Özel İndirim Günleri Satışlarınızı Nasıl Artırır?

E-Ticaret platformunuzun satışlarını artırmak için yapacağınız indirim kampanyalarıyla tüketicinin ilgisini çekebilirsiniz.

Milyar liralık E-Ticaret pastasında adınızı duyurmak ve rekabette ön plana çıkmak size zor geliyor olabilir. Tüketicinin ilgi alanları ve satış eğilimlerine dikkat edilirse bu konuda her zaman başarı gösteren bir yöntem olduğunu görebilirsiniz. İndirim günleri ve özel satışlar tüketicilerin her daim büyük ilgisini çekiyor.

Tüketici her zaman haklı ve kârlı bir alışveriş yaptığını düşünmek ister. İndirim günlerindeyse piyasa değerinin altındaki ürünleri talep göstererek her zaman ev ekonomisine katkı yapar. Kısacası bu eko sistemde simbiyotik bir bağ var. E-Ticaret platformu satışlarının artırırken tüketici de ekonomisinin hesabını bilir.

Geçtiğimiz aralık ayında yapılan Efsane Cuma ya da yabancı adıyla Black Friday indirimlerinde, toplumda 3.4 milyar üzerinde satış yapıldı. Bir günde sadece banka kartıyla yapılan bu satış, indirimlere tüketicinin verdiği ilgiyi en iyi şekilde gösteriyor.

Hepsiburada’nın açıklamasına göre bir günde 410 milyon liranın üzerinde indirimli satış gerçekleştirildi. Tek bir E-Ticaret platformunun oluşturduğu bu rakam zaten indirim trendlerinin yakalamanın ne kadar önemli olduğunu gözler önüne seriyor. Peki, siz bu sistemi kendinize nasıl uyarlayabilirsiniz.

1 – Önemli Günlere Göre İndirim Belirlemek

Yıl içerisindeki, Sevgililer Günü, Kadınlar Günü, Anneler ve Babalar Günü gibi özel günleri not alarak bu indirimleri gerçekleştirebilirsiniz. Tek yapmanız gereken bir yıl içerisindeki önemli günleri not alıp buna göre kendinize satılacak ürünler belirlemeniz.

Kadınlar Günü için, Sevgililer Günü’nden farklı hediyeler belirlemeniz gerekiyor. Günler bir birlerine benzese de kutlanış şekilleri içeriklerini değiştiriyor.

2 – Özel Dönemleri Yakalayın

Tüm dünyanın tanıdığı özel günler kadar, ülkelere özel ya da niş dönemleri de hedef alabilirsiniz. Bu konuda en önemli dönem okulların açılışı öncesinde yaşanan ‘Back to School (Okula Dönüş)’ demek yanlış olmaz. Milyonlarca öğrenci okul sıralarına dönüş yapmaya hazırlanırken, aileler bütçeleri yettiğince çocuklarını en iyi şekilde giydirmek ve hazırlamak istiyor.

Bayram öncesi, mevsimsel dönüşler sırasında ve tatil öncelerinde özel dönem indirimleri yapabilirsiniz.

3 -Eğlence İçin Türetilmiş Günleri Takip Edin

Bir yanda tüm dünyada resmi olarak kabul edilen bayramlar ve özel günler var. Öteki yanda ise Solaklar Günü, Dünya Star Wars günü gibi daha çok eğlence amaçlı türetilmiş günler var. İşte bu eğlence amaçlı günler genel olarak pazarlamacıların vizyonuyla türetildiği için bu günleri takip etmekten çekinmeyin.

4 – Kendi İndirim Günlerinizi Yaratın

Rakiplerinizden bir adım öne geçmek için kendi indirim günlerinizi yaratmaktan çekinmeyin. Yeter ki bu dönemi insanların büyük harcama yaptıkları dönemlerden sonra yapmayın. Örneğin bayramdan kısa süre sonra indirim yaparsanız, ekonomik durumlarına göre harcama yapan kitle sizden ürün alacak durumda kalamaz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir