Mağazanız İçin Uygun Ürünü Bulma Rehberi

E-Ticaret sektörüne atılmak istiyorsunuz ama doğru ürünlerin ne olduğunu bilmiyor musunuz? Bu rehber sizi aydınlatacak…

E-Ticaret sektörü ülkemizde bile milyar liralara ulaşmış hacmiyle her girişimcinin hayalini süslüyor. 10 yıl önce bu işe ilk yatırım yapan sitelerden biri olsaydınız, ön yargılar ve teknik imkansızlıklar dışında önünüzde engel olmayacaktı. Günümüzdeyse rekabet arttı ve sektörde söz sahibi olmak için önünüzde bir çok engel bulunuyor.

Teknolojik altyapı, internet üzerinden bilinirlik ve tanınırlığın artması, sosyal medyada aktif olmak, kargo sorunları derken standartlar artıyor. Tüm bu adımlara geçmeden önce E-Ticaret‘e atılmak için uygun ürünleri seçmeniz gerekiyor.

Tüketicilere ulaşmadan önce, uygun ürünleri seçmek markalaşmanız için ilk adımı oluşturuyor. Peki bunu nasıl yapacaksınız?

1- Pazarların Artı Ve Eksilerini Değerlendirin

E-Ticaret firmalarının yaptığı en büyük hata perakendeciler gibi aynı pazarın üzerine gitmektir. Kısacası çok tutmuş bir fikrin her yerde benzerlerinin açıldığını görürsünüz. İşin sonunda tüm dükkanlar iş yapamayacak hale gelir.

Geçen sene, stres çarkı fikriyle ortaya çıkan girişimciden esinlenen tüm siteler aynı ürünü sattı. Kısa sürede ürünün marjinal değeri azaldı ve fiyatı ucuzladı. Bu yüzden, en hızlı şekilde kâr edeceğiniz değil düzenli olarak satabileceğiniz ürünleri düşünmeniz lazım.

Örneğin, akıllı telefon satmak kısa vadede iyi bir çözüm olsa da uzun süre içerisinde her daim kargo ve yatırım masraflarınızın arttığını göreceksiniz. Araştırmalara göre telefon aksesuarları satan firmalar akıllı telefon satanlara göre daha çok marjinal kâr elde ediyor.

2 – Tüketici İlk Başta Siz Olun

Pazar araştırması yaparken iyi bir tüketici olun ve aklınıza gelen her E-Ticaret platformundan birer ürün söyleyin. Analiz edin, kıyaslayın. En çok satan ürünlere bakın ve buna göre tüketicilerin ihtiyaçlarını görün.

Örneğin, yazın kışlık bot satarsanız ne elde edersiniz? Kış fiyatından bunu yaparsanız dönemsel ihtiyaçları karşılamadığınız için kimse sizden ürün almaz. Özel indirim fiyatıyla bunu yaparsanız tüm stoğu kısa sürede bitirirsiniz.

3 – Bakış Açınızı Değiştirin

Bakış açısı iş dünyasında her şey demektir. İnsanlar alışılagelmiş ürünleri evrimleştirmese ya da geliştirmese şu anda hala oda boyutunca bilgisayarlar ve 3310’lar kullanıyor olurduk. Bazen bakış açınızı değiştirmek niş ürünler yaratmanızı sağlar. Bazen de büyük kitlelere hitap eden ürünler geliştirebilirsiniz.

Tekstil ürünleri satacaksınız, piyasada bulunmayan renkler tercih edin. Ev aletleri satacaksınız solak ürünleri getirin. Telefon aksesuarı satacaksınız, piyasadaki en yeni ürünün değil de en çok satılanı tercih edin. Kendi markanızı ve bakış açınızı konuşturduğunuz sürece insanlar sizin tüketiciniz olmaktan keyif alacaktır.

4 – Lojistik Dostunuz Olsun

Lojistik sorunları günümüzde bile tam olarak çözülebilmiş değil. Baharat ve İpek Yollar’ında kervanlar kadar zorlu olmasa da sizi ilginç deneyimler bekleyecek. Örneğin beyaz eşya satışı yaptığınızı düşünün, lojistik sorununu hesap etmeden aldığınız her sipariş mutsuz müşteri demek olacak.

Lojistik için en uygun, ürünün deponuza ve müşteriye ulaşması en pratik olan pazarı seçmeniz gerekiyor. Buna göre hesaplarınızı önceden yapın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir