Hikaye Anlatım Yöntemi Satışlarınızı Nasıl Artırır?

İyi bir hikayeyi herkes oturup dinlemek ister. İş dünyası ve markalaşmanın çetrefilli yollarında da süreç hiç değişmiyor. Hikaye anlatım teknikleriyle, satışlarınızı nasıl artıracağınızı hiç düşününüz mü?

İnsanlar hikaye dinlemeyi her zaman severler. Çocukluğumuzdan kalan bu alışkanlığımız, yıllar geçse de bizi hiç bırakmıyor. Günlük hayatın rutini içerisinde bile, iyi anlatılmış bir hikayeyi dinlemek için en azından bir kaç dakika ayırdığınızın farkında mısınız? Sadece bir gün içerisinde, televizyonlarda, gazetelerde ve sosyal medyada kaç tane hikayeyle karşılaşıyorsunuz?

Dizilerde başka insanların hikayesi anlatılıyor. Siyasetçiler size kendi vizyonlarını etkileyici bir hikaye diliyle anlatıyor. Sanatçılar, bindiğiniz toplu taşımaya bir kapıdan girip koridorda dolaşırken ellerindeki ürünlerini hikayesini anlatan satıcılar, meydanlarda hüzünlü bir sesle size neden para istediğini anlatan dilenciler. Her birisi sizin dikkatinizi çekmeye başarıyor.

Markalaşma ve pazarlama süresinde aslında hikaye anlatmak da önemli. E-Ticaret sitenizi tüketiciye daha etkili biçimde ulaştırmak için hikaye anlatım sanatının inceliklerini kullanabilirsiniz.

Başarı Hikayenizi Oluşturun

Başarı hikayeleri denilince, genelde insanlar milyar dolarlarla oynayan CEO’ları, mucitleri ya da halka mâl olmuş insanların bu hakka sahip olduğunu düşünür. Oysa etkileyici kitaplar ve filmlerde her zaman ana karakterlerden çok, sıradan insanı temsil eden yan karakterlerin yaşantısı daha çok dikkat çeker. Her geminin kaptanın çizdiği rota ve fırtınalarla savaşma yöntemleri farklıdır. E-Ticaret platformunuzu oluştururken yaşadığınız zorluklar, bu fikri oluşturma süreciniz, gelecek planlarınızı, geldiğiniz nokta daha emekleme aşaması olsa bile yaşadıklarınızı bir hikaye haline getirmek tüketicilerin ilgisini çekecektir.

Başarı hikayenizi, kendi sitenizde ya da sosyal medyada anlatarak, insanların sizinle manevi bir bağ kurmasını sağlayabilirsiniz. Başarı hikayenizi anlatırsanız, tüketici sizi bir alışveriş aracı olarak görmez. Tersine kendiyle özleştirdiği yaşayan bir marka olduğunuzu anlar.

Ürünlerin Hikayesini Anlatın

Tren ve vapurlardaki satıcıların büyük pazarlamacılar olduğunu hiç fark ettiniz mi? İçlerinden bazıları CEO’lara seminerler vererek sektör bile değiştirdi. Bu insanlar, uzun ömürlü olmayan, fiyatı 1 liranın altındaki ürünlerini nasıl oluyor da her gün yüzlerce kişiye satabiliyor?

Aynı ürünü bir mağazada görünce, yüzüne bakmazken, toplamda 1 saat sürmeyen tren ve vapur yolculuklarında neden insanlar alışveriş yapar? Cevap basit, çünkü ürünlerin hikayesi sizi etkiliyor. Bu satıcılar, size dakikalarca ellerindeki ürünlerin hikayesini anlatarak dikkatinizi çekiyor. O andan itibaren ürünlerin cazibesi artıyor. Siz de sitenizdeki ürünlerin kısaca üretim hikayesini, yapabildiklerini, anlatan ufak yazılar ve notlar yazarak tüketicinin ilgisini çekebilirsiniz.

Tüketicilerin Kendi Hikayelerini Paylaşmasını Sağlayın

E-Ticaret dünyasında her alışveriş kendi hikayesini de yaratır. Tüketici için satın alma kararını verdikten sonra ürünün eline gelmesi sonra da kullanım deneyimleri bir hikayedir. Başka kullanıcılar da bu hikayelere bakarak karar vermeyi sever.

Ürünlerin altında tüketicilerin kendilerini ifade edebilecekleri ve hikayelerini anlatacakları yorum ve puanlama bölümü oluşturun. Bunu teşvik etmek için tıpkı sosyal medya platformu gibi, yorumların ön plana çıkmasını sağlayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir