutluluk hormonu salgısını arttırdığı kanıtlanmıştır.

Elektronik ticarette  en basit haliyle, tam olarak bir oyunlaştırma denmese de, açık arttırmalı satışlarda bunu rahatlıkla görebilirsiniz. Açık arttırmayı kazanmanın zevki, satın alıp o mala sahip olmanın verdiği his kadar önemlidir.

Oyunlaştırmanın vereceği zevk ve motivasyon, müşterinin kendi başarılarını geçmeye çalışması veya başka bir gruba karşı üstünlük sağlamaya çalışmak şeklinde de olabilir.

Oyunlar, oynanması kolay ve kazanılabilir olmalıdır. Herkesin eşit hakka sahip olması ve ister masaüstünden isterse de mobil cihazlardan girildiğinde bir farkı olmaması gereklidir. Sosyal medya ayağı da kesinlikle unutulmamalıdır. Müşterilerin sizinle ve oyununuzla geçireceği vakte değmeli, hakkının yenmeyeceğini ve mutlaka bir ödül kazacağını bilmeli ve hissetmelidir.

Oyunlarda kısa ve uzun süreli hedefler olabilir. Daha fazla sayıda olan küçük hedefler tamamlandığında büyük hedeflere ulaşılması şeklinde tasarlanabilir. Hedeflerin tamamlanması bir rozet, başlık veya puan verilerek taçlandırılır. En fazla rozeti-puanı-başlığı olan müşteriye, indirim kuponu verilmesi, daha fazla olanağa sahip bir müşteri statüsü verilmesi gibi, çok çeşitli şekillerde firmanın yaratıcılığına kalmış ödüller verilebilir. Bunlarla ilgili başarı hikâyeleri hâlihazırda internette bulunmaktadır.

Yeterince vakit ve emek harcandıktan sonra başarılmayacak iş, geçilmeyecek engel yok. İnternet’te fark yaratmak gerçekten zordur ama neden müşterilerinizle birlikte bunu bir oyuna çevirip daha eğlenceli hale getirmeyesiniz?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir